liber! schreef:Volgens mij wel. Ik kan casten naar een Surface Hub/Microsoft WiDI adapter ook al maak ik deel uit van een ander WiFi netwerk (mobile hotspot).
Klopt, het maakt wel gebruik van dezelfde frequenties. Het maakt automatisch verbinding in hetzelfde kanaal als waarin je toestel verbonden is met het wifi netwerk. Als er dan veel "vervuiling" is kan dat wel voor storingen zorgen. Nog steeds jammer dat je nog niet zelf een kanaal kan kiezen. Als je niet verbonden bent met wifi weet ik niet hoe het precies een kanaal kiest.
Nog eens een klachtenbrief geschreven naar Panasonic met de mededeling dat ik het teleurstellend vind da ze op de hoogte zijn van miracst problemen en daar firmware matig niets aan doen terwijl mijn TV uit de CX800 reeks (40 inch) toch uit het hogere segment komt met een prijskaartje van 1.300€ en nog geen 2 j. oud is.
Ook enkel voor de 40" in de CX800- reeks hebben ze geen HDR update voorzien terwijl bij verkoop duidelijk vermeld werd dat het toestel HDR zou krijgen,net zoals alle andere in deze reeks ...
Deze morgen mail terug dat mijn klacht doorgespeeld is naar de bevoegde technische afdeling die me asap zal contacteren.
Alternatief is natuurlijk ook een Microsoft Miracast dongle ....
Ook voor alle zekerheid 'Asus' nog eens aangeschreven over het probleem.
1. Resultaat van klachtenmail naar Panasonic: geven het verder door aan de bevoegde technische dienst
2. Resultaat van mail naar Asus: vroegen met dxdiag.txt bestand waarin duidelijk staat dat de intel HD5300 graka miracast compatible alsook de pc (dan wel via DHCP). DHCP is bij mij duidelijk ingeschakeld. Asus gaat de zaak verder onderzoeken.
3. Ook al eens gezocht naar externe dongle maar dit is ook niet evident: de widi dongle (versie 2) van Microsoft is Miracast Certified maar geeft volgens veel reviews ook problemen waarbij de verbinding (zelf met Surface tablets van MS zelf) tout court niet lukt of wordt verbroken. Ook las ik volgende in een review op hardwareinfo.be: "Zo is de resolutie beperkt tot Full HD bij 30 Hz, waardoor de beeldweergave simpelweg niet vloeiend is."
Ook Belkin - toch een gekend merk - heeft een dongle die miracast certified is maar ook daar loopt weer niet alles op wieltjes. Etc, etc.
Denk dat ik 'my miracast dream' maar zal opbergen. Een meterslange hdmi kabel van mijn laptop naar mijn TV zie ik ook weer niet zo goed zitten.
Is dubbel van de prijs waarvoor hij hier in België is aangekondigd (cf Coolblue) + ook gezien dat hij bij Fnac verkrijgbaar is maar het zou dan hier wel om eentje gaan met 'Frans' als landinstellingen ...
1. chromecast ultra: zaterdag eens bij FNAC gaan kijken voor de laatste chromecast Ultra met 4K- ondersteuning: de productie ervan zou voorlopig on hold gezet zijn door 'google' omwille van technische problemen met sommige toestellen, aldus een FNAC- medewerkster. Dit werd me deze morgen bevestigd door de google support dienst. Vandaar dat de 'Belgische versie' zou lang op zich laat wachten ... Men heeft geen enkel idee over de hervatting van de productie en zou zelfs overwegen nog voorradige apparaatjes in winkels terug te roepen ...
Alternatief was chromecast2 ... niet 4K- compatibel
2. 'Lenovo' zal issue ivm. miracast doorspelen aan Microsoft...
3. Deze morgen ook nog eens contact gehad met de support-dienst van Microsoft en deze "bug" in WIN10 wordt verder geëscaleerd voor technische analyse. BTW, de huidige miracast drivers die Microsfoft mee levert in WIN10, zouden nog steeds dezelfde zijn als deze in WIN7 en de 8- versies ...
Het probleem situeert zich quasi-zeker op het niveau van de driver voor de ingebouwde intel HD530 GRAKA
Zij hebben een nieuwe driver die miracast issues oplost, nl. versie 15.45 > Fixes: * Stability issues observed while using Miracast* Windows
Als ik deze tracht te installeren over de door WIN10 Creators Update automatisch geïnstalleerde driver na een clean install met versie 20.X.X., krijg ik evenwel de melding dat "er op het toestel een door de laptopfabrikant gevalideerde driver geïnstalleerd is" en dat voor updates de fabrikant moet gecontacteerd worden.
Intel driver update utility waarschuwt ook voor technische problemen bij het verwijderen van de oorspronkelijke en herinstalleren van deze driver.
Dus hoop ik van Asus verder nieuws te krijgen. Heb hen ook hiervan op de hoogte gebracht. Ze hebben me reeds een driver aangeleverd maar ik krijg ook deze niet over de WIN10 driver geïnstalleerd ... Ook dit terug naar Asus geêscaleerd ....