bullguard loopt ten einde, wat nu?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Net voordat ik deze PC kocht had ik een jaar Bullguard Internet Security gewonnen. Ik heb dan even gewacht, de trail geïnstalleerd op de nieuwe en als deze verviel het jaar geactiveerd. Dat loopt af over een paar weken. Aangezien bullguard me iets te veel lastig viel met allerhande meldingen over inbraakpogingen (die trouwens spontaan stopten) en ik al die extra toeters en bellen (backup, ouderlijk toezicht, game booster,...) toch niet gebruik ga ik niet verlengen.

Ik ben dus op zoek naar iets anders.
Liefst van al natuurlijk gratis, maar als het echt beter is mag het zelfs iets kosten. :angel:

Goede tips?
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Kaspersky heeft nu een free anti-virus: https://www.kaspersky.com/free-antivirus
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Ik gebruik sophos. Gratis voor thuis.

https://home.sophos.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bedankt voor jullie moeite, maar een opsomming van gratis software kan ik zelf eenvoudig vinden. Ik stel deze vraag vooral om te weten waarom iemand voor bepaalde software kiest en of je tevreden bent over die keuze, en liefst ook waarom.
Ter info, voordat ik deze betalende antivirus had, stond er op mijn oude PC panda cloud. Op zich was ik daar tevreden van, dus die maakt alvast veel kans.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Welke je ook kiest, als het gratis is, krijg je vaak meldingen over het programma aankopen, of om die extra functie erbij te nemen, en dat is frustrerend. Ik kies meestal tussen avast en AVG. Maar ik ga na een tijdje meetal over tot een betalende suite versie. In jouw geval kan je eens naar reviews kijken die magazines als test jaarlijks uitvoeren en hieruit een keuze maken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik zelf al enkele jaren G Data.
Zeker niet de goedkoopste, maar draait vlekkeloos.
Voordien Symantec, maar dat was veel te zwaar.
Zaken die mij bij G Data opvallen:
- configuratie liep goed, heb weinig zelf bijgesteld
- antispam filter is wat te streng naar mijn goesting
- 2x een probleem met een upgrade gehad naar de laatste versie (dus niet de handtekeningen en zo). Het was op 2 van de 3 toestellen.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

cadsite schreef:Bedankt voor jullie moeite, maar een opsomming van gratis software kan ik zelf eenvoudig vinden. Ik stel deze vraag vooral om te weten waarom iemand voor bepaalde software kiest en of je tevreden bent over die keuze, en liefst ook waarom.
De reden dat ik Kaspersky aangaf is omdat we dit op het werk ook hebben en aanbieden aan klanten. Uiteraard uitgebreider dan die gratis versie, maar het is een zeer goede anti-virus. De free versie gebruikt dezelfde engine als de betalende versies. Er is enkel wat minder functionaliteit. Staat ook altijd aan de top bij testen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

De gratis versie van kaspersky gebruikt wel de engine maar heeft geen behaviour blocker (aka systemwatcher) zoals de betaalde versie, een groot nadeel wel. Dan beter avast of Panda free die wel een BB aan boord hebben.
Edit: Na nog eens avast te hebben getest (Veel bugs en ads voor de betaalde versie, Panda heeft me haperingen in spelletjes online)
dan toch beter af met een Kaspersky zonder al die reclame en zonder problemen. (ook in het nederlands) https://www.kaspersky.nl/free-antivirus ... 1496674245
Laatst gewijzigd door Patje 04 jan 2018, 00:03, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Ik gebruik Sophos omdat dit ook gebruikt wordt op het werk. Is makkelijk te configureren, heeft niet teveel toeters en bellen en niet zwaar op het systeem. Beheer is ook centraal via website wat sommigen misschien een probleem vinden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

AVG was goed, maar AVG begint mijn keel uit te hangen door te willen "mijn browser beveiligen", uiteraard door oa de homepage te veranderen en die optie als default te zetten met een grote OK knop en een onooglijk kleine cancel optie.

Met dat soort praktijken geraak je snel op mijn shitlist.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”