Ik ben noodgedwongen van Alditalk moeten overstappen naar Jim Mobile (BASE) en de APN settings voor internet werkt van geen kanten. Ik heb zowel de link die gestuurd is door de sms geïnstalleerd als alles handmatig ingegeven. Niks werkt.
Ik heb een Huawei Nova en ik heb alles stap voor stap ingebracht en dubbelgechecked zoals aangegeven op de website voor de Huawei Nova.
Wie o wie kan mij helpen. Ik ben er zeker van dat alles correct is ingebracht.
Met Alditalk werkte het perfect. Ik heb wel mijn nummer overgedragen (nummerbehoud) naar Jim Mobile, maar ik denk dat dit niet ter zake moet doen.
Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2958
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Ik ben ook overgestapt van AldiTalk naar JIM Mobile en heb bij de lijst van APNs er Internet JIM Mobile bijgekregen.
Ik kan de gegevens niet integraal posten wegens verborgen wachtwoord.
Voor de volledigheid: ik heb mijn nummer niet meegenomen (data-only SIM) juist om problemen bij eventueel porteren te vermijden.
Ik kan de gegevens niet integraal posten wegens verborgen wachtwoord.
Voor de volledigheid: ik heb mijn nummer niet meegenomen (data-only SIM) juist om problemen bij eventueel porteren te vermijden.
Computer(k)nul
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 12 keer
Misschien paswoord voor APN van base, base naar web, web veranderen zoals bij Alditalk ? Ik heb het net geprobeerd, werkt ook niet. Het icoon geeft aan dat ik op internet zou moeten zitten, echter geen krimp van data.
Ik lees ergens op het internet dat de provider ook een setting moet activeren voor mobiel internet bij de nummeroverdracht om het te laten werken.
Ik lees ergens op het internet dat de provider ook een setting moet activeren voor mobiel internet bij de nummeroverdracht om het te laten werken.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 12 keer
Uiteraard, want ik heb mezelf gebeld op mijn oud nummer om te kijken of de overdracht gelukt is.
Wel is het zo dat mijn smartphone het onderliggend fysiek gsm-nummer van de simkaart weergeeft en niet het overgedragen gsm-nummer.
Wel is het zo dat mijn smartphone het onderliggend fysiek gsm-nummer van de simkaart weergeeft en niet het overgedragen gsm-nummer.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 12 keer
Naam: Mobie Internet_01
apn: gprs.base.be
proxy: niet ingevuld
poort: niet ingevuld
gebruikersnaam: base
wachtwoord: base
server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MMC: 206
MNC: 20
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven
MVNO-type: geen
apn: gprs.base.be
proxy: niet ingevuld
poort: niet ingevuld
gebruikersnaam: base
wachtwoord: base
server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MMC: 206
MNC: 20
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven
MVNO-type: geen
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2958
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Ik heb ook nog:
Verificatietype: pap
apn-type:default,supl
Daarnaast: kan je foon 4G aan? Misschien handmatig terugschakelen.
Verificatietype: pap
apn-type:default,supl
Daarnaast: kan je foon 4G aan? Misschien handmatig terugschakelen.
Computer(k)nul
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 12 keer
Die verificatietype staat bij mij ook op PAP. enfin de standaard instellingen dus.
default,supl heb ik ook al geprobeerd.
Bij mij staat er auto: 4g/3g/2g etc.
Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
default,supl heb ik ook al geprobeerd.
Bij mij staat er auto: 4g/3g/2g etc.
Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 12 keer
Misschien was het gewoon een kwestie van tijd. In posts over Scarlet en nummeroverdracht, heb ik al meerdere keren gelezen, en ook zelf ervaren, dat de activatie van data zo'n 24 uur achterloopt op de activatie van Voice/SMS.Stefaand schreef: Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoe belachelijk ... ligt de lat dan echt niet hoger denk ik dan?fred_be9300 schreef:Misschien was het gewoon een kwestie van tijd. In posts over Scarlet en nummeroverdracht, heb ik al meerdere keren gelezen, en ook zelf ervaren, dat de activatie van data zo'n 24 uur achterloopt op de activatie van Voice/SMS.Stefaand schreef: Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.