CrashPlan: Verify Selection

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben hier wat aan het spelen met de settings om mijn backup schedules ideaal te krijgen. Concreet wil ik met andere software in de namiddag clients backuppen naar mijn NAS, en dan 's nachts (Telenet daluren) die backups zelf backuppen met CrashPlan.

Hiervoor gebruik ik 'Backup will run: ' en dan een timeframe van 0:00-12:00. Ik had 'Verify Selection' staan om 1u 's nachts, en dat ik slechts dagelijks backups wil (Frequency = every day). Nu, dit werkt niet goed, omdat de backup dan al om middernacht begint, maar die Verify Selection nog niet gedraaid heeft en dus nog geen nieuwe files gezien heeft, en die worden dus om middernacht nog niet gebackupt, maar pas 24u later.

Nu, heel die Verify Selection in combinatie met Frequency lijkt me totaal niet logisch, ofwel begrijp ik ze verkeerd. Volgens de documentatie checkt 'Verify Selection' op nieuwe/gewijzigde files. Maar wat voor zin heeft die Frequency (en dan vooral die eerste setting: Backup Frequency) dan ?! Als je backup eens opnieuw draait, maar ondertussen heeft Verify Selection niet gedraaid, gaat er toch niets gebackupt worden ?! Omgekeerd heeft het geen zin om Verify Selection bvb om het uur te draaien als je toch maar om de 24u een backup neemt. Lijkt me dat dat 2 settings zijn die eigenlijk gewoon samenhoren als 1 setting. Ofwel begrijp ik het verkeerd.

Iemand een idee ?

EDIT: Ok, al iets meer gevonden : "This scan provides a second method for CrashPlan to detect file changes that the operating system's real-time file watching may have missed." By default monitort CrashPlan het filesystem in real-time om changes te flaggen voor de volgende backup. Zal toch nog eens moeten testen dan of hij dat goed doet met mijn NAS shares, want daar leek het er toch op dat hij changes van overdag om middernacht niet begon te backuppen.

EDIT2: NAS shares worden inderdaad niet in realtime gemonitord, en dat verklaart dus waarom mijn files pas na een verification scan gebackupt worden : https://support.crashplan.com/Troublesh ... hed_Drives .
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”