PDF combiner?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik heb een nieuwe all in one, jammer genoeg was degene die duplex kon scannen meer dan €100 duurder. Dus ben ik voor degene gegaan die enkel simplex kan scannen (wel tot 35 pagina's via adf)

Nu hoopte ik dat er een programma is waarmee ik makkelijk van 35 pagina's de voorkant en dan nog eens de achterkant kan scannen. Daardoor krijg ik waarschijnlijk 2 PDF's. Eentje met alle voorkanten en eentje met alle achterkanten. Wat is een goed programma of een goede manier om via Python ofzo zelf een scriptje te maken. Om automatisch van die 2 PDF's 1 te maken met als volgorde: voorkant, achterkant, voorkant, achterkant, ... Zodat ik dat document dan weer makkelijk duplex kan printen.

Tl;dr: 2 PDF's combinen om toch duplex te kopieren. (vergeef me voor de spelfout)
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Kijk eens naar PDFsam. Deze kan PDF's combineren. Maar automatisch voorkanten van PDF's met achterkanten combineren dat kan dit programma volgens mij niet (of ik heb het nog niet ontdekt). Ik gebruik dit programma zelf om grote PDF's te combineren.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Da’s ingebouwd in preview.app op macOS.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Aangezien dit het Windows Forum is kan ik https://nl.pdf24.org aanraden. Is een zeer goede toolbox die veel met PDF's kan doen.

Op Mac heeft de Preview app inderdaad veel functies.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Ik gebruik PDFTK (gratis).

Eerst scan ik alle oneven pagina's (1-3-5) naar een PDF (via ADF). Daarna neem ik de stabel papieren en doe ze andersom in de ADF (6-4-2).
PDFTK kan die pdf'en dan joinen naar 1-2-3-4-5
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik gebruik hiervoor het minuscule programma PDF Tools:
http://sheelapps.com/index.php?p=PDFToo ... ction=view
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben best tevreden over https://smallpdf.com/nl. Snel, simpel, duidelijke interface en zonder watermerk achteraf.

Aanrader.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ja maar smallpdf is enkel goed als je het ter uitzonderlijke titel nodig hebt, want anders is het een maandelijks abonnement te nemen
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

laroyj schreef:ja maar smallpdf is enkel goed als je het ter uitzonderlijke titel nodig hebt, want anders is het een maandelijks abonnement te nemen

Heb je helemaal gelijk in. Het lijkt me ook maar een eenmalige vraag van de topic starter.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

NielsH schreef:Heb je helemaal gelijk in. Het lijkt me ook maar een eenmalige vraag van de topic starter.
Ik dacht juist van niet, tenzij dat ie maar 1 malig dubbelzijdig gaat scannen.
Helaas heb ik er niet op gelet toen ik mijn multifunctional kocht :-/

Hoe ik het heb thuis:
scanner upload via FTP de scans naar mijn nas. Er zijn 3 profielen:
- Enkele pagina
- Oneven pagina
- Even pagina

Een script wordt getriggered wanneer een "even*.pdf" wordt aangemaakt, en dan merged ie die automatisch met de vorige "oneven*.pdf". Daarna OCR. Voor de enkele pagina doe ik enkel OCR.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

toch allemaal heel omslachtig, vandaar dat ik met de glimlach die 100 euro extra betaalde, ik dacht zelfs dat er een actie bij brother was, weet niet of ze nog niet vervallen is, en daar was het toestel met de R/V scanner zelfs goedkoper dan de gewone versie... wat je dan wel weer hebt dat er tijdens je scan telkens een lege pagina inzit wanneer je enkel voorkanten van pagina's scant..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef: wat je dan wel weer hebt dat er tijdens je scan telkens een lege pagina inzit wanneer je enkel voorkanten van pagina's scant..
Is er geen blank-page detectie dan ? Deftige software zou dat normaal moeten doen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

laroyj schreef:toch allemaal heel omslachtig, vandaar dat ik met de glimlach die 100 euro extra betaalde, ik dacht zelfs dat er een actie bij brother was, weet niet of ze nog niet vervallen is, en daar was het toestel met de R/V scanner zelfs goedkoper dan de gewone versie... wat je dan wel weer hebt dat er tijdens je scan telkens een lege pagina inzit wanneer je enkel voorkanten van pagina's scant..
Enige cashback die ik kan vinden is verlopen en enkel op inkjet.
Als ik kijk hoe vaak ik dubbelzijdig scan of kopieer heeft het eigenlijk ook weinig zin.
Het is gewoon dat voor die paar keer dat ik wel dubbelzijdig kopieer dat altijd hele bundels zijn. Als ik manueel 100 pagina's moet sorteren ...

Mocht ik zelfstandige zijn en dagelijks dubbelzijdige facturen kopieren is het een compleet ander verhaal natuurlijk.

In het slechtste geval scan ik gewoon dubbelzijdig op mijn Canon inkjet waarvan het printgedeelte aan het sterven is (printkoppen) en print ik dubbelzijdig met mijn nieuwe laser.

Allemaal workarounds maar ik heb geen zin om 330 Euro aan een printer te geven zonder te weten wat de levensduur zal zijn. Mocht ik er eentje kunnen kopen voor €400 met 5 jaar garantie (die gerespecteerd wordt), graag! Maar het internet staat vol met klachten over printers die het na 2 jaar begeven (vooral inkjet)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Probeer PDFTK eens.
Tis helemaal gratis, en er zijn docker containers van. Geen geprul met pagina's sorteren.

- Alle voorkanten in 1x scannen
- Papieren uit tray nemen en andersom in ADF leggen
- Alle achterkanten scannen
- PDFTK runnen

Code: Selecteer alles

pdftk A=even.pdf B=odd.pdf shuffle A Bend-1 output collated.pdf
https://www.pdflabs.com/docs/pdftk-cli-examples/
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”