windows vreemd gedrag

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ben aan het zoeken in men buurt naar iemand met voeding en dat heb ik gevonden. Zal dus kunnen bekijken wat mijn probleem is met mijn kaart ik verdenk dus zoals vele mensen zeiden dat het de voeding dus kan zijn.

Maar dat is niet het enige.

Ik heb bij windows dat soms windows apps niet starten. Ik heb ook moeite om msi afterburner te installeren hij heeft problemen om een pad voor het uitvoerbaar programma te maken.

Wat kan ik hieraan doen?
Ik had beter nooit windows geherinstalleerd met media creation tool.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

niets houd je tegen om windows vanaf nul te installeren toch. De sleutel van win10 word bewaard door microsoft en is gelinkt aan parameters op je moederbord. De activatie zou dus geen probleem opleveren bij herinstalleren. Dat lijkt me voor jouw althans de beste oplossing om snel (binnen het uur) te weten of de software het vreemde gedrag in je games veroorzaakt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mailracer dat had ik al geprobeerd.

Dus windows is geen probleem ofwel is er iets tekort in windows. Sowieso ik praat nu niet over die games

vooral over windows apps en dat programma
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als je dus Windows opnieuw hebt geïnstalleerd vanop een lege partitie, dus niet de Windows die er al was een upgrade hebt gegeven, dan kunnen er nog wel wat zaken zijn die de boosdoener zijn.

Heb je exotische of oudere hardware in je computer zitten ?
Geeft apparaatbeheer een fout of een issue met een onderdeel aan ?
Heb je al een volledige memtest gedaan ?
Doe eens een benchmark met 3Dmark ofzo op te zien of er hier iets uitkomt.
Te veel stof in de computer ? alhoewel dat meestal niet de oorzaak is kan uitblazen met schone droge lucht geen kwaad
Zitten alle stekkers nog goed vast ?
Test je SSD of HDD ook eens op fouten (hdtune doet dat dacht ik)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

windows werd geinstalleerd op zowel de oude als nieuwe ssd en zelfde achtige probleem.(heb een mx300 525 GB ssd en mx500 1 TB) En de huigie installatie staat op de nieuwste ssd.

voeding zal misschien het game probleem oplossen. Ik ga me daar volgende week vrijdag mee bezig houden.
Exotische of oude hardware? nee niet ouder dan mei 2017.
Fouten nauwelijks behalve veel dcom errors
Nee geen volledige memtest. Misschien kan daar het probleem liggen
Benchmark van unigine heaven gaat maar als het net gedaan is crasht het programma. Als ik niet benchmark geen probleem.
Te veel stof? Ik heb stoffilters dus zou raar zijn en ik zie ook geen fysiek stof liggen in men pc ergens
Stekkers nog vast kan ik volgende week vrijdag controleren want ik ga alle kabels opnieuw monteren vanwege nieuwe voeding
ssd fouten? Dat zou me verbazen want hij is net een week oud(waar de nieuwe install van windows op staat)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zonder feedback kunnen we weinig uitsluiten. Doe een memorytest en check de BIOS versie van je moederbord. Ryzen mobos krijgen geregeld nog BIOS updates en die kunnen het verschil maken in de manier waarop je grafische kaart z'n voeding van het mobo ontvangt.

In het BIOS heb je ook een "VRM Spread Spectrum" optie die je eventueel eens kan aan/afzetten. Ik neem aan dat de 8-pin voedingskabel van het mobo toch ingeplugd is?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ga ondertussen eerst kijken van de voeding.

Dus tot dan kom ik aan geen stekkers!!!!!!!!

Bios ga ik ook wavhten.
Ik ga vrijdag de voeding vervangen en tot dan reageer ik hier niet en die 8 pins voedingkabel zou moeten ingeplugd zijn anders een fout van de webshop...

Memeorytest zal ik wel eens doen maar eerst die voeding denk dat dan veel problemen verholpen zijn.
En ik vind het wel raar dat jullie altijd men memory verdenken.

Ik denk dat het puur aan windows installatie ligt die ik ergens verkeerd heb gedaan. Want het is dan dat ik problemen kreeg niet voordien...
En ik gebruik gewoon de windows mediz creation tool...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp wel dat ik wat aandring maar 't is maar enkele minuten werk. Alles gaat door het ram geheugen dus indien daar iets misloopt, krijg je onbetrouwbaar gedrag van je computer.

