Piepjes en onderbrekingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Beste Forum gebruikers ,

We zitten hier met een echt probleem en Telenet weet niet wat het kan zijn , ook de Telenet winkel in Blankenberge weet geen raad .

wij en de dochter Mandy ,gebruiken Telenet voor Vaste lijn,Internet en ook de dochter mobile telenet.

We zitten al maanden met telefoon problemen We beginnen met de vaste lijn , dus vaste huisnummers bij ons en Mandy, onze dochter ,wij gebruiken een Philips draadloze tel . en Mandy ook , dus ook een Philips wel een ander type .
Wat krijgen we tijdens het bellen , soms na een 5-10 sec. horen we een piep ,dus we denken dat we worden afgeluisterd ,maar op welke manier ???? regelmatig worden we ook onderbroken !!!
Tel . contact met Telenet gehad ,en die weten het niet .

Een bijkomend probleem hebben we ook ,.we bellen naar elkaar met de vaste lijn , ik stuur van op mijn laptop en via messenger van face book een bericht naar de dochter haar face book messenger , heel dikwijls als mandy dan het bericht ontvangt op haar smartphone , wordt de vaste telefoon lijn onderbroken !!! ook als ze van iemand anders een messenger bericht krijgt ,wordt de lijn dikwijls onderbroken....hoe kan dat ??
Info in de telenet winkel genomen deze week ,we hebben hier nog nooit van gehoord zeggen ze ,Ze Stellen voor om de modem bij Mandy te vervangen ( dus de draadloze modem ) nu een witte modem i.p.v. de zwarte modem ,dus dat doe ik >>>>>probleem NIET opgelost Ze Stellen voor om mijn modem te vervangen ,.dus dat doe ik >>>> probleem NIET opgelost
Ik koop voor mandy in de telenet winkel een nieuwe draadloze telefoon van Siemens ( duo set) >>>>Philips weg en nieuwe ter vervanging >>>probleem NIET opgelost . Bij de telenet winkel snappen ze niet dat bij het sturen van een messenger bericht , de vaste tel. Lijn wordt onderbroken ,omdat dit volgens hun niets met elkaar te maken heeft …..maar we hebben het wel !!
In ieder geval ,zonet getest ,bellen met vaste lijn en de .piepen blijven , ik stuurde een messenger bericht , de éérste keer O.K. ; de tweede bericht >>>OEPS en Tel.lijn onderbroken

ja alle hulp ,tips etc zijn welkom ...niemand van Telenet weet het ...maar we hebben het wel voor .

grt,

FRANCOIS
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Lees de handleiding van jouw Philips draadloze telefoon eens. Misschien staat daar iets in over een piep. Zou het niet kunnen dat de batterij versleten is?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

"Wat krijgen we tijdens het bellen , soms na een 5-10 sec. horen we een piep ,dus we denken dat we worden afgeluisterd ,maar op welke manier ???? regelmatig worden we ook onderbroken !!!"

"heel dikwijls als mandy dan het bericht ontvangt op haar smartphone , wordt de vaste telefoon lijn onderbroken !!! "

Zoals raf1 al zei:Wat is de kans dat de batterij van die handset (die nog niet vervangen is) versleten is, en piept omdat hij bijna plat is en willekeurig uitvalt. En dat dit toevallig een paar keer is gebeurt na het ontvangen van een bericht?

PS: Ze belt toch niet met de app van Telenet waarmee je over Wifi met de vaste lijn kan bellen (triiing)? Want dan is de kans groot dat het aan de smartphone ligt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hebben jullie trouwens beide het piep-probleem als jullie ook naar iemand anders bellen ipv. naar elkaar ?

Er is dus maar één draadloze telefoon vervangen... probeer eens beide met een vast toestel (best zoveel mogelijk factoren uitsluiten bij het achterhalen van een probleem).

