Ondersteuning windows 7 - EOL januari 2020

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

De ondersteuning voor windows 7 stopt in Januari 2020.
Dat is al binnen 2 jaar.

Vele bedrijven (of bij velen thuis) werken nog met windows 7, klopt dat?
Zijn er al veel toestellen bij jullie op het werk of thuis al vernieuwd naar windows 10?
Misschien zou het kunnen dat de ondersteuning voor windows 7 nog zou kunnen verlengd worden,
wat is jullie zicht hierrond?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij ons is de overstap naar windows 10 rustig bezig.

Enkel een paar windows xp computers zijn nog aanwezig omdat oudere programmas nog steeds niet kunnen overgezet worden...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Windows 7 dateert ook al van in 2009 al ik het me goed herinner. Op zich is 11 jaar ondersteuning echt niet slecht vind ik, das bijna even lang als Windows XP.

Mij lijkt het dat bedrijven toch enigzins wel meegaan. Zelfs de overheid lijkt toch al mee te gaan en stilaan de overstap naar Windows 10 in te zetten. De geforceerde updates naar W10 zullen daar waarschijnlijk wel in geholpen hebben. Op zich geen slechte zak naar security toe in mijn ogen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor prive personen->gaat MS sowieso niet doen(ze hebben zeer lang gratis updates gegeven naar W10).
Voor professionele klanten->als je bereid bent om MS hiervoor flink te betalen kan je custom support krijgen voor niet-ondersteunde os'en.

Op mijn werk gebruiken we zowel Win7 als Mac.
Als een W7-laptop nu vervangen wordt, is het door een Win10. De bestaande worden niet geupgraded(maar tegen 2020 zullen normaliter al de 7's vervangen zijn door W10).;
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

driesp schreef:Zijn er al veel toestellen bij jullie op het werk of thuis al vernieuwd naar windows 10?
Iedereen heeft geruime tijd de kans gekregen gratis te migreren naar Windows 10... op zich zijn er dus nog maar weinig redenen waarom iemand thuis nog op Windows 7 zou zitten (behalve sentiment en allerlei straffe verhalen over privacy).

Professioneel zie ik ondertussen trouwens de meeste bedrijven ook richting Windows 10 gaan omdat nieuwe hardware (de meeste bedrijven schrijven hun hardware af op enkele jaren) automatisch voorzien is van deze versie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

R2504

Bij ons is de hardware soms sneller vervangen dan de software.

Hardware om de 4 jaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Software is in bedrijfsomgevingen vaak een probleem... omdat diezelfde bedrijven geen correcte vereisten stellen aan de ontwikkelde software (zodat hij op latere versies plots niet meer werkt) of gewoon niet investeren in het up-to-date houden van hun software.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Windows 7 :( Why

Mijn windows 10 VM blijft vastlopen (32GB RAM 16vCores van de L5640)

offtopic: Iemand een idee hoe ik die security updates uitzet? Die security updates nemen 10+GB in.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Die moet je juist niet uitzetten. Wel de al geinstalleerde installers opruimen.
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

Even onze omgeving schetsen: (kleine 1000 apparaten)
- Kantoren en magazijnen zitten zo goed als allemaal op Windows 10 1709
- In onze 200 winkels zit alles nog op windows 7 (tests bezig voor Win10 - hw vervanging nodig)
- Severs zitten voor 90% op 2012 R2 of hoger

Het vervangen van alle kassa's zal vrij veel tijd in beslag nemen aangezien dit in meerdere landen moet gebeuren. Wellicht gaan we kiezen voor Windows 10 LTSB aangezien we het niet zien zitten om elke 6 maand een nieuwe major windows 10 versie te distribueren met alle risico's vandien. Op de kantoren hebben we voor de gewone windows 10 versie gekozen. (elke major versie krijgt maar een kleine 2 jaar updates)

In extremis kan je bij Microsoft een tijdelijke verlenging aanvragen zodat je nog altijd security updates krijgt, maar naar mijn weten kost dit extreem veel.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik vind windows 7 het beste OS van MS.

Ik draai nog een 7 op een asus k75V met 16GB ram en i7 mobile quad core, dat ding gaat vlot vooruit. Simpele 120GB Kingston V300 boot SSD omdat toch alles op een NAS staat.

Echter zie ik ertegen op een windows 10 laptop te moeten kopen.

Al de phone home en telemetry zever, en dan al die app spam ....

Vandaag heb ik voor familie een i5 asus laptop gekocht met 8 GB ram, 1 TB opslag en quad core i5 voor 480 € ipv 800 €, nogal vette promo in carrefour St Denijs Westrem. Heb dus nu een 1 TB windows 10 image die met asus werkt, benieuwd of deze ook boot op mijn eigen laptop.

