Heeft iemand ervaring bij omschakeling MS Access (365) -> LibreOffice Base

Mortov Molotov
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Heeft iemand ervaring bij omschakeling MS Access (365) -> LibreOffice Base

Berichtdoor Mortov Molotov » 04 Mar 2019, 16:31

Dag iedereen,

Ikv beheer van mijn boekhouding, heb ik een .accdb database gemaakt, die momenteel up & running is (details cfr dit topic);

ik maak geen gebruik van sharepoint, wel van VBA scripts bij gebruik van enkele formulieren ter ingave van data.

Eén belangrijk struikelpunt blijft het gebrek van ondersteuning op macOS. Ik moet al via virtualbox werken etc.
Dit vind ik toch een belangrijk struikelblok.

Daarom heb ik ff een oude vriend van me terug gedownload: LibreOffice.

Mijn specifieke vraag aan database adepten is dan ook: hebben jullie hier ervaring mee?
Andere vraag: op sommige sites lees ik dat de embedded database files (.odb) error prone zijn; klopt dit in werkelijkheid? Of zouden jullie simpelweg een verbinding aanleggen waarbij ik LibreOffice Base dan gewoon gebruik als macOS (en in de verre toekomst: linux) compatibele frontend?

mvg

Mortov Molotov
Sterk aanbevolen voor Windows gebruikers: Tweakguides & Tweaking companion
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)

Mortov Molotov
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: Heeft iemand ervaring bij omschakeling MS Access (365) -> LibreOffice Base

Berichtdoor Mortov Molotov » 16 Mar 2019, 08:38

Euhm... Mag ik hier ff bumpen?
Sterk aanbevolen voor Windows gebruikers: Tweakguides & Tweaking companion
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 566 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer

Re: Heeft iemand ervaring bij omschakeling MS Access (365) -> LibreOffice Base

Berichtdoor selder » 16 Mar 2019, 09:23

Dat is redelijk specifiek, niet veel mensen gebruiken LibreOffice of laat staan een Access database.

Geen idee wat je in je DB hebt steken, maar bestaat dezelfde functionaliteit niet ergens in een kant-en-klaar product of desnoods een plugin voor Wordpress...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset

Terug naar “Windows”