Windows Exchange Server 2010 DNS

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
BOUCQUET
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2017, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,
Ik heb een vraagje i.v.m. exchange 2010. Ik ken er ook niet alles van maar ik hou me wel wat bezig met servers. Ik heb reeds een exchangeserver gemaakt en ik kan mails naar mijn users sturen binnen mijn domain. Maar ik zou graag mails kunnen versturen via het internet. Ik heb een domeinnaam maar ik vraag me nu af, hoe ik mijn dns moet instellen voor intern alsook public dns, en dat ik misschien nog bijkomende stappen moet configureren? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1054
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je configureert de DNS server voor interne hosts.
Op de DNS server kan je forwarders instellen: DNS request naar internet worden zo gewoon doorgestuurd naar externe DNS servers (die van je provider bijv.)
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

Exchange is een vrij complexe bedoeling, en het is lastig om uw vraag te beantwoorden met zo weinig informatie.
Om externe mails te kunnen ontvangen op uw domain zal je eerst en vooral MX records en A-records moeten configureren op uw externe DNS van uw domain. (en zorgen dat uw firewall/router correct geconfigureerd staat)

Ik zou aanraden om eerst te starten met de technet artikels: https://technet.microsoft.com/en-us/lib ... .150).aspx

Er zijn ook her en der websites beschikbaar die de MX records ed. gaat checken op configuratiefouten.

Ik hoop dat dit een testomgeving is? :? Waarom Exchange 2010 ?
BOUCQUET
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2017, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dit is een testomgeving en het is exchange 2010 omdat mijn test vm's op windows 2008 R2 draaien en ik de exchange 2010 versie al staan had. Ik ben echt gewoon aan het experimenteren met exchange de basis dingen lukken. Momenteel zijn mijn MX records op mijn public DNS ingesteld op mail.mijndomein.be en priority 10. Daarin staat ook een A record met mijn public IP. Als ik dan via een online tool mijn MX test komt die uit op mijn public IP van mijn modem. Mijn OWA van buitenaf werkt wel. In mijn firewall van mijn server staan alle poorten open die nodig zijn. Maar ik heb deze ook geportforward alleen ik ben particulier telenet klant en kan poort 25 niet open zetten, omdat ik dit gelezen heb dat SMTP standaard poort 25 heeft die poort heb ik vervangen naar poort 26. Maar ik weet niet welke andere poorten exchange nog gebruikt?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Waarom gebruik je geen beveiligde SMTP. Poort 465

Geen idee of die open staat bij Telenet maar ik vermoed van wel. Moet je MX record niet gelinkt zijn naar je publiek IP van je Exchange server ?
BOUCQUET
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2017, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

bedankt voor de reacties ik zal dit even proberen te configureren en kijken of het werkt
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zo ga je geen mail binnenkrijgen hoor, inkomend is dat altijd op poort 25, dat beslis jij niet zelf, de verzendende server probeert een connectie op poort 25 te maken, niet op de poort die jij aan jouw kant instelt.

Telenet blokkeert poort 25 inderdaad voor residentiële klanten, dus je kan geen eigen standaard SMTP service draaien voor inkomende mail. Je kan bijvoorbeeld wel een SMTP relay service ergens huren die dan op zijn beurt de mails forward naar jouw SMTP/Exchange server op een poort van jouw keuze.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Waarom gebruik je niet de SMTP van Telenet om te verzenden ? Eigen SMTP's leiden snel tot blacklisy als deze niet ideaal worden geconfigureerd. Je kan ook MailGun of Sparkpost gebruiken. Vaak krijg je bij je domeinnaam ook een SMTP.

Vroeger nog een exchange server gehad die werkte met een POP3 connector. We hadden 1 mailbox bij Combell en de connector verdeelde de mails in de juiste mailboxen op de exchange server. Wel lange tijd geleden dus mij moet je niet veel meer vragen over Exchange :-D

Volgens mij was het PopCon http://www.servolutions.com/popcon.htm als ik me niet vergis zat dat toen standaard in de smalle business maar niet in de enterprise.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Waarom gebruik je niet de SMTP van Telenet om te verzenden ?
Het gaat hier niet over het verzenden maar over het ontvangen van mail zoals Sasuke correct aangeeft.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

BOUCQUET schreef: ik kan mails naar mijn users sturen binnen mijn domain. Maar ik zou graag mails kunnen versturen via het internet.
Ik lees dat toch anders....
BOUCQUET
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2017, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb mij geregistreerd bij Mailgun ik heb mijn domein toegevoegd en via gmail getest en dit lukt. Kan dit ook ingesteld worden op exchange server?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Bekijk dit eens. Zal ongeveer hetzelfde zijn voor MailGun.
http://www.serversmtp.com/en/smtp-server-exchange

Efkes duidelijk zijn. Je probleem ligt dus bij het VERZENDEN van mails en niet bij het ontvangen hé ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BOUCQUET schreef:Ik heb mij geregistreerd bij Mailgun ik heb mijn domein toegevoegd
Waarom zou je je ergens registreren... als je probleem het verzenden is van mails dan staat de configuratie in de link hierboven van Bert en geef je als SMTP server gewoon deze van je provider op.
BOUCQUET
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2017, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Alvast bedankt voor al jullie hulp. Door al het proberen heb ik bepaalde instelling van mijn exchange server veranderd. Hierdoor ga ik exchange opnieuw installeren maar een nieuwere versie. En met al jullie info dat ik gekregen heb. Zal ik dit nogmaals proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”