Windows 2018 spring update

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sdecoster schreef:Drivers van fabrikantsite downloaden (Intel in mijn geval) én slaapstand in Windows opnieuw uitschakelen was de remedie na wat zoeken.
Waarom Microsoft zich steeds blijft moeien met features die niets met het os te maken hebben... :-\
Misschien moet je eens aan Intel vragen waarom zij er niet in slagen te zorgen dat Windows de juiste driver wil laden ?

Men schiet nogal snel op Microsoft maar waar zit het echte probleem of de oorzaak ?
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Ik schiet op niemand, ik zou niet durven :-D
Blijft een feit dat Microsoft zich moeit met een proces dat gebeurt VOOR Windows moet opstarten.
Blijft een feit dat de netwerkdriver in Windows correct is geladen op het eerste zicht.
Blijft een feit dat als ik 'driver bijwerken' kies er verschijnt dat er geen recentere drivers beschikbaar zijn.
Blijft een feit dat als ik bij Intel een driver download en die installeer hij wel recenter is en het probleem opgelost is.
Het probleem deed zich nu voor bij Intel maar ik vermoed dat ook andere merken hiermee geconfronteerd worden. Of ze dat aan zichzelf te danken hebben of het MS zijn schuld is weet ik niet. Voor een eindgebruiker is dat vervelend en niet wenselijk toch?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoor veel geklaag over updates van Microsoft en heb er niet zelden zelf laste mee. Soms lanceren ze updates waarvan ze zelfs al aangeven welke bugs ze met zich zullen meebrengen :bang:

Verder: waarom ons zelf niet laten beslissen wanneer we updates willen installeren. Je moet al weer trukken uit een doos halen om automatische updates te beletten.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Het zal er alleen maar op verslechteren hé: er komt een tijd dat Windows 10 update huppeldepup bepaalde hardware niet meer zal ondersteunen hoewel dit initieel bij windows 10 uit 2015 wel het geval was. Ze kunnen niet eeuwig 'verouderde' hardware met zich meetrekken.
Benieuwd hoe ze dat gaan communiceren: "Uw toestel is compatibel met Windows 10 maar het mag geen versie zijn die na april 2018 verschenen is. Kan u dat eens checken?"
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

sdecoster schrijft: Ze kunnen niet eeuwig 'verouderde' hardware met zich meetrekken...

Eeuwig lijkt mij inderdaad iets te lang, maar mijn oude Esprimo E5925 werkt nog steeds vlekkeloos met de allernieuwste Linux Mint19! Het kan dus wel :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sdecoster schreef:Blijft een feit dat als ik 'driver bijwerken' kies er verschijnt dat er geen recentere drivers beschikbaar zijn.
Blijft een feit dat als ik bij Intel een driver download en die installeer hij wel recenter is en het probleem opgelost is.
Ik moet toegeven dat ik ook al dergelijke dingen gezien heb... maar ik blijf me afvragen wie hiervoor verantwoordelijk is.

Loopt er iets fout bij Microsoft of heeft Intel de driver niet gerapporteerd aan Microsoft ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laatst op de familielaptop (waar alle updates af stonden tot en met de service toe) toch een update gekregen.
Die update is vastgelopen, waardoor de ouders geen computer meer hadden en een paar weken zonder moesten op verlof.
Plezant is anders.
Daar vliegt dus stante pede een win7 op die *wel* luistert als ik hem zeg dat er geen updates mogen binnengehaald worden.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Windows 7... Deze zomer nog een stuk of 100 keer gedeployed. Lang getwijfeld of ik W10 zou nemen maar heb geen spijt van de keuze (akkoord, het betrof hardware van een vijftal jaar oud, niet de meest recente dus): snel, responsief, éénduidig,... en het OS legt de nadruk op de software die je draait en niet op zichzelf met allerlei ongevraagde toeters en bellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Daarstraks 1809 geinstalleerd bij m'n ouders... de Squeezebox webpagina werkt niet meer met Edge :evil:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Hier handmatig geklikt, er komt nog niets binnen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Zoals naar gewoonte de update weer zonder enig probleem gelukt op oude HP Pavilion dv6, nu nog op de ander HP Pavilion dv7 en we zijn weer up to date.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Patje schreef:Hier handmatig geklikt, er komt nog niets binnen.
Eerst via Check updates... update kwam binnen maar na een herstart nog steeds 1803 :eek:

Daarna geforceerd via Microsoft wat prima verliep.

Na de herstart nogmaals een Check Updates gedaan... kwam hij nogmaals binnen (maar was er dan wel op enkele minuten door) :bang:
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gisteren ook een paar uurtjes zoet geweest na de installatie van 1809 op een testsysteem.

EDGE maar ook alle UWP apps (zoals Mail, Weather, News, Windows Update...) konden geen verbinding meer maken met het internet. Firefox, IE, Chrome waren OK.

IPv6 enabelen is de oplossing :bang:

In mijn geval was dit op de netwerkkaarten actief maar via een group policy uitgeschakeld op systeemniveau door:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip6\Parameters\DisabledComponents op HEX 0xff te zetten.

Door DisabledComponents op 0 of 0x20 te plaatsen was het probleem opgelost.

Meer info op:
https://answers.microsoft.com/en-us/edg ... 2c4f146f38
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Een administrator zou nochtans al lang moeten weten dat je IPv6 moet aanstaan hebben op Windows.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

https://www.engadget.com/2018/10/05/win ... r-profile/
Op mijn werk PCben ik zo een mapje met synchronisatie software kwijt... alleen nog lege folders.
Gelukkig had ik een backup!
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Bedankt: 4 keer

Bij elke grote update doe ik een clean install. Voor mij geen upgrade .
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”