1pc: 2 windows users verschillend IP adres toekennen?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hallo

Weet er iemand van jullie, en zo ja hoe, of het mogelijk is om 2 verschillende Windows 10 gebruikers een verschillend IP adres toe te kennen?
1 ervan heeft beperkte rechten dus ik vermoed dat dit de situatie bemoeilijkt....
Het toestel heeft een vast IP adres, weet niet of dit iets uitmaakt.

De reden om dit te doen is om hiermee die beperkte user ook te beperken via de filters van de fritzbox.

Alvast bedankt!
E.

Edit: typo
Laatst gewijzigd door Ernie 01 apr 2017, 13:10, in totaal 1 gewijzigd.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Je kan meerdere IP-adressen toekennen aan één systeem, maar ik zie niet in hoe je affiniteit op gebruikersniveau zou kunnen instellen. Die IP-adressen die je kan configureren zijn vooral voor inbound data, niet outbound. Vergeet ook niet dat daarnaast ook nog andere (sub)systemen zijn die los van je gebruiker toegang hebben tot je netwerk...
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Het gaat hem om tijdsbeperkingen op te kunnen leggen, zowel duur als tijdstip.
Een fritzbox heeft die mogelijkheid om dit te doen op basis van het IP adres maar om dit nu maar voor 1 gebruiker op hetzelfde toestel te kunnen doen (en de andere uiteraard niet), denk ik dat de enige mogelijkheid zou zijn om het IP adres te wijzigen bij het aanmelden dmv een script.
Heppie NY!
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ze niet tegelijk aangelogd moeten zijn, kan je bij het aanmelden een scriptje laten lopen dat een fixed IP instelt per gebruiker.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”