Specifieke software

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Om mijn werk wat gemakkelijker te houden heb ik een excel sheet in elkaar gezet om de verlofplanning binnen mijn shift overzichtelijk te maken.
Enigste wat er een beetje ontbreekt is een automatische controle van wie er afwezig mag zijn.

Concreet :

7 functies binnen een ploeg
11 ploegleden
4 mogen afwezig zijn
niet elk lid kan elke functie

Probleem : bij sommige bezettingen zou het probleem zich kunnen stellen dat niet elke functie ingevuld geraakt

Er is heel wat software om vakantieplanningen en dergelijke bij te houden, maar vind weinig info omtrent beperkingen ivm functie-invulling.

Iemand op de hoogte van software die dat wel zou kunnen?

In excel ben ik in vba momenteel bezig met combinatie/permutatie code ik online heb gevonden te zetten. Dat lukt, maar moet nog uitzoeken waar in de code ik de controle op een geldige permutatie moet uitvoeren om bij een valide permutatie heel de zoektocht te eindigen voor de die set aanwezigen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

MichelJ schreef:Om mijn werk wat gemakkelijker te houden heb ik een excel sheet in elkaar gezet om de verlofplanning binnen mijn shift overzichtelijk te maken.
Enigste wat er een beetje ontbreekt is een automatische controle van wie er afwezig mag zijn.

Concreet :

7 functies binnen een ploeg
11 ploegleden
4 mogen afwezig zijn
niet elk lid kan elke functie

Probleem : bij sommige bezettingen zou het probleem zich kunnen stellen dat niet elke functie ingevuld geraakt

Er is heel wat software om vakantieplanningen en dergelijke bij te houden, maar vind weinig info omtrent beperkingen ivm functie-invulling.

Iemand op de hoogte van software die dat wel zou kunnen?

In excel ben ik in vba momenteel bezig met combinatie/permutatie code ik online heb gevonden te zetten. Dat lukt, maar moet nog uitzoeken waar in de code ik de controle op een geldige permutatie moet uitvoeren om bij een valide permutatie heel de zoektocht te eindigen voor de die set aanwezigen.
Zou alvast beginnen met te bepalen , wie welke functie's aan kan.
En van daar uit planning op te maken.
Of anders op jobs wie deze aankan.
Als ge dan in excel verlof van iemand invult , kunt ge zien of in orde.
Is maar hoe het opzet is.
En met 7 jobs , 11 functies jullie it of personeelsdienst die zo iets niet bezit ?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nope, die bezitten niets, de officiele HR software houdt geen rekening met wie wat kan, dat is de taak van de ploegbaas :)
De software is enkel voor registratie , overtime uitbetaling, ziekte, loonsbepaling

Die planning(maandelijks) maak ik nu ook zelf, bij een verkeerde invulling is er een waarschuwing dat dit niet kan.

Echter het verlof zelf wordt nu reeds geregeld, zonder dat er voor heel het jaar reeds bepaald wordt wie wanneer welke job gaat lopen.

https://www.mathsisfun.com/combinatoric ... lator.html
deze geeft me mooi het nodige met die has rules, waar ik voor elke has rule(=functie) de juiste leden kan bijzetten en krijg ik alle valide combinaties terug.

Kan gewoon die lijst overzetten in excel en enkel bij een verandering in personeel of nieuwe aangeleerde functie opnieuw lopen :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”