PS. Zolang je de oorzaak van het probleem niet kent heeft het ook weinig zin nieuwe telefoons aan te kopen.
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Beste forum gebruikers ,

omdat ze in de winkel ook geen raad wisten , zijn we begonnen met éérst bij de dochter de modem te vervangen .geen oplossin ...dan op dezelfde dag bij mij ook een nieuwe modem en bij de dochter een nieuwe ( set van 2) siemens telefoons ...draadloos ...probleem niet opgelost.

de dochter heeft een business abonnement , en als e belt met de smartphone is het altijd ,via de simkaart ...ook als ze thuis is .

ik heb ook geprobeerd om mijn draadloze Philips(die amper 1 jaar oud is ) te ontkoppelen in de modem en daar een ouderwetse telefoon op aan te sluiten, wel eentje met druktoetsen en de keuze voor puls of toon ...probleem niet opgelost .

Wij wonen in de zone 050 en als ik bel naar mijn moeder of tante in de zone 03 en die Proximus hebben ,van vaste telefoon ...ook regelmatig een biep , maar nog geen onderbreking gehad ...meestal bel ik één keer in de week ,om mij te laten horen .

ik en de dochter gebruiken geen triing ,of hoe noemt dat .

het is ook zo als de dochter belt of gebeld wordt door een klant op de vaste lijn ( heeft hier een schoonheids instituut ) en wij of iemand anders stuurt een messenger bericht ...en het komt dan op haar smartphone binnen , dikwijls de lijn ( dus de vaste lijn ) onderbroken !! op het moment dat ze het bericht toontje hoort op haar smartphone.

Dus ze dachten in de winkel (telenet shop ) je vaste lijk is aangesloten op de moden , en komt er een berichtje binnen via messenger ...ja dan komt dat ook via de modem en misschien ,geeft dit inkomend signaal de onderbreking ....vandaar dat de modems vervangen zijn.

wat de batterijen van de draadloze telefoons betreft , dit zal het niet zijn ...zou je ook aan het symbool kunnen zien op het telefoon scherm , en na de onderbreking ...kan je gewoon opnieuw bellen.

het vreemde is ,men zegt in de winkel een ook een ex. collega van mij , die wel wat van computers kent ( was verantwoordelijk op de firma dat de comp. up to date bleven en goed bleven werken , ook onze lapto's voor de techniekers op de weg ) en die zegt ook ...ik snap de onderbrekingen niet ,als er een messenger bericht binnen komt ...want het heeft niets met elkaar te maken ...en ik zeg dan jawel hoor , want we hebben het voor .

we zijn nu enkele dagen bezig om te noteren wanneer we onderbrekingen krijgen ....vaste lijn naar vaste lijn en ook wanneer er een messenger bericht bij wijze van spreken de draad doorknipt ...met datum en uur ...als we er een 15-20 hebben sturen we een mail en brief naar telenet en hopelijk !!! geraken we er uit .
de dochter heeft al meedere keren gebeld en ik ook , ik ben na een mail aan telenet ook opgebeld door Telenet en ja , ze wetenhet niet.

grt,

francois
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Oké, klopt het dat de onderbrekingen alleen voorkomen tijdens een telefoongesprek met Mandy?

Kan je eens in detail opsommen hoe de vaste telefoon van Mandy verbinding maakt met de Telenet-modem: type kabel, type connectoren, eventuele powerline adapters.
Kan je eens beschrijven hoe de laptop en smartphone van Mandy verbonden zijn via Wifi: welk Wifi-basisstation, eventuele extra Wifi-toestellen, ...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Toevallig geen telefooncentrale, of iets dat de smartphone van Mandy koppelt aan de vaste lijn?
In geval van een kleine business wordt dit al vaker gedaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FRANCOIS51 schreef:Wij wonen in de zone 050 en als ik bel naar mijn moeder of tante in de zone 03 en die Proximus hebben ,van vaste telefoon ...ook regelmatig een biep , maar nog geen onderbreking gehad ...meestal bel ik één keer in de week ,om mij te laten horen .
Het probleem doet zich dus ook puur bij jou voor, met een vast toestel en andere mensen (dus niet je dochter).
FRANCOIS51 schreef:het is ook zo als de dochter belt of gebeld wordt door een klant op de vaste lijn ( heeft hier een schoonheids instituut )
Heeft ze dan ook piepjes ?
FRANCOIS51 schreef:en wij of iemand anders stuurt een messenger bericht ...en het komt dan op haar smartphone binnen , dikwijls de lijn ( dus de vaste lijn ) onderbroken !! op het moment dat ze het bericht toontje hoort op haar smartphone.
Op zich heeft het niets met elkaar te maken... maar toch weer alles. Alles is namelijk digitaal en gaat over diezelfde coax... en het zou wel eens kunnen dat internet verkeer (het Messenger bericht) een impact heeft op het telefonie verkeer. Dergelijke dingen kunnen gebeuren als de kwaliteit van het signaal slecht is maar dat had men bij TN moeten merken bij de vervanging van je modem.

