Windows 10 downloaden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Goede avond zit al een hele avond te kl*t*en om windows 10 te downloaden via die media creation tool. Hij download deze volledig maar als ik deze in de wizard kies voor usb dan faalt hij altijd wanneer hij deze aan het wegschrijven is op de usb rond +/- 10% als ik deze dan opnieuw wil downloaden en hem wil wegschrijven naar ISO bestand dan faalt hij ook steeds dit al op 2 pc's geprobeerd maar op beide zelfde problemen. Je kan de ISO's ook niet meer rechtstreeks van de microsoft website downloaden en van die met programma's geinjecteerde iso die wil ik liever niet gebruiken.

Hierbij een printscreen van de foutmelding deze ook al gegoogled maar niet direct iets gevonden buiten verwijderen van BT$windows

Afbeelding

Iemand enig idee??
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

De isos kan je iirc nog altijd downloaden.
Je moet alleen de user agent van je browser veranderen zodat de microsoft site denkt dat je vanop een linux of mac aan het browsen bent, dan kom je normaal gezien automatisch op de iso download terecht ipv de media creation tool.
wikke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2013, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

of probeer eens met deze tool:
https://www.heidoc.net/joomla/technolog ... nload-tool

Dat werkt over verschillende versies heen.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef:De isos kan je iirc nog altijd downloaden.
Je moet alleen de user agent van je browser veranderen zodat de microsoft site denkt dat je vanop een linux of mac aan het browsen bent, dan kom je normaal gezien automatisch op de iso download terecht ipv de media creation tool.
Merci ITnetadmin, Heb dit ff opgezocht hoe toe te passen en deze truc marcheert is al aan het downloaden.

wikke schreef:of probeer eens met deze tool:
https://www.heidoc.net/joomla/technolog ... nload-tool

Dat werkt over verschillende versies heen.
ja deze had ik ook gevonden maar download is heel traag. Maar toch bedankt voor de reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wuter schreef:
ITnetadmin schreef:De isos kan je iirc nog altijd downloaden.
Je moet alleen de user agent van je browser veranderen zodat de microsoft site denkt dat je vanop een linux of mac aan het browsen bent, dan kom je normaal gezien automatisch op de iso download terecht ipv de media creation tool.
Merci ITnetadmin, Heb dit ff opgezocht hoe toe te passen en deze truc marcheert is al aan het downloaden.
Graag gedaan.
Ik weet ook echt niet waarom MS het zo gigantisch moeilijk maakt om gewoon een isootje te downloaden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Weet iemand of je via de huidige win 10 iso (media creation tool) nog steeds gratis win 10 kan installeren mits je een geldige win7 licentie op de pc hebt ? Dat heeft nog een tijd doorgewerkt na juli 2016, is dat vandaag nog steeds zo ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dat werkt nog steeds
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ben je daar zeker van... als je die PC destijds hebt geupgrade naar Windows 10 kan je die opnieuw installeren met de ISO, echter als die PC nog nooit is geupgrade naar Windows 10 dan lukt dit volgens mij niet meer (dat kon namelijk enkel het eerste jaar).
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

je kan het nog steeds als iso downloaden met de creation tool
dat bestand openen en de inhoud gewoon copieren naar een USB stick die groot genoeg is.

verder moet je daar niets meer aan veranderen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef: echter als die PC nog nooit is geupgrade naar Windows 10 dan lukt dit volgens mij niet meer (dat kon namelijk enkel het eerste jaar).
Dat laatste kan je via een omweg nog steeds doen. Weet nog veel mensen die het kunnen doen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

konda schreef:je kan het nog steeds als iso downloaden met de creation tool
Dat betwist ik niet... dat kan volgens mij zelfs iemand met Windows 95... het gaat hem echter over de installatie ervan (en dat kan volgens mij niet als je PC voordien nooit geactiveerd is geweest onder Windows 10).
boonpwnz schreef:Dat laatste kan je via een omweg nog steeds doen. Weet nog veel mensen die het kunnen doen ;)
Die omweg ken ik ook :wink:
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vorige week nog gedaan, microsoft heeft dat nog niet uitgeschakeld. Gewoon upgraden en dat werkt en zelfs opnieuw installeren en activeren met een windows 7 code zou normaal ook nog moeten werken ook al is de termijn verstreken....