Heb je na de Windows reinstall ook de Chipset Drivers (=mobo drivers) geïnstalleerd? 't Is mogelijk dat die ook bij je grafische drivers zaten maar probeer ze toch maar eens te installeren. LAN Drivers voor je netwerk installeer je ook best.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag kangoroo bedankt voor het geduld.



Kreeg weer fouten.
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1 van bron NVIDIA OpenGL Driver niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

The GPU has been disconnected and this application may become unresponsive.

Error code: 10
(pid=12560 tid=12564 rs2client.exe 64bit)

En dit

De toegang tot stuurprogramma's op Windows Update is door beleid geblokkeerd

Ik denk dus dat dit puur een softwarematig probleem met de drivers en windows update is...

Ondertussen memtest gedraaid en geen fouten gevonden.

EDIT:

Toepassing GTA5.exe is geblokkeerd voor toegang tot grafische hardware.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Probeer deze workaround eens:

TdrDelay geeft je systeem wat langer de tijd om de grafische driver te resetten. De waarde die je ingeeft voor TdrDelay is hoelang die periode duurt (standaard is 2 seconden). Wel opletten wat je doet in het Windows registry.

Er zijn blijkbaar toch wat problemen [geweest?] met nVidia graphics drivers en Windows 10. Er is verleden week nog eentje uitgekomen: versie 391.35 -- heb je die al geprobeerd? Als je privacytooltjes gebruikt, blokkeert dat misschien de Windows updates?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boonpwnz schreef: Ik denk dus dat dit puur een softwarematig probleem met de drivers en windows update is...
Denk ik nu ook, alleen zijn die moeilijk op te lossen tot er geen update voor uitkomt.

Je kan mss ook met oudere drivers experimenteren voor je GPU. Denk dat je die kunt vinden op http://www.guru3d.com/files-categories/ ... %7C-7.html
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb nu de nieuwe eens geprobeerd en die delay in het register ingevoerd.
Ik heb ook sfc scannow en dism.exe laten lopen maar daar ook geen fouten. Ik heb windows updates en windows store volledig opnieuw laten instellen door microsofts troubleshooter.

En daar gaan we weer :(

Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.

Ik gebruik geen privacy tooltjes ;) of toch niet dat ik weet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik zou de videokaart eens testen in een andere computer. Iemand in je kennissenkring die je hier even kan helpen ? Als er dan nog problemen zijn kan de videokaart defect zijn. Maar je kan mss ook op guru3D je verhaal doen. Mss hebben ze daar meer kennis over je probleem en mss ook een oplossing.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag allen,

Ik heb nu de videokaart met 204 Mhz teruggeclockt :)

voor die aanpassing was GTA V maar paar minuten aan het runnen en crasht die
Na de aanpassing runt GTA V goed voor minstens 25 minuten.

Zou het nu nog aan de videokaart liggen, software of voeding?
Trouwens msi afterburner werkt opeens wel weer en al de windows problemen zijn opgelost.

Enkel dus de games...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Moeilijk te zeggen. Maar je videokaart lager klokken en het probleem stelt zich niet meer. Dan zou ik nog even afwachten en eens naar de bios van de GPU kijken. Mss bestaat er een update voor.
Is je kaart uit de doos al overgeklokt. Je bent ook zeker dat de temperatuur niet de hoogte in gaat als je een spel speelt ?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Terugklokken betekent ook minder elektriciteit trekken -- ik zou dus toch eens kijken of er geen BIOS updates voor je moederbord beschikbaar zijn die "betere stabiliteit" beloven.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel ik moet eerlijk zijn ik heb een foutje gemaakt met de 1050 ti want tis de 1080 ti.

Excuses voor de verwarring. Op eebn andere site kan het niet dat een ryzen r5 1600 icm gtx 1080 ti boven de 550 W verbruikt.

Ik heb een erg hoog geclockt model.
De inno 3d 1080 ti ichill x3 ultra. Die is base clock 127 mhz hoger dan standaard reference gtx 1080 ti.

https://nl.hardware.info/reviews/7370/1 ... omverbruik

Ik zal eens zien voor een bios update.