Post trouwens eens de resultaten van een speedtest.net alsook je signaalwaardes van je digitale TV.
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Ja en hier zijn wij weer ...

de piepjes horen wij en ook de dochter ...bij dus gewoon bellen over de vaste lijn

naar mijn moeder toe , hoor ik soms ook piepjes ( die heeft dan proximus) heb nog niet gebraagd aan haar , hoor je geen piepje ...denk dat ze daar ook niet op zou letten ze is 92 jaar en de tante 86 jaar .

messenger inpact op telefonie ....volgesn mij misschien wel , het heeft niets met elkaar te maken zeggen ze bij Telenet , ook in de Telenet winkel ...maar in de telenet winkel ...dachten ze toch éérst , je belt op de vaste lijn naar elkaar en ja dat gaat over de aansluiting op de modem...komt er een messenger bericht binnen , ja dat komt ook over de modem met dikwijls de telefoon onderbreking ...misschien is er toch een probleem met de modem , dus beide modems vervangen en geen oplossing.

internet snelheid Telenet , wij hebben de formule Whop ....die zou in theorie 100mbs moeten geven , via het ethernet kabeltje ....wat ik niet gebruik ,Ik gebruik de modem router van Telenet , volgens de winkel het nieuwste type ( het is wit van kleur ) ik haal naar gelang de dag en of het uur van een 55 tot 75Mbsec download , via de speedtest van Telenet en upload een 9,7.

het signaal digitale TV weet ik niet ...nu zullen er wel op het forum zijn die de wenkbrouwen optrekken ....we hebben een recente digibox ,kunnen ook opnemen .MAAR we gebruiken dit NOOIT !! dus wij kijken in feite analoog ..en dat is de VRT,VTM ,nl1/2 en 3 en dan 4 en 5 zeker ...want de rest interesseert ons niet ( zal misschien met de ouderdom te maken hebben!!!). Als de dochter en de kleinzoon hier komen , die gebruiken het dan wel , dit jaar nog een smart TV gekocht , in feite voor de kleinzoon van 8 , die gastjes zijn er gek op , via de TV op internet , via zijn tablet en smartphone swipen en wat is dat allemaal .,...niets voor mij ,maar ieder zijn ding natuurlijk

grt,

francois
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Die biepjes kunnen ook te maken hebben met feit dat je te ver van het DECT station zit.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FRANCOIS51 schreef:de piepjes horen wij en ook de dochter ...bij dus gewoon bellen over de vaste lijn
Bij bellen over vaste lijn... bedoel je dan met een telefoontoestel aangesloten met een draad toch ?

In dat geval heeft DECT, batterijen, ... of wat dan ook er niets mee te maken.
FRANCOIS51 schreef:naar mijn moeder toe , hoor ik soms ook piepjes ( die heeft dan proximus)
Dus het probleem zit op jou lijn... wel bizar dat je dochter het ook heeft want tussen jullie beide lijkt er mij geen enkel verband.
FRANCOIS51 schreef:messenger inpact op telefonie ....volgesn mij misschien wel , het heeft niets met elkaar te maken zeggen ze bij Telenet
Je moet niet altijd geloven wat men zegt bij TN... zijn maar gewoon helpdesk mensen zonder veel (meestal geen) technische kennis.
FRANCOIS51 schreef:internet snelheid Telenet , wij hebben de formule Whop ....die zou in theorie 100mbs moeten geven , via het ethernet kabeltje ....wat ik niet gebruik ,Ik gebruik de modem router van Telenet , volgens de winkel het nieuwste type ( het is wit van kleur ) ik haal naar gelang de dag en of het uur van een 55 tot 75Mbsec download , via de speedtest van Telenet en upload een 9,7.
Je antwoorden zijn soms wel verwarrend... je hebt dus een wireless test gedaan ? In ieder geval dergelijke snelheden wijzen niet op een probleem met signaalsterktes of zo. De link tussen internet en telefonie is hiermee ook ontkracht eigenlijk.
FRANCOIS51 schreef:dus wij kijken in feite analoog ..en dat is de VRT,VTM ,nl1/2 en 3 en dan 4 en 5 zeker ...want de rest interesseert ons niet ( zal misschien met de ouderdom te maken hebben!!!).
Interesse of niet... maar dat je nog naar zo'n slecht analoog signaal wil kijken is werkelijk te gek :bang:

