Delay overgang tussen windows desk en full screen game verminderen.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Beate

Ik ben bezig met wat oplossingen te zoeken voor wat kleine probleempjes.

Ik speel nu vaak counterstrike op 1 scherm en tussendoor chat ik of dergelijke op me andere scherm.

Als ik counter strike speel en klik op men windows desktop dan kan ik dat maar als ik dan terug naar counter strike wil dan duurt dat even tegen dat de game weer toegankelijk is.

Is er een programma of extensie die zou kunnen zorgen dat die overgangsdelay kan verminderd worden of zelfs uitgeschakeld kan worden? Of een instelling in windows?

2 games tergelijkertijd spelen gaat ook niet op full screen.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

kan je het game niet configureren in window mode?
Dan kan je ook in fullscreen spelen en kan je makkelijk wisselen tussen chat window en game (alt+tab).
Dan is het zelfs mogelijk om 2 games samen (in window mode) te runnen moest je dat willen :)
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Dat is volgens mij eerder iets van csgo zelf dan windows of iets wat je kan aanpassen.
Heb hetzelfde probleem gehad toen ik nog csgo speelde en nooit echt opgelost gekregen, zelfs met fullscreen windowed mode werkte het niet fatsoenlijk
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ai daar gaat men plan :(
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

in m'n gebruikelijke game, Overwatch, is een shortcut om snel van fullscreen naar windowed te gaan. (alt+enter)
ik gebruik dat om uit m'n Overwatch te gaan, dan kan ik makkelijk navigeren op m'n desktop, of alt tabben,
en om er dan terug in te gaan: klikken op, of alt tabben naar Overwatch (dat nog steeds windowed draait) en dan alt+enter om terug naar fullscreen te gaan.

geen idee of zo'n shortcut om snel tussen windowed<->fullscreen te switchen zin in andere games.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Probeer eens of het sneller is met de game en de chat op verschillende virtual desktops. Je kan dan switchen tussen desktops via WindowsKey+CTRL+Links/RechtsPijltje.

Vroeger had je de XFire chat client die redelijk vlot werkte maar ik weet niet of die een opvolger heeft -- misschien Discord of de Twitch app ("Addons and Overlays: Find, install, and manage thousands of addons for your favorite games directly in the app. You can also enable in-game overlays to manage your calls without alt-tabbing.")?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel verschillende desktops werkt niet op deze windows 10. Dit omdat men pc maker dat dichtgetimmerd heeft.

Ik heb 2 schermen maar in csgo altijd een delay van een 5-10 seconden.

Misschien es kijek nvoor die discord overlay of ik de chat daar ergens krijg.

EDIT:
t would be great if we could have the text side of Discord in the overlay as well! I hate it when I have to tab out of CSGO just to send a message in a server and then have to wait 10 seconds for my CSGO to open up again after tabbing in. I like the current Discord overlay with voice channels but the only thing it's missing is the text channels.

Bovenstaande is recent.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”