Systeembeveiliging weg in WIN10 Fall Creators Updata

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Hij is er dus ... de grote volgende WIN10 update en ik heb hem al geïnstalleerd.

De Timeline en de Photo Remix tool (opvolger Moviemaker) ontbreekt ook grotendeels en en plus zijn een aantal features verdwenen: zo o.m. de mogelijkheid om een systeemherstelpunt te maken.

Deze tool heeft me al vaak geholpen om eens iets uit te testen, of een app te installeren of bij een toevallige miskleun van mezelf. Er is immers de wetenschap dat je de machine vaak kan herstellen naar een vroegere status. Ook met de brakke update-functie, bracht deze wel al eens soelaas.

Bij de fall creators update - de laatste dus - is deze verdwenen.

Ik heb nu EaseUS backup to geinstalleerd (Free) en kan voor om en bij de 30€ blijkbaar een lifetime licentie aankopen. Deze tool laat het toe niet zozeer een systeemherstelpunt te maken maar neemt blijkbaar een backup van systeembestanden. Ik vermoed dat ook het register daar mee inzit.

"Nadeel" van deze tool is dat - waar je met een 5à6 giga gereserveerde diskruimte - al heel wat systeemherstelpunten kon bewaren, 1 backup met EaseUs ToDo, je al deze ruimte kwijt bent.


Dan ook de vraag of Iemand een alternatief kent dat meer gelijkt op het windows systeemherstel? Op het net gezocht en kwam uit bij RX Roll back maar dit is vrij duur en system restore manager die zo lees ik een aantal reviews en verneem ik van andere pc fanatici, niet echt betrouwbaar is.

Wees dus alvast gewaarschuwd als je update naar de laatste versie: veel verschil met de vorige is er niet en als je bepaalde tools genegen bent "think twice"!
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

System Restore bestaat nog altijd in Windows 10 Fall Creators update.

System Properties > System Protection > Protection
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Zeer veel dank Liber !!! Het zit wel goed tot zelfs heel goed verstopt !!
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Met dank Liber maar behalve een .properties bestand vindt hij zelfs System Properties niet. Zucht... waar hebben ze dat nu weer gestoken in de Nederlandse vertaling?

Wat off topic: vandaag nog eens op een W7 gewerkt (machine van een 4tal jaar oud). Wat een verademing:
- snelle login
- snelle gebruikersinterface zonder veel toeters en bellen
- consistent opgebouwde instellingmenu's die je toelaten iets te vinden zonder dat je stukken van begrippen moet intikken en hopen dat Windows het vindt.

Je zou voor minder heimwee krijgen :-(
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Typ in het "startmenu" gewoon systeem. Je weet wel, de Nederlandse vertaling van het Engelstalige woord System.
En achter "configuratiescherm" zit het gros van je vertrouwde instellingsmenus.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Mijn shortcut: WIN+R en control intypen, enfin: toch op v1703.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

winkey + R
shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
enter
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”