In ieder geval het blijft een heel bizar probleem... TN blijven contacteren en het laten escaleren. Iemand van de helpdesk gaat dit heus niet oplossen, daar zijn andere mensen voor nodig (maar je moet ze te pakken krijgen). Heb je dit probleem trouwens constant... want dan kan je een technieker laten komen zodat die het zelf kan vaststellen.

Anders moet je je telefoonnummer in PM eens bezorgen... ik wil je wel eens bellen dan om de piepjes te horen.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Er is een issue met de toon van Facebook messenger die issues geeft met de vaste lijn bij een bepaald type modem, maar dit zou eerder eenweggesprekken veroorzaken. Is dit al bij de 2nd line (pun not intended) verder onderzocht?
Indien niet mag je altijd een PM sturen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenniey schreef:Er is een issue met de toon van Facebook messenger die issues geeft met de vaste lijn bij een bepaald type modem, maar dit zou eerder eenweggesprekken veroorzaken.
Verklaar dat eens nader... je PC speelt het toontje af van een nieuw messenger bericht, de vaste telefoonlijn waarmee je aan het bellen bent vangt dit op via het speakertje waar jij ook door praat en plots zou de telefoon raar doen ??? Of begrijp ik je uitleg verkeerd ?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Dat is de korte uitleg, een bug die de vendor van de modems moet fixen. Ik zeg wel dit kan een oorzaak zijn, maar als het niet onderzocht is kan het dit evengoed niet zijn. Komt zeer weinig voor.
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Hallo,

Problemen nog niet opgelost ...

het basis station van de draadloze telefoons , is nooit ver uit de buurt van de telefoon zelf , bij ons meestal van 2 tot 3 meter en bij de dochter van zo'n 2 -4 meter .

gisteren ook nog getest met meerdere berichten dat ik stuurde via messenger , de tweede keer was het al prijs ...lijn onder broken .Dan heeft ze haar smartphone boven gelegd , zodat ze zelf een binnenkomend bericht niet kon horen , het kon dus ook niet via de luidspreker van de telefoon richting modem gaan , en ja weer een aantal berichtjes gestuurd en weer prijs !! lijn onder broken . De biepjes tijdens het bellen blijven nog komen , niet altijd gevolgd door onderbrekingen ...maar het gebeurd nog en de onder brekingen bij een messenger bericht zijn er ook nog .

we gaan nu een paar weken , noteren wat we voor hebben met datum en uur en dit per mail en brief melden naar Telenet.Kijk vrijdag was het grootouder feest geweest op school ....we kwamen thuis en belden de dochter om te vertellen hoe het geweest was ....biep om 16:15 biep om16:28 biep om 16:31 geen onderbreking.

gisteren 10/11/2018 bellen met vaste lijn naar de dochter ,een aantal berichtjes gestuurd onderbroken om 12:23 en 12:30

groeten,

francois
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Volgens mij gaat het duidelijk om twee aparte problemen:
1) piepjes op de lijn van Francois ==> was dit niet opgelost met de ouderwetse telefoon met druktoetsen?
2) onderbreking op de lijn van Mandy na Facebook-bericht ==> probleem zit vermoedelijk bij Mandy thuis, dus daar kan Francois thuis niets aan veranderen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Volgens mij gaat het duidelijk om twee aparte problemen:
Daar ben ik ook mee akkoord... beide hebben totaal niets met elkaar te maken.