Maar liever niet als main OS, tenzij al die telemetry zever 100% uitschakelbaar is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub4b schreef:Ik vind windows 7 het beste OS van MS.
Tja, dat vond ik ook toen Windows 10 er nog niet was... meestal ga je er wel op vooruit vind ik.
ub4b schreef:Al de phone home en telemetry zever
Veel sentiment wat mij betreft... ik heb er alvast geen last van (al zou het inderdaad beter zijn dat je het standaard kon uitschakelen).
ub4b schreef:en dan al die app spam ....
Welke app spam... ik zie hier niets van apps ?
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Welke app spam... ik zie hier niets van apps ?
Bij een eerste installatie worden er soms automatisch games (candy crush ed;) geinstalleerd. Zelfs bij windows 10 enterprise. (verwijderbaar)
Zelfde verhaal met onedrive die je maar voor de helft kan deinstalleren. Zo zijn er nog wel paar voorbeelden.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Veel sentiment wat mij betreft... ik heb er alvast geen last van (al zou het inderdaad beter zijn dat je het standaard kon uitschakelen).
Dat jij ermee kan leven, wilt niet zeggen dat anderen die dat niet kunnen direct sentimenteel doen, dat is een oneerlijke houding.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

r2504 schreef:
ub4b schreef:Al de phone home en telemetry zever
Veel sentiment wat mij betreft... ik heb er alvast geen last van (al zou het inderdaad beter zijn dat je het standaard kon uitschakelen).
Wat niet weet wat niet deert zeker?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

qless schreef:Die moet je juist niet uitzetten.
Ik heb geen zin om in een VM omgeving het meesta van mijn disk space aan windows updates te geven...
Server (opslag): ~1,24TB totaal (voor de VM's)
Windows installatie + updates zonder bijgeinstalleerde software gok ik op zo'n 30GB. (Wat veel is, Ubuntu gebruikt minder dan 1GB en windows 7 ~15GB)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

JamesEarlGray schreef:Dat jij ermee kan leven, wilt niet zeggen dat anderen die dat niet kunnen direct sentimenteel doen, dat is een oneerlijke houding.
Ik vermoed dat jij ook niet exact kan vertellen wat ze allemaal doorsturen... dus in dat opzicht blijft het sentiment (roepen om iets zonder exact te weten wat).
ub4b schreef:Wat niet weet wat niet deert zeker?
Goh, ben jij echt gelukkiger als je het allemaal zou weten... ik betwijfel het.
datakiller schreef:Ik heb geen zin om in een VM omgeving het meesta van mijn disk space aan windows updates te geven...
Dat hoeft ook niet... https://docs.microsoft.com/en-us/window ... sxs-folder
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Wat hebben we weer wat teveel anijs bij onze koffie gedaan... Al ben ik dat gewend van je :P.
Omdat je niet totop de letter kan zeggen wat er doorgestuurd wordt mag je niets zeggen? Best wel wat elitair.

Het is niet omdat je niet exact weet wat er over de lijn gaat dat je niet mag zeggen dat het slecht of ongewenst kan zijn.
Dat is net als zeggen dat je niet mag klagen in een restaurant over het eten als je niet zelf een michelin ster houdend restaurant uitbaat.

Nu moet ik zeggen dat ze minder pushy zijn dan eerst, maar is ook logisch, ze weten dat je nergens meer heen kan.

Het is een ding om te kunnen aanvaarden dat sites die je niet laten betalen voor access advertenties voorduwen of tracken. Het is van een totaal andere league dat een OS waar je voor moet betalen je trackt zonder dat je dit uit kan zetten. (Of toch niet zonder best wat moeite, die je constant mag herhalen).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zolang je de updates in W10 niet kan afzetten blijf ik zolang mogelijk bij W7.
Nu riskeer je dat ie zomaar herstart, of dat er ineens iets niet meer werkt of dat je wintools er anders uitzien.
Terug naar het SP update model aub.

Neenee, no changes or updates tijdens de operationele cyclus.
Ik ZOU nog security updates KUNNEN toelaten, maar MS heeft dat misbruikt om niet-security updates onder het mom van security updates te pushen, dus no thanks.

En dan is er idd die verschrikkelijke gewoonte om aan phone home te doen (principiele kwestie), die *spuuglelijke* en totaal nutteloze nieuwe control panels waar je niks op ziet (ik gebruik nog zoveel mogelijk de oude wanneer ik op een W10 werk).
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Je kan bij W10 gebruikstijden instellen vb. tussen 8 en 17 uur (tussen begin- en eindtijd mag maximaal 18 uur zitten). Tijdens die uren wordt de computer niet opnieuw opgestart zonder te controleren of de computer in gebruik is (je er op aan het werken bent).

