Windows 7: geen veiligheidsupdate sinds 05/2017

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik heb een bepaalde indruk over de IT-dienst van mijn werk en ik zou willen weten of dat een terechte indruk is. Daarom wil ik een specifiek element even aftoetsen in de groep wat jullie daarvan denken.

Situatie: Windows 7 machines verbonden met het internet. De functie van windows update staat onder de controle van de beheerder. Automatisch controleren op updates is uitgeschakeld. Eindgebruiker kan wel zelf op de knop klikken om uitdrukkelijk te gaan zoeken naar updates.

Virusdefinities van Intune updaten wel nog automatisch.

Er zijn geen updates beschikbaar voor Windows 7 als ik manueel laat zoeken. De laatste keer dat er een veiligheidsupdate is geweest was in mei 2017. Echt zeker ben ik niet meer maar ik denk dat die update zich installeerde doordat ik manueel naar updates heb laten zoeken.

Vraag: kan een dergelijke computer veilig genoeg zijn om geen bedreiging te vormen voor het bedrijfsfunctioneren en het bedrijfsnetwerk?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Lijkt mij van niet :).
Sinds mei zijn er een paar beruchte problemen geweest, die toch wel om een patch vragen :).
Als uw updates meer dan 3 maanden achteroplopen (alles moet getest worden, pilots, ...), zou ik me toch vragen stellen...
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij een klant van ons draaien we ook nog op W7.
Elke maand krijgen we een update a la "2018-x Cumulatieve update voor op Windows". X staat voor de maand.
De laatste is 2 tal weken gereleased en is van de maand februari.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”