Best dat men beide dus ook apart rapporteerd aan TN (de piepjes op naam van François, de Messenger problemen op naam van de dochter) want anders gaat TN er zeker een rommeltje van maken. Probeer dit probleem ook voorbij de helpdesk te krijgen want daar gaat men dit niet opgelost krijgen.
FRANCOIS51 schreef:gisteren ook nog getest met meerdere berichten dat ik stuurde via messenger , de tweede keer was het al prijs ...lijn onder broken.
En wat als je een gewone mail verzend (haar mail programma moet dan wel openstaan zodat hij ook ingelezen wordt). Er is namelijk niets specifieks aan Messenger, dat is gewoon internet verkeer dus dan zou het met alle soorten internet verkeer moeten gebeuren (ook wanneer iemand anders aan het surfen is bijvoorbeeld).
FRANCOIS51 schreef:De biepjes tijdens het bellen blijven nog komen , niet altijd gevolgd door onderbrekingen ...maar het gebeurd nog en de onder brekingen bij een messenger bericht zijn er ook nog .
Noteren en rapporteren aan TN... je hoeft daar geen weken mee te wachten.
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Dag Raf en r 2504


Met een vaste telefoon met druktoetsen , aangesloten op de modem aansluiting tel 1 ...ook nog biepjes gehoord , geen onderbreking gehad ..maar we bellen dan ook geen 20 keer onmiddellijk na elkaar hé , mijn moeder zou denken ...wat heeft hij nu !

ook al biepjes gehad met bellen vaste lijn naar Proximus klant , dus bv een proximus .

met het sturen van een gewone e-mail ...wel dat hebben we nog niet geprobeerd ....dus dat zullen we vandaag 12/11 zeker doen ..denk deze avond .

en wat de messenger berichten betreft , ook soms onderbreking van de telefoonlijn als iemand anders een messenger stuurt ....Zaterdag nog gehad .

grt
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

FRANCOIS51 schreef:Met een vaste telefoon met druktoetsen , aangesloten op de modem aansluiting tel 1 ...ook nog biepjes gehoord , geen onderbreking gehad
Je kan dan best eens een lagere periode uittesten met de vaste telefoon met druktoetsen. Als je daarmee nooit onderbrekingen hebt, dan is dat probleem toch al opgelost.
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Hier zijn we weer

vandaag al getest ...

bellen met de dochter op de vaste lijn ( dus vaste lijn naar vaste lijn )

ik stuurde vanop mijn laptop 5 mails naar de dochter ...geen probleem

ik stuurde vanop mijn smartphone 5 whatts app berichtjes naar de dochter ...geen probleem

ik stuurde van op mijn laptop een messenger bericht via face book naar de dochter .....en bij het éérste bericht was het al prijs ...lijn onderbroken ...niet te geloven hé , maar het is zo.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

dit topic ga ik eens opvolgen, zal eens wat opzoekwerk doen maar zoals anderen aangeven hier ..

ben benieuwd aan wat het zal liggen.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Staat er toevallig nergens een PC, met een zendertje op?
Een IFTTT script.
IF "receive message via messenger" THEN enable DECT jammer
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

hallo blaatpraat,

begrijp niet wat je bedoeld ...ben ook geen comp. expert .

grt
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb dan ook een situatie omschreven waarvan ik vrij zeker ben dat dit niet het geval zal zijn.
Maar echter... hoe langer ik erover denk, hoe meer ik denk dat er iemand passief bezig is met je dochter te plagen.
Technisch zie ik immers geen mogelijkheid hoe dit zou kunnen (vooral niet omdat het zich specifiek met messenger bezig houdt, en niet met andere digitale communicatiemogelijkheden), dus waarom de piste van menselijke interferentie niet benaderen?