Er is nog een tweede mogelijkheid : Je kan een uur en een dag opgeven waarop het voor jou het beste uitkomt om je computer opnieuw op te starten voor een update. Dan bepaal jij dus het moment dat je computer opnieuw opgestart mag worden.

Allemaal makkelijk terug te vinden door :
Op windows-toets te drukken -> instellingen kiezen (tandwiel icoon) -> Bijwerken en beveiliging

Updates afzetten kan helaas niet volgens mij.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

GuntherDW schreef:Omdat je niet totop de letter kan zeggen wat er doorgestuurd wordt mag je niets zeggen? Best wel wat elitair.
Altijd die zwart-witte kijk van sommige mensen... ik beweer nergens dat je niets mag zeggen, wel dat het veel sentiment en geroep is. Indien Microsoft louter (wat we niet weten) fix levels en crash informatie zou doorsturen dan is er trouwens weinig aan de hand, zou men van iedere programma en website doorgeven wanneer je het opstart is het wel een groot probleem.

Ben ik blij met de verkeerscamera's op iedere hoek van de straat tegenwoordig... nee, ga ik me ervoor opsluiten... ook niet.
GuntherDW schreef:Het is niet omdat je niet exact weet wat er over de lijn gaat dat je niet mag zeggen dat het slecht of ongewenst kan zijn.
Natuurlijk is het (vermoedelijk) ongewenst... dat heb ik ook geschreven maar ik ga ook niet doen alsof de wereld vergaat.
GuntherDW schreef:Nu moet ik zeggen dat ze minder pushy zijn dan eerst, maar is ook logisch, ze weten dat je nergens meer heen kan.
Mensen zijn toch rare wezens... toen het een betalende upgrade was in het verleden kloeg iedereen... toen hij gratis werd kloeg ook iedereen ? Feit is dat software ontwikkeling verder gaat en je niet eeuwig bij een oude versie kan blijven hangen... de wereld gaat verder (en dat is voor alles zo, van je keukenstoel tot je ijskast).
GuntherDW schreef:je trackt
Gewoon al die omschrijving is zo paranoia alsof er bij Microsoft iemand zit te kijken wat jij doet. Ondertussen heeft Windows 10 zo'n 500 miljoen gebruikers (als het al geen biljoen is)... denk je nu echt dat er bij Microsoft iemand wakker ligt van wat jij doet met/op je PC ? Als je echt dat idee hebt denk ik dat je best de stekker eruit trekt :bang:
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Funfile schreef:Je kan bij W10 gebruikstijden instellen vb. tussen 8 en 17 uur (tussen begin- en eindtijd mag maximaal 18 uur zitten). Tijdens die uren wordt de computer niet opnieuw opgestart zonder te controleren of de computer in gebruik is (je er op aan het werken bent).

Er is nog een tweede mogelijkheid : Je kan een uur en een dag opgeven waarop het voor jou het beste uitkomt om je computer opnieuw op te starten voor een update. Dan bepaal jij dus het moment dat je computer opnieuw opgestart mag worden.
Niet iedereen is bereid elke dag zijn computer volledig af te sluiten en weer op te starten, veel houden hun sessie bij door de computer gewoon in suspend to disk of suspend to RAM te brengen, of de computer gewoon te laten aan staan.

Daarnaast zijn er ook bepaalde taken die een computer soms moet uitvoeren, zoals het crunchen van data, dat meer dan 24 uur in beslag kan nemen en dan is het niet leuk als je weet dat je crunchjob op de vierde dag ineens wordt afgebroken omdat Windows het nodig vondt om ZELFS ONDANKS actieve processen toch maar effe de computer te herstarten voor updates. Een mens krijgt er nog grijs haar van.
JoRas
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 maa 2018, 14:38
Bedankt: 2 keer

Bij ons is er zopas nog een win95 pc vervangen door een winXP,
het zal dus nog wel even duren eer we alles kunnen omschakelen...
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

JoRas,

De situatie die U schetst, die herken ik ook van in een bedrijfssituatie. Dat was tijdens een bezoek aan een groot bedrijf ter gelegenheid van Open Bedrijvendag.

In een lokaal stonden een heleboel computers te draaien die allemaal een machine aanstuurden. Mijn neef, die heel erg in computers geïnteresseerd was, kreeg die computers in het oog en het viel hem op dat er daar toch al wel vrij oude exemplaren bijstonden. Toen hij daar een vraag over stelde, bleek dat de verantwoordelijke van de afdeling er ook niet zo blij mee was.

Probleem was dat de fabrikant van de machines geen aangepaste software had voor de op dat moment meest gebruikte WindowsXP. Een behoorlijk aantal toestellen draaiden nog op Windows 3.11. Zij wilden daar zo vlug mogelijk van af omdat de hardware het ieder moment kon begeven en ze geen vervangtoestel hadden.

