Outlook 2016 foutmelding

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Sedert een paar dagen krijg ik constant de melding van O2016 "dat er een fout is opgetreden en dat het programma moet afgesloten worden".
Terug opstarten leidt tot het opstarten van een hulp-/herstelprogramma die "alles terug in orde brengt".
De foutmelding: "C:\Users\enz...\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Internetagenda-abonnementen.pst
Blijkbaar een probleem met de Google agenda??
Hoe is zoiets op te lossen? Google was spaarzaam... Het betreffende .pst bestand deleten?
Noot: na het synchroniseren staat er altijd iets in het logboek van een "0x0004002B" fout.
Afbeelding
Maar die boodschap komt al lang voor en negeer ik straal...
Zou er een verband zijn?
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

De foutmelding verwijst naar een PST bestand, lijkt mij dus niet meteen iets te maken hebben met uw Google agenda.

Als je naar https://calendar.google.com surft, zie je dan al uw afspraken staan?
Dat zou betekenen dat al uw afspraken netjes bij Google staan, wat uiteraard positief is.

Probeer in Outlook eens het volgende:
> Klik op Bestand links bovenaan
> Klik op Accountinstellingen > Accountinstellingen
> Klik op tabblad Gegevensbestanden

Zie je daar de PST staan? Klik erop en kies voor Verwijderen, start hierna uw Outlook eens volledig opnieuw op en kijk alles eens opnieuw na.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Probeer in Outlook eens het volgende:
> Klik op Bestand links bovenaan
> Klik op Accountinstellingen > Accountinstellingen
> Klik op tabblad Gegevensbestanden

Even een update: bovenstaande lukte niet, omdat Outlook al afsloot nog voordat ik twee stappen ver was. :-(
Dan maar via verkenner het .pst bestand opgezocht en een andere naam gegeven (wissen kan later nog)
Sedertdien geen problemen meer ondervonden...
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nog even voor "future reference" meegeven dat je Outlook in veilige modus kan starten: run-venster --> outlook /safe.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”