Netwerkscanner die een nieuwe host kan weergeven met melding

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Hallo, ik ben een fervent gebruiker van Look at Lan maar jammer genoeg is dit programmaatje redelijk traag en crashed het wel eens op Windows 8/10.

Vooral ben ik fan van de popup die je krijgt bij een nieuwe scan dat er een nieuwe host is gevonden of er een reeds gekende host down is gegaan. Ik heb deze functionaliteit echter nog niet teruggevonden bij een gelijkaardig programma.


Kennen jullie toevallig een netwerkscantool die dit ook kan? Graag enkel reacties over tools die dit effectief kunnen.. Ik hoef niet te weten welke andere tools (die niet in aanmerking komen) jullie gebruiken en waarom.. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik doe dergelijke monitoring in m'n Routerboard (kan je scripts in schrijven die mails sturen).
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

[Moderator Edit]
Het is en blijft hier een discussieforum, mensen mogen gerust hun mening en/of tips geven zonder dat jij ze daar op gaat terechtwijzen, laat dat duidelijk zijn.


Het is de bedoeling de software snel te kunnen installeren (eventueel portable) om in nieuwe netwerken snel een nieuwe dhcp lease te kunnen identificeren.
Ik heb ook niet in elk netwerk toegang tot de firewall/server.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Mobiel -> Fing :)

Heb zelf via indiegogo meegedaan aan hun fingbox campagne, hardware addon voor de app, leek me wel een leuk item om te hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Robert Ford schreef:[Moderator Edit]
Ik had z'n commentaar nochtans graag gelezen... ik kan me gerust verdedigen.

Ik heb trouwens een tool aangegeven... in de vraag stond nergens dat hardware tools niet in aanmerking kwamen
Robert Ford schreef:snel een nieuwe dhcp lease te kunnen identificeren.
En waarom zouden clients DHCP leases gebruiken... maar als je dat echt wil gebruik Wireshark en filter op DHCP request packets.

Als je het goed wil doen kijk je naar de MAC adressen... bv. met een tooltje als dit http://binaryplant.com/arp-monitor/
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

r2504 schreef:Ik heb trouwens een tool aangegeven... in de vraag stond nergens dat hardware tools niet in aanmerking kwamen

Ik zoek een alternatief voor Look at Lan, dit is software... Mensen die enige waardevolle toevoeging willen doen aan dit topic, lezen dus best even de post goed door..
Robert Ford schreef:snel een nieuwe dhcp lease te kunnen identificeren.
Ik denk dat de vraag toch duidelijk genoeg is? Je steekt op een onbekend netwerk een apparaat in het netwerk en je wil heel rap weten welk IP adres dit apparaat gekregen heeft.. Ongeacht of je het mac adres nu kent of niet. Wireshark hoeft niet voor mij, ik zoek een stukje software dat een IP range kan afscannen en resultaten kan weergeven in een mooie GUI.

Ik ga er vanuit dat als mensen reageren op dit topic, ze toch op zen minst de vraag even goed lezen en dan beslissen of ze een antwoord kunnen geven met enige waarde voor de TS. Reageren om te reageren is hier blijkbaar trending tegenwoordig..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Robert Ford schreef:Ik ga er vanuit dat als mensen reageren op dit topic, ze toch op zen minst de vraag even goed lezen en dan beslissen of ze een antwoord kunnen geven met enige waarde voor de TS. Reageren om te reageren is hier blijkbaar trending tegenwoordig..
In je originele vraag spreek je al niet over DHCP leases... louter van een nieuwe host wat iets totaal anders is.

Je hoeft dus heus niet neerbuigend te doen naar mensen die op je beperkte input reageren en gewoon willen helpen.

Maar je bent duidelijk mister perfect die graag de gouden post krijgt met de ultieme oplossing voor het probleem dat zelfs niet exact omschreven is :nono:
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Mister perfect ben ik helemaal niet, op zoek naar de gouden post, uiteraard!

Neerbuigend doen is niet aan de orde. Ik erger me vooral aan aan het feit dat sommige mensen antwoorden posten met hun oogkleppen op. Jij reageert heel dikwijls in een stijl waarvan je precies ervan overtuigd bent dat je de enige bent met de juiste kennis.

Ik ga toch ook niet staan roepen dat routerboards brol (cfr mijn Nest post van deze morgen) zijn of dat een BMW een kutbak is.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zoek een stukje software dat een IP range kan afscannen en resultaten kan weergeven in een mooie GUI.
ipscan 3.3.2
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Deze kan wel een popup geven met een opsomming hoeveel hosts er zijn gevonden maar toont niet de "nieuwe" in het netwerk. (of bekende die zijn platgegaan)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik gebruik ook fing op mn iphone of ipad, na een refresh staan de actieve vet, de oude blijven grijs, en bij het aanklikken komt erop wanneer het device de eerste keer werd gedetecteerd, verder kan je het device scannen, pingen en wake on lan....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Net analyzer voor iphone/ipad
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Jammer dat fing geen GUI heeft voor Windows.. De fing app op android geeft inderdaad nieuwe hosts met een ander kleurtje weer. Best handig!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De ARP monitor tool die ik vermeld heb in m'n tweede post geeft je nieuwe hosts (inclusief MAC/IP adres) en in een GUI :wink:
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Kijk eens op www.radmin.com
Die hebben enkele gratis tools waarvan eentje ongeveer hetzelfde doet als die look at...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

http://whoisonmywifi.com/windows/
is voor heel netwerk en niet enkel wifi zoals naam zou doen vermoeden.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

vind idd het gehele netwerk maar geen of uitzonderlijk info over de gevonden devices, dat moet je allemaal manueel ingeven...
..op mn windows pc gebruik ik deze wnetwatcher http://www.nirsoft.net/utils/wireless_n ... tcher.html
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik snap de vraag wel, alsook het willen checken van DHCP leases.

Een IT collega gebruikt een scanner waarvan ik me de naam niet direct herinner, alleen dat het dikke bucht is.
Dat ding slaagt er dus in om een toestel te (blijven) detecteren dat al 3 weken niet meer op het netwerk hangt.
Zo kan je dus je tools echt niet meer vertrouwen, als je zulke resultaten doorkrijgt.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Ik gebruikt Angry IP scanner maar daar moet je wel zelf op scan klikken.
Ik heb ooit getest met de free version van PRTG, misschien ben je daar iets mee maar doet veel meer dan je wil.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”