Er waren ook nog oudere computers die op een of andere Unix-versie draaiden. Daarvoor wilden ze zo snel mogelijk bijhorende machine én computer vervangen door een modern exemplaar.

Slogan van de bedrijfsleiding was " If it ain't broken, don't fix it ".
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Welja hier draait er nog veel op diskette bouwjaar 1989 dus welke software zal dat zijn :bdaysmile:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Funfile schreef:bleek dat de verantwoordelijke van de afdeling er ook niet zo blij mee was.
Maar mogelijks was hij wel mee verantwoordelijk voor de aankoop ervan... bedrijven moeten echt wat meer nadenken over wat ze kopen, welke voorwaarden eraan vast hangen en vooral hun eisen stellen naar onderhoud.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb hier een dell op de kop getikt van een overheidsinstelling waar mijn vader vroeger gewerkt heeft. 25 € voor een dell 7010.
SSD instoppen en wat extra memory, en dit draait als een zonnetje.

https://www.techradar.com/news/windows- ... ng-in-2018
Is er toch geen mogelijkheid om te upgraden nr. win 10?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

JamesEarlGray schreef:
Funfile schreef:Je kan bij W10 gebruikstijden instellen vb. tussen 8 en 17 uur (tussen begin- en eindtijd mag maximaal 18 uur zitten). Tijdens die uren wordt de computer niet opnieuw opgestart zonder te controleren of de computer in gebruik is (je er op aan het werken bent).

Er is nog een tweede mogelijkheid : Je kan een uur en een dag opgeven waarop het voor jou het beste uitkomt om je computer opnieuw op te starten voor een update. Dan bepaal jij dus het moment dat je computer opnieuw opgestart mag worden.
Niet iedereen is bereid elke dag zijn computer volledig af te sluiten en weer op te starten, veel houden hun sessie bij door de computer gewoon in suspend to disk of suspend to RAM te brengen, of de computer gewoon te laten aan staan.

Daarnaast zijn er ook bepaalde taken die een computer soms moet uitvoeren, zoals het crunchen van data, dat meer dan 24 uur in beslag kan nemen en dan is het niet leuk als je weet dat je crunchjob op de vierde dag ineens wordt afgebroken omdat Windows het nodig vondt om ZELFS ONDANKS actieve processen toch maar effe de computer te herstarten voor updates. Een mens krijgt er nog grijs haar van.
Inderdaad. Ik hibernate mijn sessies altijd, en er gaan ettelijke maanden voorbij alvorens ik eens een shutdown/restart uitvoer.
Er staan dan ook altijd command prompts open met command histories, browser tabs, notepads, en vanalle andere programmas.
Dit is efficient voor mijn workflow, want zo herinner ik me waar ik mee bezig was en kan ik makkelijker hervatten.

Windows 10 stoort me daar dus enorm hard in, want het gaat uit van de filosofie dat ik als admin niet langer het absolute alleenheersrecht heb over hoe ik mijn computer gebruik.
18 uur aanduiden waarin hij niet mag updaten/herstarten, is dus absurd.
De enige valide optie die ik bereid ben te overwegen is 24u, en absoluut geen updates/restarts als ik er geen wil.
Het is en blijft mijn workspace.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Vanwaar komt die informatie dat je onder zo'n automatische reboot na het installeren van updates niet onderuit kan?

Ik herinner me toch dat ik die gedisabled had door het reboot script in de Task scheduler te stoppen en hernoemen, en een folder "reboot" aan te maken in de UpdateOrchestrator folder.

Als er nu 1 OS is dat helemaal naar je hand te zetten is, dan is het toch wel Windows zeker.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Je kunt in W10 bij "Windows Update / Advanced Options" ook een "Pause Updates" inschakelen.
Dit geeft je 35 dagen tot de volgende update/reboot.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgens mij is dat laatste beperkt tot Pro/Enterprise versies.
En de meeste thuisgebruikers zitten met W10 Home
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

35 dagen is ook niks.

En heel misschien gaat het bric-a-brac, maar het feit dat W10 gewoon geen built in setting heeft om het te doen werkt al genoeg op mijn zenuwen, want het spreekt boekdelen over de mentaliteit van het bedrijf (aka wij beslissen en u bent de domme user die moet goedvinden).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Zo ervaar ik het ook.

Dit is trouwens één van de redenen waarom ik mijn windows telefoon van het werk versnelt heb ingeruild voor een android toestel want daar speelt exact hetzelfde probleem. Als je 24/7 bereikbaar moet zijn moet dat onding niet zelf gaan beslissen wanneer hij updates doet, laat dat gewoon mooi aan mijzelf over.

Niets op tegen dat het standaard zo gebeurd omwille van de domme massa, maar geef ons dan tenminste een gemakkelijke instelling waarmee we zelf de controle behouden.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”