Windows fall creators update

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste mede-forumgebruikers,

Telkens windows een nieuwe grote update uitbrengt, opteer ik voor een clean install van windows op mijn laptop
1. omdat dit niet oneindig veel tijd in beslag neemt (iets meer dan 2 u)
2. omdat het een reden is om eens een grote kuis te houden
3. en - met de belangrijkste reden - dat je altijd met een extra herstel partitie zit die toch alleen maar ruimte in beslag neemt.

Momenteel ben ik in de knoei geraakt met de installatie van Nero 2018 Platinum. Na 14% installatie, krijg ik telkens de melding dat de Install Shield Wizard onderbroken is.

Ik heb al van alles geprobeerd: nero first aid kit, installatie met virusscanner en firewall uit, installatie na clean boot van WIN10, manuele verwijdering van (ongetwijfeld niet alle) register keys, terug installeren van Nero 7 met zelfde foutmelding, etc. etc.

Op het net heb ik gelezen dat op 17/10 de fall update voor WIN10 wordt gereleased. Ik zou dan wachten om Nero opnieuw te installeren want 2X mijn machine opnieuw van alle software voorzien op minder dan 2 weken tijd, zie ik niet zitten.

Mijn vraag is gewoon of op 17/10 dan ook in België de update beschikbaar zou zijn of dit dan nog maanden kan duren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bij vorige grote updates niet zo nauw in het oog gehouden heb.

Mocht iemand tips hebben betreffende de installatie van Nero Platinum 2018, dan zijn deze uiteraard ook welkom.

Dank bij voorbaat
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan ook altijd (tijdelijk) in het Insider programma stappen... dan heb je hem vandaag al.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Normaal worden de grote updates geleidelijk aan uitgerold,
maar de laatste keer heb ik de update met de windows 10 update assistance kunnen forceren.

Waarschijnlijk zal dit weer mogelijk zijn, maar weet niet of dit vanaf de eerste dag zal zijn :???:
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Mijn vraag is gewoon of op 17/10 dan ook in België de update beschikbaar zou zijn of dit dan nog maanden kan duren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bij vorige grote updates niet zo nauw in het oog gehouden heb.
download https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Die download link is wel de actuele versie en NIET de verwachte update van 17/10.

Op 17/10 zal je wel vanaf 21.00u Belgische tijd de nieuwe iso kunnen downloaden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Out of the box thinking:
installeer CDBurner XP?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dank iedereen voor de reacties.

Ben het veel te ver gaan zoeken: gewoon de map 'windows prefetch' een volledig leeg gemaakt en installatie verliep als een fluitje van een cent.

Waarschijnlijk grijpen programma's terug naar bestanden in deze map die niet mee worden verwijderd ook al laat je er revo uninstaller pro op los.

Moraal van het verhaal:
- soms is een mens geneigd het elementaire over het hoofd te zien bij pc problemen (normaal wordt de prefetch geldedigd door ccleaner maar die pakt alleen de oudere, niet meer gebruikte apps aan)
- de-installatie van programma's laat altijd rotzooi na die nu door allerhande bijkomende tools die net dat beetje meer beloven te doen, niet volledig doen

Ben toch benieuwd naar de fall update hoe dan ook ... Laat ons hopen dat windwows toch aandacht gehad heeft ook voor hun brakke update systeem.
Fluppe44
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2017, 17:09

Misschien een beetje dwaze vraag voor mijn eerste keer hier, maar ik doe het toch maar ;-)

Als je Windows 10 hebt en de Creators update nog niet geïnstalleerd hebt, moet je die dan eerst installeren voor je de Creators Fall update installeert, of hoeft dat niet en kan je meteen de "Fall update" pakken?

Gewoon een theoretische vraag, ik werk met een iets oudere HP en updates is altijd een gedoe daar...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn alleen maar dwaze antwoorden en geen dwaze vragen :?

Als je al over een WIN10 versie beschikt, kan je gewoon de media creation tool https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10 gebruiken via dewelke je de fall update op usb stick kunt downloaden voor een upgrade van je huidige versie of een clean install (dwz. dat je gewoon alles verwijdert van je HDD of SSD en vanaf 'nul' allles opnieuw installeert). Nu kan je met deze link wel de huidige windows versie (windows creators update en niet de fall update) op een usb stick zetten.

Heb je nog geen WIN10 dan maar 7 of 8 dan kan je niet zo maar de nieuwste update installeren want de periode om gratis te upgraden naar win10 is al een poos voorbij. Alhoewel je op internet heel gemakkelijk nog een aantal tips and tricks vindt om dit alsnog gratis voor mekaar te krijgen.
Zie bv. volgende sitehttp://www.techpulse.be/tips/211163/gra ... -mogelijk/

Succes
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

sinds vorige maand de ''fall update'' in gebruik op mijn (oudere) fujitsu-siemens machine, waarbij ik vooral merk dat:
1. PC opstart-tijd verminderd is (ca 20 sec nu),
2. windows footprint op harde schijf constant blijft (ca 20 GB, voorheen min/max 20/50 GB)...
MS lijkt eindelijk meer bescheiden om te springen met hardware :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”