Met IFTTT kun je zaken automatiseren, wie weet heeft er iemand effectief een DECT jammer geïnstalleerd (dit is een toestel die de draadloze signalen van een DECT telefoon blokkeert).
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Hallo Blaatpraat,


U bent de éérste die schrijft , waar wij al geruime tijd aan denken ( plagen !! ) .Wij hebben dit ook al geruime tijd in gedachten , plagen , stalken , afluisteren ...maar hoe en op welke manier. We zitten met 2 verschillende problemen ...bellen met de piepjes ( afluisteren misschien ??? ) en soms onderbreken . Dan de messenger berichten , niet alleen van ons maar ook van klanten ...die dus echt regelmatig de lijn onderbreken , dit laatste is dan nog het meest vreemdste ,omdat iedereen zegt dit heeft er niets met elkaar te maken bellen en berichtjes , maar het is wel zo ...want we hebben het voor .
In ieder geval blaatpraat ...dit stemt nu tot nadenken , maar hoe kunnen we dit achterhalen ...bij ons en bij de dochter kan niemand binnen om iets te plaatsen ....en buiten ons telefoon nummers is toch niets bekend van wachtwoorden etc.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FRANCOIS51 schreef:ik stuurde van op mijn laptop een messenger bericht via face book naar de dochter .....en bij het éérste bericht was het al prijs ...lijn onderbroken ...niet te geloven hé , maar het is zo.
Het is inderdaad moeilijk te geloven... twee dingen die zo goed als niets met elkaar te maken hebben.

Dit is echt iets dat geescaleerd moet worden binnen TN...
blaatpraat schreef:Staat er toevallig nergens een PC, met een zendertje op?
Een IFTTT script. IF "receive message via messenger" THEN enable DECT jammer
Wat is dit voor "blaatpraat"... straks nog ruimtewezens ook of wat :bang:
FRANCOIS51 schreef:dit stemt nu tot nadenken
Nee, verspil hier je tijd niet aan... dit is je reinste onzin !
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Heeft de dochter een iPhone of Android toestel?
Bij android kan je het geluid van messenger aanpassen. Daarmee zou dit moeten oogelost zijn. Het geluid van de messenger melding komt overeen met het geluid voor een faxbericht waardoor de vaste lijn verbroken wordt, aangezien deze een faxbericht verwacht. Dat is het scenario als het aan die bug ligt.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Kenniey schreef:…… Het geluid van de messenger melding komt overeen met het geluid voor een faxbericht waardoor de vaste lijn verbroken wordt, aangezien deze een faxbericht verwacht. Dat is het scenario als het aan die bug ligt.
Dan is het niet de fout van die biebjes maar is het de fout van het protocol ==> ze verstaan elkaar niet en dan word je inderdaad buitengesmeten in het slechtste geval.

Toch een kanttekening: het zou mij verwonderen dat Messenger word verstuurt zoals een gewone faxbericht ==> een fax is toch gebaseerd op analoge modem technieken en eigen protocol 's … ??
Messenger/Facebook gaat toch over het internet en komt aan het einde toch niet toe op een vaste analoge lijn ==> dat is toch onmogelijk ??

Wat biebjes betreft, ik ken enkel in analoog (vaste lijn) als digitaal (GSM) technieken ==> signaal 2de oproep !
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat hij bedoelt dat de messenger op de mobiele telefoon een bepaald geluid maakt en dat dit geluid via de micro meegestuurd wordt in het telefoongesprek naar de draadloze telefoon die analoog is aangesloten. Die telefoon denkt dat hij een faxoproept binnenkrijgt en smijt zijn lijn dicht?
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Dat zijn fouten dat je enkel ter plaatse kan gaan bekijken !
Er zijn er veel die thuis ook zo een opstelling hebben ==> DECT systeem en GSM en Messenger staat aan zonder problemen !

Dan zou ik eerder uitkijken naar Interferentie (GSM <==> Dect) of … we mankeren een deel van het verhaal !
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

lithion schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat de messenger op de mobiele telefoon een bepaald geluid maakt en dat dit geluid via de micro meegestuurd wordt in het telefoongesprek naar de draadloze telefoon die analoog is aangesloten. Die telefoon denkt dat hij een faxoproept binnenkrijgt en smijt zijn lijn dicht?
Dat is inderdaad het geval
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

FRANCOIS51 schreef:..... Dan heeft ze haar smartphone boven gelegd , zodat ze zelf een binnenkomend bericht niet kon horen , het kon dus ook niet via de luidspreker van de telefoon richting modem gaan , en ja weer een aantal berichtjes gestuurd en weer prijs !! lijn onder broken . De biepjes tijdens het bellen blijven nog komen , niet altijd gevolgd door onderbrekingen ...maar het gebeurd nog en de onder brekingen bij een messenger bericht zijn er ook nog.....
@lithion, @Kenniey dat zou niet kloppen met deze bewering hierboven toch ??

