Autocad

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hello

Ik zit in een beginnerscursus autocad. Allemaal plezant, maar soms weet ik begot niet hoe er aan te beginnen. :lol:
Voorlopig zijn mijn opdrachten gelukt na redelijk wat opzoekwerk.

Enkel de laatste was een dobbelsteen maken.. en dat lukt half , maar mijn stippen zijn veel te groot ... nogthans staat er ellips van 32 lange en 24 korte as. Als ik dit invul krijg ik grotere stippen. Afmetingen van de bovenste kloppen ook niet meer, zouden 80 uit elkaar moeten liggen ...

Ik dacht eerst wat gezichtsbedrog, maar als ik de 3 stippen op 80 zou zetten, dan plakken ze bijna tegen elkaar ...

Kan iemand mij in de juiste richting duwen ? :? (laatste bijlage is de opdracht)
Bijlagen
oplossing.PNG
opdracht.PNG
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Waarschijnlijk staat er een "snap" aan -- ik gok op de middelpunt snap aangezien 86.6 de helft is van 173.2, wat de helft is van die denkbeeldige lijn waarop de 3 bollen komen (=200*cos(30°)).

De grootte van de bollen is misschien ook door een snap, ofwel heb je per ongeluk het dubbele genomen voor de aslengte want als ik het aantal pixels vergelijk zit dat dichter bij 60 dan bij 32.

In het voorbeeld lijken de ellipsen in de zijdelingse vlakken verkeerd: de lange as van de ellipsen zou de opwaartse diagonaal van hun vierkant moeten volgen. Ook zou je beter een bolgrootte krijgen en ze dan zelf in perspectief zetten. Dit terzijde :cop:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

cptKangaroo schreef: De grootte van de bollen is misschien ook door een snap, ofwel heb je per ongeluk het dubbele genomen voor de aslengte want als ik het aantal pixels vergelijk zit dat dichter bij 60 dan bij 32.
Ja natuurlijk, hoe kon ik zo dom zijn. Die 32/24 slaat op de diagonaal en niet de straal ! Delen door 2 geeft me de perfecte afmetingen van die stippen, merci !!! Ik vond de ellipsen ook vrij raar in de opgave, maar goed ik heb ze zo gezet zoals gevraagd ... leek me het veiligste.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”