Systeemherstel naar een vorig herstelpunt

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sedert enige tijd word ik met een foutmelding geconfronteerd na poging tot herstel van een laptop (Toshiba) naar een vorig herstelpunt.

Ik heb al heel wat gegoogeld en allerhande mogelijke oplossingen uitgeprobeerd zonder resultaat.

Het probleem zou ergens schuilen in een map %ProgramFiles%\WindowsApps

Er wordt in bepaalde topics voorgesteld deze van naam te wijzigen maar dit blijkt ook gevaren in te houden ...

Ondertussen heb ik deze issue ook op tal van andere WIN10 toestellen vastgesteld. Het is dus geen individueel geval.

Iemand ervaringen of een advies ... ?

Dank bij voorbaat !
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Lukt het nog om een herstelpunt te maken en kan je starten met eentje terug te zetten ...

Had onlangs een pc waar niets van herstelpunten nog werkte en de oorzaal was toen avg tune software of zoiets, na verwijderen van deze software werkte alles opnieuw naar behoren.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het lukt zeker nog om systeemherstelpunten te maken. Bij een poging tot herstel, krijg ik de melding dat er niets aan mijn systeem is gewijzigd met de foutcode 0x80070091

Ook de oorzaak al gevonden = blijkbaar update uitgerold in janurai ll alsook het volgende:
"Microsoft has identified an issue in Windows 10 where System Restore will fail to complete and will generate the following error:
Details:
System Restore failed while restoring the directory from the restore point.
Destination: %ProgramFiles%\WindowsApps"

Hopelijk corrigeren ze dit probleem vlug want systeemherstel is voor mij een onmisbare tool ....
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”