Windows 10 update sneller met nieuwste win versie maar opnieuw bugs, bugs, bugs ...

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste allen,

Na het installeren van de laatste windows update, stel ik vast dat systeemherstel opnieuw niet meer werkt. Dergelijke bug heeft zich ook in het verleden al voorgedaan. Het was toen maanden wachten op de fall creators update vooraleer het probleem van de baan was.

Ik heb een nieuwe clean install van windows spring update (april 2018) uitgevoerd deze namiddag en opnieuw werden volgende updates geinstalleerd:
- programma voor verwijderen van schadelijke software mei 2018
- KB4103729: beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player
- KB4103721: cumulatieve update voor windows 10 version 1803 voor x64 gebaseerde systemen
- en het local experience pakket voor Nederlands werd door de 'microsoft store' zonder dat ik het wist, geïnstalleerd op de achtergrond.

Resultaat: systeemherstel werkt niet meer. Er was dus geen probleem met mijn eerste win-installatie maar het ligt blijkbaar weer aan het brakke win 10 update systeem.

Iemand een oplossing?

Dank en vriendelijke groeten,

Koen De Coninck

PS Al geprobeerd: systeemherstel na start in veilige modus, virusscanner uit, ... zonder resultaat
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Update - KB4103721 zorgt voor problemen, namelijk een zwart scherm bij het opstarten waarbij windows niet boot... ik heb deze update geblokkeerd via de tool op windows central (hide updates).
Hier is systeem herstel nog steeds ingeschakeld.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt voor de tips.
Heb deze van Patje toegepast. Zaak OK.
Anders kan je, daarstraks vernomen, blijkbaar ook van het installatiemedium booten en van daaruit systeemherstel uitvoeren.

Nogmaals zeer veel dank aan jullie beiden !
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”