Tweede opmerking ==> indien die biebjes via de Micro de handset zouden ingaan … zie ik niet in hoe het Dect Base-station dit zou interpreteren als een fax-oproep, volgens mijn weten kennen de Dect toestellen niet het fax-protocol (hand-shake) en zeker niet in omgekeerde richting, inkomend via de Micro van het toestel tijdens een gesprek ??

Derde opmerking ==> dat probleem is zowel Philips- als Siemens Dect toestel gebonden dan ??

Zoals ik al zij ==> ter plaatse gaan kijken … want van op afstand is dat allemaal onbegrijpelijk !
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

'Zoals ik al zij ==> ter plaatse gaan kijken … want van op afstand is dat allemaal onbegrijpelijk !'

+1 voor dat idee, 1 iemand bij OP en 1 iemand bij zijn dochter. Dan zal het wel snel opgelost zijn.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Als de microfoon van de telefoon het geluid opvangt, stuurt deze het door naar de modem en die interpreteert het als een faxoproep waardoor een eenweggesprek gecreëert wordt, of de lijn wegvalt.
Kan de TS misschien nog eens laten weten of het opgelost geraakt zonder geluid of met een aangepast geluidje op een android smartphone?
Dit zal de oorzaak zijn, indien dit niet lukt mag hij altijd een bericht sturen met zijn nummer zodat dit opnieuw kan gecheckt worden, want die brief zal nog wel even onderweg zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De TS heeft volgens mij al geschreven dat de smartphone met Messenger erop boven lag terwijl men beneden aan het bellen was.

Van enige overspraak kan hier dus totaal geen sprake zijn.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Misschien eens het Facebook paswoord wijzigen, zodat mogelijke "derden" (of scripts of whatever) niet meer werken?
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

Hallo,,

paswoorden van face book kunnen we nog wel eens wijzigen , Maar dat kan toch niets te maken hebben met het bellen en de piepjes , gisteren belde mijn moeder mij nog die in de zone 03 woont en klant is bij Proximus en ook 2 piepjes gehoord. nog een paar dagen en dan gaat de mail en ook een brief naar telenet ...den kunnen ze van een hele maand zien , datum en uur van de piepjes en ook de onder brekingen.

grt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je hebt toch geen signaal tweede oproep actief op je abonnement ?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... werkt-het/
FRANCOIS51
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 17:00
Locatie: wenduine Belgie

hallo r 2504

neen geen 2é oproep indicatie .....de brief is vandaag op de post naar Telenet ,ben benieuwd op welke manier ze ons zullen contacteren en wat hun antwoord gaat zij , ze hebben alle gegevens van mij en de dochter ...telefoon en e-mail , dus we wachten af .Wat mij ook wel altijd nog een vreemd gevoel geeft , enfi ...hoe moet ik het omschrijven .Op een avond belde mijn dochter naar telenet ( heeft zo'n business abonnement ...en je wordt daar wel sneller mee geholpen als je telenet contacteert ) dat ze tijdens een gesprek een paar piepen had gehoord en ook een onderbreking ....op dat moment wisten we nog niet dat messenger berichten de lijn soms onderbraken !! Dus ze belde binnen enkele min. na de onderbreking Telent , en die kerel zei ,dat hij wel iets zag op de lijn maar kon het niet specifieren ....ja dan denk ik , ofwel zie je iets ofwel niets.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FRANCOIS51 schreef:de brief is vandaag op de post naar Telenet ,ben benieuwd op welke manier ze ons zullen contacteren
Oei... daar zou ik niet al te veel van verwachten... gewoon je probleem op Twitter zetten gaat sneller resultaat hebben.

Maar wat zegt de helpdesk... daar ben je toch met in contact... laat je ticket escaleren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”