EDIT 19:36

Kaart gaat als ik hem terugclock richting de 83-84 graden maar crasht niet.
Als ik hem standaard laat staan'fabriekssnelheden dan crasht hij op 81 graden.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ik denk dat hier een bewijs geleverd word dat een overgeklokte versie van een kaart de meerprijs niet waard is omwille van de stabiliteitsproblemen dat zich met zich meebrengt. als je de kaart kan laten omruilen onder garantie zou ik dat kiezen omdat de kaart niet kan leveren wat je ervan verwacht, namelijk de overclocking. Als de kaart op de normale snelheden juist wel goed werkt, denk ik niet dat de kaart stuk is, maar dat de processor er net niet voor geschikt is. of dat de batch van processoren niet voldoet om de snelheid te verhogen. op voorwaarde dat je voeding het allemaal aankan.

Nu overklokken wil niet alleen zeggen dat je de hertz hier en daar wat verhoogt, maar dat je ook de spanning van de processor wat opschroeft. Hier kan mss iets niet correct zijn. Kijk eens via de support van inno3D of het fenomeen gekend is ?

Je geeft aan dat je voeding 550 Watt is. Dat lijkt me net iets te weinig te zijn, wat de berekening ook zegt. een 750 Watt voeding heeft meer reserve en dat kan ook stabiliteit geven bij piekbelastingen. Dat is iets dat je niet kan terugvinden op die berekeningen of metingen.

vroeger draaide ik twee 480 GTX nvidia kaarten in SLI. Deze waren gekend als echt heetijzers. temperaturen tot boven 90 graden met de stockkoeler waren geen uitzonderingen. Maar deze hielden het wel uit. Later heb ik ze omgebouwd met waterkoeling en kon ik er gemakkelijk nog wat extra uithalen. Maar elke verhoging ging gepaard met meer stroom en meer warmte. 550 Watt is dan wel genoeg voor een 1080Ti op normale snelheden, maar daarom niet op hogere snelheid. 300 Watt piek voor een overgeklokte kaart is (of was geen) uitzondering trouwens.

Als een kaart te ver getuned was, dan sloot windows af met een BSOD scherm, of kreeg je artefacten in het beeld, Heb jij deze zaken als je gamed, of stopt het spel ineens zonder voorafgaand visuele hapering ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ok dan toch musschien iverwegen om de voeding te vervangen.

Umm over dat overclocking. Ik heb ze NIET ZELF overgeclockt.

Standaard referentiekaart van de gtx 1080 ti staat op 1480 en mijn kaart vanuit de fabriek draait op 1607 Mhz.

Dus dat is een flinke toename. Ik heb dus niets zelf overgeclockt.

Als ik dan terugclock naar 1480 MHz dan crasht de game niet.

Umm tis afhankelijk van de game hoe die crasht. Gta V blokkeert op het geluid. Andere games gewoon freeze en dan naar desktop. Geen verdachte dingen voordien.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Alles wat je in deze thread en de thread over je games beschrijft past in de eerste vraag die ik in je andere thread gesteld heb, namelijk "welke voeding?". Ik ben er redelijk zeker van dat al je problemen opgelost zijn met een zwaardere AAA-voeding à la Corsair RM750x...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag Selder,

Ik heb een 550w versie van de rmx serie van corsair.

Dus u denkt dat voeding zal helpen?
Wel dan heb ik goed nieuws want ik heb paar dagen geleden een 750W seasonic focus plus gold besteld.

Misschien moet ik eerst dat proberen
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

boonpwnz schreef:[...] 750W seasonic focus plus gold [...]

Gewoon de straffere grotere broer van je huidige RM serie was een betere keuze geweest, hopelijk kan die SeaSonic voldoende en stabiele stroom geven aan je 1080Ti.

mailracer schreef:ik denk dat hier een bewijs geleverd word dat een overgeklokte versie van een kaart de meerprijs niet waard is omwille van de stabiliteitsproblemen dat zich met zich meebrengt. als je de kaart kan laten omruilen onder garantie zou ik dat kiezen omdat de kaart niet kan leveren wat je ervan verwacht, namelijk de overclocking. [...]
Aan zijn GPU scheelt niets durf ik te beweren. Zijn GPU vraagt gewoon meer stroom en meer piekbelasting dan zijn huidige voeding kan leveren.

Zijn videokaart heeft minstens 600W nodig: dat haal ik uit de informatie van de fabrikant zelf: http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=282. Ik vermoed dat Inno3D dat niet zomaar verzint om er vanaf te zijn, maar ze houden rekening met de rest van het systeem. Je gaat zo'n overclockte 1080Ti niet op een moederbord met een instap-chipset en een i3 prikken hé, ze gaan uit van het enthusiast niveau met een high-end i7 CPU.

