Jim Mobile APN settings: werkt van geen kanten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben noodgedwongen van Alditalk moeten overstappen naar Jim Mobile (BASE) en de APN settings voor internet werkt van geen kanten. Ik heb zowel de link die gestuurd is door de sms geïnstalleerd als alles handmatig ingegeven. Niks werkt.

Ik heb een Huawei Nova en ik heb alles stap voor stap ingebracht en dubbelgechecked zoals aangegeven op de website voor de Huawei Nova.

Wie o wie kan mij helpen. Ik ben er zeker van dat alles correct is ingebracht.

Met Alditalk werkte het perfect. Ik heb wel mijn nummer overgedragen (nummerbehoud) naar Jim Mobile, maar ik denk dat dit niet ter zake moet doen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik ben ook overgestapt van AldiTalk naar JIM Mobile en heb bij de lijst van APNs er Internet JIM Mobile bijgekregen.
Ik kan de gegevens niet integraal posten wegens verborgen wachtwoord.
Voor de volledigheid: ik heb mijn nummer niet meegenomen (data-only SIM) juist om problemen bij eventueel porteren te vermijden.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien paswoord voor APN van base, base naar web, web veranderen zoals bij Alditalk ? Ik heb het net geprobeerd, werkt ook niet. Het icoon geeft aan dat ik op internet zou moeten zitten, echter geen krimp van data.

Ik lees ergens op het internet dat de provider ook een setting moet activeren voor mobiel internet bij de nummeroverdracht om het te laten werken.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Je kaart is toch geactiveerd hé?
User is base ipv. web.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Uiteraard, want ik heb mezelf gebeld op mijn oud nummer om te kijken of de overdracht gelukt is.
Wel is het zo dat mijn smartphone het onderliggend fysiek gsm-nummer van de simkaart weergeeft en niet het overgedragen gsm-nummer.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Kan je de ingevoerde settings even posten?
Ik kan dan gemakkelijker vergelijken.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Naam: Mobie Internet_01
apn: gprs.base.be
proxy: niet ingevuld
poort: niet ingevuld
gebruikersnaam: base
wachtwoord: base
server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MMC: 206
MNC: 20
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven
MVNO-type: geen
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb ook nog:
Verificatietype: pap
apn-type:default,supl

Daarnaast: kan je foon 4G aan? Misschien handmatig terugschakelen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Die verificatietype staat bij mij ook op PAP. enfin de standaard instellingen dus.

default,supl heb ik ook al geprobeerd.

Bij mij staat er auto: 4g/3g/2g etc.

Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Stefaand schreef: Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
Misschien was het gewoon een kwestie van tijd. In posts over Scarlet en nummeroverdracht, heb ik al meerdere keren gelezen, en ook zelf ervaren, dat de activatie van data zo'n 24 uur achterloopt op de activatie van Voice/SMS.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

fred_be9300 schreef:
Stefaand schreef: Edit: ik heb aan mijn tegoed nog eens 5 euro erop gestort en warempel: het werkt plotseling. Nochtans stond er al 20 euro erop. Ik snap er niks van.
Misschien was het gewoon een kwestie van tijd. In posts over Scarlet en nummeroverdracht, heb ik al meerdere keren gelezen, en ook zelf ervaren, dat de activatie van data zo'n 24 uur achterloopt op de activatie van Voice/SMS.
Hoe belachelijk ... ligt de lat dan echt niet hoger denk ik dan?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”