connecteren op een remote laptop van buiten netwerk lukt niet

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste

ik heb een laptop met win 10 pro extern bureaublad ingesteld:
aanzetten extern bureaublad, nazien firewall of rdp door kan en dat is in orde.

Dan meld ik me aan op een win 8.1 home editie om op de win 10 pro te geraken:

werkt perfect als ik in zelfde netwwerk zit.

maar moment dat ik de win 8.1 home verbind met mijn persoonlijke hotspot van mijn gsm, me aanmeld met de externe ip adres:3389 , geraak ik niet op de win 10 pro .

bbox3 is ingesteld , port forward is in orde, ik heb zelfs de firewall op laag gezet dat alles doorkan
heb de veiligheid op mijn pc volledig uitgezet, normaal gebruik ik bitdefender voor mijn firewall, maar schakelde die uit, daarna schakelde ik ook de windows firewall uit, ik geraak niet op de win 10 pro.

Ik heb alle stappen gevolg te vinden op internet om een remote verbinding mogelijk te maken.

Wat kan ik verkeerd gedaan hebben? hmm
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Portforward op beide UDP en TCP? Zeker dat je het juiste interne IP hebt ingegeven?
Al eens met een tooltje zoals http://ismyportopen.com/ geprobeerd?
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lanadekat schreef:Portforward op beide UDP en TCP? Zeker dat je het juiste interne IP hebt ingegeven?
Al eens met een tooltje zoals http://ismyportopen.com/ geprobeerd?
Dank u! ik heb het intern ipadres van de win 8.1 home in de port forwarding gezet maar moest het ipadres zijn van de win 10 pro laptop waarmee ik verbinding probeer te maken.

Nu werkt het!

helemaal ernaast gekeken... nogmaals bedankt.

Nu nog alleen bitdefender support afwachten want zodra ik bitdefender firewall terug aanzet, dan kan ik geen verbinding meer maken,ook niet lokaal.

Ik heb zelfs de poort geopend in bitdefender, maar niets.

hmm toevoeging: zelfde logische probleem in bitdefender, dus dat is dan ook opgelost.

wel raar dat bitdefender dan toch weer de verbinding blokeert als ik op lokaal netwerk zit maar me wel toelaat te verbinden als ik op mijn gsm hotstpot zit. en dan heb ik de bitdefender even geopend, de regel bekeken, terug afgesloten en ineens kan ik wel verbinding maken in lokaalnetwerk.
zal wel ok zijn zeker, zeker het late uur..

Dank u nogmaals, alles is opgelost nu nog een dynamische dns in elkaar steken..

toegevoegd: Lokaal netwerk verbonen en dan proberen aan te melden met de RDP, als firewall bitdefender aanstaat, lukt dan toch niet meer.
Raar. zal er andere keer bij kop over breken..
Laatst gewijzigd door hara_mo 09 okt 2018, 23:26, in totaal 2 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Wel oppassen met RDP's die via het internet te benaderen zijn. Gebruik een goed wachtwoord.
Voor je het weet heeft er een idioot je wachtwoord verandert en Minergate geinstalleerd ... :roll:
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lanadekat schreef:Wel oppassen met RDP's die via het internet te benaderen zijn. Gebruik een goed wachtwoord.
Voor je het weet heeft er een idioot je wachtwoord verandert en Minergate geinstalleerd ... :roll:

ahja, dat is niet goed nee, bestaat er een gratis vpn tool dat ik eerst verbinding maak met vpn naar mijn pro laptop en dan pas de RDP verbinding maak? of dit zal niet helpen zeker? dan moet de win 10 pro eerst ook alleen maar mijn vpn verbinding accepteren.. hmm.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

hara_mo schreef:bestaat er een gratis vpn tool dat ik eerst verbinding maak met vpn naar mijn pro laptop en dan pas de RDP verbinding maak
er bestaan routers waar je een vpnserver op kan draaien zoals bijv synology. Maar er zijn waarschijnlijk ook anderen die dat aanbieden.

zelf heb ik een synology-router en een client op mijn ipad. Ik kan zo via een VPN verbinding maken op mijn eigen netwerk. Ook RDP werkt zo zonder probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”