facturatie en offerte soft

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
wolverine1973
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ben op zoek naar een programma liefst graits waar in offertes kan maken en waarbij ik de gif en een beschrijving van het artikel kan invoegen

Kent iemand zoiets ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

LibreOffice - writer?
Als het geautomatiseerd moet zijn ga je wat meer info moeten geven.
wolverine1973
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

wil gewoon een offerte maken naar een klant en wat fotos van de producten er bij doen en de spec van de toestelen
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zo'n zaken kunnen perfect met libroffice. Gratis en degelijk product.
https://nl.libreoffice.org

Ik gebruik het er ook voor. En calc voor een overzicht van mijn uren en facturen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik zou ook voor Libreoffice gaan. Gratis en de volle functionaliteit van de commerciële alternatieven. Compatibel met MS en Google docs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Uiteindelijk kan je zoiets in Wordpad ook... de vraag is wat je ervan verwacht.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Onder het mom van ... ik wil geld verdienen zonder iets te moeten uitgeven en liefst nog teren op de arbeid van een ander. Nog andere wensen ook ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

So?
LibreOffice is een pakket dat je gratis en legaal mag gebruiken, ook voor commerciële doelen. Je MAG er voor betalen. Ik heb al wat donaties gedaan voor mooie freeware, maar alles samen nog niet de prijs van 1 jaar office. Mag het? :roll:

Als mensen uit mijn omgeving me vragen om gratis tekeningen te maken ben ik vrij om erop in te gaan of niet. Als ik dat doe ga ik achteraf niet klagen dat ik er geen geld voor kreeg. Als ik het niet gratis wil doen, doe ik het niet, tenzij ze er plots toch geld voor over hebben.

Dus ja, ik maak onder andere gebruik van gratis software om geld te verdienen. :twisted:

De moraalridders slaan helemaal door...
Eerst is het (terecht) vitten op het illegaal downloaden. Nu dat bijna niet meer gebeurt beginnen we te vitten op legale zaken die vallen onder "vuil profiteren". Stop met zagen é...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Sasuke heeft een punt.

Het zou niet slecht zijn moest men een verplichting invoeren (naar analogie met de witte kassa's) dat iedereen die een btw nummer heeft (of aangiftes doet van bijverdiensten die onder de btw-plichtig-grens vallen), verplicht is om gebruik te maken van software met een "seal of approval" van de overheid voor offertes en facturen, natuurlijk gekoppeld aan een betalende goedkeuringsprocedure.

Dan liquideren we direct de freeloaders en cheapskates.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wa ne zever...
langs de ene kant zagen en neuten dat privacy langs alle kanten wordt beknot, maar langs de andere kant (anderen uiteraard) mensen verplichten om alles te 'sealen'.
Enne, neen, ik doe niks in 't zwart. Waarom zou ik? Mijn klanten zijn bedrijven of instellingen, die hebben facturen nodig en ik doe mijn werk in bijberoep, dus betaal al peanuts aan kosten hierop.
Wat dat te maken heeft met het gebruik maken van gratis software in plaats van bijvoorbeeld office is mij een totaal raadsel. Ik volg jouw idee van het traceerbare geld, maar dat heeft 0,0 te maken met sauske zijn punt.

Jouw idee van 100% witte economie daarentegen kan ik helemaal volgen. Mocht iedereen, echt iedereen, netjes betalen wat hij/zij moet, de wereld zou er een heel stuk beter uitzien. En ja, ik ben zo nen naïeve kloot die alles netjes in 't wit doet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gelijk welke serieuze Linux distro installeert het hele office-pakket automatisch op je PC! Niet leuteren dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Sasuke, ik begrijp je reactie niet goed. Het gaat hier toch over open-source software?
Zonder open-source zou er wel het één en ander stil vallen in het bedrijfsleven denk ik.

Misschien de GNU GPL er eens op nalezen? Of in het geval van libreoffice de Mozilla Public License?

Omgekeerd gebeurt spijtig genoeg wel, waarbij open code wordt ingebakken in een gesloten systeem. Digidozen van TN bijvoorbeeld en consoorten...
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Man .. echt ... Het gaat om de vraag van de TS, toch niet over LibreOffice. Denk dat de TS wel de standaard spreadsheet e.d. Software kent en dat stadium al voorbij is.

Gebruik gerust libreoffice voor je Facturatie en offertes :-) dat is nu gerust software die je gratis mag gebruiken.. ik klasseer dat niet als Facturatie of offerte soft.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ben er nu geen expert in, maar volgens een snelle google bestaat gratis facturatiesoftware gewoon. Zij het met beperkingen, maar goed. Is het dan zo'n schandaal om er achter te vragen? :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat een reacties..... Tsss
Hij schrijft toch niet dat het gratis "moet" zijn ?
Niks zo moeilijk als een facturatie programma kiezen dat wat bij je zaak past (en geen 100den € per jaar kost)
Soit, ik gebruik het pakket van wiversoft.
Doet wat het voor mij moet doen, is betaalbaar & bij vragen/problemen heb je de programmeur aan de lijn en niet een of andere helpdesk die je vraag niet kan beantwoorden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar een facturatie programma is geen offerte programma en omgekeerd.

Het eerste vind je meestal wel, het tweede is minder (laat staan de combinatie van beide waar je de offerte's uiteindelijk ook meteen kan overzetten naar facturen en productie bons ed.).

Maar LibreOffice aanbevelen voor welke van de beide ook is... tja best wel "grappig" :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Maar LibreOffice aanbevelen voor welke van de beide ook is... tja best wel "grappig" :roll:
Hoe kan je nu zo reageren zonder alles te weten? Hoeveel offertes gaat hij maken? Wat moet daar in staan? Hoeveel facturen volgen er? ...

Ik maak geen offertes en maximaal 10 à 15 facturen per jaar. Daarvoor is een tekstverwerker gewoon genoeg.

Op mijn werk zijn onze offertes gemakkelijk 10 bladzijden lang, gevuld met tekst, tabellen en foto's. Altijd op een andere manier, volgorde, volumen,... Voor wat wij doen is geen enkel pakket geschikt. Daarvoor is een tekstverwerker gewoon het beste.

Niet iedereen verkoopt zaken die gewoon uit een db te prikken zijn en regel per regel in te voegen in een standaard template.

Maar goed, zoals ik al in mijn eerste reactie vermeld heb "Als het geautomatiseerd moet zijn ga je wat meer info moeten geven.".
Ik weet goed genoeg dat LO geen facturatie programma is, maar je moet kijken wie het nodig heeft, waarvoor iemand iets nodig heeft, hoelang de leercurve mag zijn en wat het mag kosten.
Kortom veel te weinig info voor een ander antwoord dan hetgeen ik gaf.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Hier tevreden van Kashexpert.
Laat wel geen afbeeldingen toe per product.

Heeft een gratis variant (ongelimiteerd in gebruik, enkel maar niet alle mogelijkheden).
Ikzelf ben overgestapt op de betalende versie toen mijn facturatie serieus begon uit te breiden, en nu doet het dienst om offertes, facturen, CN's, stockbeheer, en bankbeheer te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”