Of zo'n overclockte GPU zijn meerprijs waard is, is hoogst persoonlijk. Maar als je onder de 1080p (of zelfs 1440p) blijft gamen, dan is het verschil in prijs moeilijk te beargumenteren inderdaad.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@Selder,

https://be.hardware.info/reviews/7578/6 ... n-voltages

Dat is van de voeding. Ik heb van die voedingen 750 W versie en deze zijn iets goedkoper dan de rmx serie.

Om even op de kaart terug te komen op het moment dat ik die kocht zijn dat 1 van de goedkoopste kaarten bij alternate.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

boonpwnz schreef:[...]
Dat is van de voeding.[...]
Ik onthou uit dat artikel vooral "maar de verschillen zijn niet meer dan marginaal", verwaarloosbaar dus. Uiteraard is alles hoogst persoonlijk, maar Corsair heeft bij mij nog nooit moeilijk gedaan, niet hun PSU's en niet hun RAM, steeds zeer tevreden van geweest, dus ik zou niet inzien waarom ik een ander merk zou moeten kopen :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Men kast en RAM is ook van corsair; Ik wou no gewoon most bang for the buck :)

Nuja nog nooit voeding zelf vervangen maar het voordeel is dan dat ik wel zelfs eens kabelmanagement mag in orde maken.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een voeding vervangen moet zowat het gemakkelijkste zijn wat er is. Het past allemaal maar op 1 manier dus je kan niets fout doen. Sluit je iets te weinig aan, dan krijgen de onderdelen niet genoeg stroom en werken ze gewoon niet, er is geen gevaar.

De echte uitdaging zit 'm in je eigen ATX24, EPC8 en PCIe kabels te maken :-)
IMG_1094.jpg
IMG_1093.jpg
Maar dat is een werkje voor als m'n nieuwe case geleverd wordt in mei.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die onzekerheid valt al voor een groot stuk weg nu je zicht hebt op de waarschijnlijke oplossing met die nieuwe voeding :-)

De 1080 Ti heeft 2 extra power connectors (een 6pin en een 8pin) -- als een webshop de kaart installeerde, zou ik toch eens checken of ze alletwee aangesloten zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag Kangaroo,

Ik heb ze er zelf ingestoken en heb tijdje geleden ze zelfs 2 keer na elkaar erin gestoken tis wel een daisy chained. Wou zeker zijn dat ze er goed in zaten in men kaart.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik freeze als ik hem niet underclock

Maar heb daarnet het volgende gehad in het spel Runescape

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/ ... 9D-meaning
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Heb ik ook eens gehad ... GFX kaart toen teruggestuurd (na RMA) melding en achteraf in het ticket gelezen dat er een RAM issue op de GFX card was. Nieuwe kaart gekregen en nooit meer voorgehad (was een 970GTX).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ok ik ga hem retouren. Denk dat ik geen andere optie heb.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb nogmaals gekeken.

Weety er iemand of dit op te lossen valt?

3071MB NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti (NVIDIA)(data van speccy)

Normaal moet een GTX 1080 ti 11 GB hebben tochg?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

http://www.guru3d.com/files-details/gpu ... werup.html

wat zegt dit programma. Normaal dus 11 GB volgens nvidia website
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Die zegt 11 GB

Dus daar zit ook al niet het probleem.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

GPUz is ongetwijfeld betrouwbaarder dan Speccy.

Heb je de nieuwe voeding al ingebouwd? Indien ja en nog steeds probleem; dan de BIOS versie van je moederbord toch eens bekijken (en dan eventueel BIOS updaten -- we zullen je hiermee helpen), anders riskeer je een goeie kaart te retourneren om met de nieuwe kaart net hetzelfde voor te hebben.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb de voedinf ingebouwd maar weer een probleem gehad want kan men oc niet starten.

Ik heb alle kabels naar het moederbrod met rust gelaten. Ik weet dat de kabel voor men usb poorten front waarschij'lijk maar 1tje za weeken want heb per ongeluk een pinnetje verbogen.

Nu om to the point te komen.
Ik heb 2 aparte kabels van psu naar pcie gedaan zodat daar zelfs geen probleem kan zijn. Ik heb mijn sata stroom ook gemonteerd op men cpu. Ook de 8 pin cpu heb ik ook een kabel getrokken en de 24 pin zou moeten in orde zijn.

2 pcie 6+2 kabels getrokken
Sata kabel getrokken diasy chained
8 pins cpu kabel getrokken
24 pin atx mb kabel getrokken

Bovenstaand allemaal geconnecteerd.

Ik steek de voeding aan en:
Rgb van moederbord werkt alsook de lampjes van men lan verbinding.
Als ik probeer aan/uit dan doet die niets behalve als ik eerste keer voeding weer aanzet en dan aan/uit een klikje.

Wat doe ik toch verkeerd?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een foto van de situatie zou helpen indien mogelijk? Wat bedoelde je met: "Ik heb mijn sata stroom ook gemonteerd op men cpu." ?

Gebogen pinnekes mogen elkaar natuurlijk niet raken. Je hebt toch geen jumperke verzet (jumperke = verbindingstukske tussen pinnen) om gebogen pinneke proberen recht te trekken?

Bij een nieuwe voeding nakijken of die wel op 230v instelling staat indien er daarvoor een knopke aanwezig is. Probeer ook eens op een ander stopcontact en de kabel van de nieuwe voeding gebruiken.

Zijn de moederbordschroeven aan de zijde van de 24pin powerconnector aanwezig of hangt het mobo 'in de lucht' aan die kant, waardoor de connector mogelijk niet gans insteekt? Een blokje hout onder de rand van het mobo kan dan helpen (uiteraard geen metalen/elektrisch geleidend blokje gebruiken en oppassen met pinnetjes onderaan mobo). Als je het moederbord los geschroefd hebt, opletten dat de schroeven mooi in het midden van de gaten zitten, en zeker niet te vast aangedraaid (net genoeg om mobo op z'n plaats te houden).

Ram nog eens aandrukken in hun slots -- het slotclipje aan de zijkant mag niet op een kierke staan. Slecht ingestoken ram kan dit veroorzaken. Zorg wel dat je jezelf eerst geaard hebt want ram is gevoelig aan statische elektriciteit -- dus geen fleeceke dragen, bijvoorbeeld.

Heb je de CPU-fan aangesloten op de specifieke CPU-fan header (de bovenste naast de ram slots)? Moederborden kunnen daar erg moeilijk over doen maar normaal krijg je dan een beep code te horen (als de speaker aangesloten is -- niet je hoofdtelefoon of boxen maar het luidsprekerke op de case of mogelijk een klein ding met connectorke aan dat bij mobo zat).

In principe doe je best een CMOS Reset (de batterij een minuutje eruit halen) telkens je nieuwe hardware plaatst maar dan moet je wel de BIOS instellingen terug goed kunnen zetten -- 't zal normaal van zichzelf wel werken maar optimalisaties en zaken als de volgorde van de harddisks of koelingsinstellingen moeten even nagekeken worden. (Wacht hiermee als je niet zeker bent)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

van welke regio ben je ? Mss een userbaser die even wil/mag controleren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ga het even naast me leggen want het was duidelijk effe teveel.

Ik ga het hernemen alsi k weer wat energie heb gevonden om alles in orde te doen.

@ kangaroo de pinnetjes zijn van de usb header aan de front van men kast dus dat is niet zo een groot probleem imo
Moederbord niet uitgeschroeft ;)

Ik heb ennkel de kabels die ik weet dat ik eruit heb gehaald dezelfde genomen van men andere voeding en die op die andere voeding geplaatst. Beide voedingen hebben nu hetzelfde probleem... want ik heb dan om te testen de oude(die werkte) terug gemonteerd en net hetzelfdeprobleem. Ik heb enkel de kabels gebruikt die ik dus eruit had gehaald. Dus ofwel doe ik iets mis ofwel ik weet het niet meer.

ook eens geprobeerd of het aan grafische kaart lag maar dat is uitgesloten. Dus ofwel duw ik de kabels niet goed genoeg in maar dat kan haast niet want ik heb ferme kracht gebruikt voor die 24 pins atx

Dus ofwel doe ik iets mis of ik heb men moederbord verkloot...
CMOS reset kan ik nog eens easy doen. Ram sticks ga ik nog eens aandrukken dan.

@ mailracer regio Brugge-Knokke


EDIT 07/04/2018 20:03u geen resultaat na ramstacks controleren en cmos batterij.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb je een ander stopcontact geprobeerd? En is het speakerke aangesloten om eventuele beep codes te horen?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”