En anders kan je op de site van microsoft nog zeggen dat je slechtziende of zo bent en kan je op die manier nog een versie downloaden ...
Runforrestrun
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2017, 12:11

Je kan het beste de Windows image(s) downloaden met de HeiDoc download iso tool. De bestanden worden via de Microsoft servers
gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waarom zou je een andere tool nodig hebben... Microsoft heeft zelf de MediaCreationTool.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Omdat sommige mensen, zoals bv ik, geen software willen draaien op hun pc om gewoon een ISO te downloaden. Absolute onzin, ik weet zelf wel welke versie ik wil.
Dat MS die ISOs zo afschermt is om onnozel van te worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Omdat sommige mensen, zoals bv ik, geen software willen draaien op hun pc om gewoon een ISO te downloaden. Absolute onzin, ik weet zelf wel welke versie ik wil.
Dat MS die ISOs zo afschermt is om onnozel van te worden.
En die HeiDoc TOOL is geen software die je lokaal moet draaien dan? Dus eigenlijk geen tool dan (zou het niet weten, nooit van gehoord).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het is eveneens een tool die je moet installeren... ik zie dus geen verschil... het eindresultaat is bij beide een ISO file.

Maar ik ben akkoord dat Microsoft beter gewoon een link had voorzien naar de ISO file zelf (al is het dan minder evident om download resumes te doen, meerdere download threads te gebruiken of throttling langs hun kant).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

conehead schreef:Vorige week nog gedaan, microsoft heeft dat nog niet uitgeschakeld. Gewoon upgraden en dat werkt en zelfs opnieuw installeren en activeren met een windows 7 code zou normaal ook nog moeten werken ook al is de termijn verstreken....

En anders kan je op de site van microsoft nog zeggen dat je slechtziende of zo bent en kan je op die manier nog een versie downloaden ...
Helaas moet je eerst windows 7 installeren en activeren want anders wilt die het niet doen.

Spreek uit ervaring :lol:
Riparius
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2017, 17:27

ITnetadmin schreef:Omdat sommige mensen, zoals bv ik, geen software willen draaien op hun pc om gewoon een ISO te downloaden. Absolute onzin, ik weet zelf wel welke versie ik wil.
Dat MS die ISOs zo afschermt is om onnozel van te worden.
Er is een site waar je gemakkelijk ISOs van Microsoft kunt downloaden zonder een tooltje of wat dan ook te hoeven installeren:

https://tb.rg-adguard.net/index.php

De site genereert uitsluitend links naar Microsoft servers, dus alles wat je hier downloadt komt echt rechtstreeks van Microsoft. SHA1 hashes worden ook gegeven, zodat je de integriteit van je downloads kunt verifiëren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

ljd schreef:
Helaas moet je eerst windows 7 installeren en activeren want anders wilt die het niet doen.

Spreek uit ervaring :lol:
Tegenwoordig kan je w10 gewoon activeren met de juiste w7 key hoor.
Riparius schreef:
Er is een site waar je gemakkelijk ISOs van Microsoft kunt downloaden zonder een tooltje of wat dan ook te hoeven installeren:

[.
Geen Nederlandse versies daar.
Riparius
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2017, 17:27

iceke schreef:
ljd schreef:
Geen Nederlandse versies daar.
Toch wel hoor. Als ik Dutch selecteer krijg ik echt download links naar ISOs van Nederlandse versies van Windows 10.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Weet er iemand of je nog steeds een clean install van windows 10 kan doen op een originele win7 computer zonder dat je een win 10 licentie moet kopen ? Dat heeft lange tijd nog doorgewerkt ook na de gratis upgrade periode. Is dat vandaag nog steeds zo ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Werkte bij mij een maandje geleden nog steeds.
Installatie opstarten vanuit windows 7, en dan kiezen voor clean install, geen licentie nodig gehad.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

IK HEB ER VERSCHILLENDE PROBEREN DOEN VORIGE MAAND NADAT IK NA DE UPDATE OVERAL PROBLEMEN KREEG OP DE HOMEGROUP EN LUKTE NIET MEER, HEB VAN EEN EXTERNE SITE EEN DOWNLOAD MOETEN DOEN EN EERST EEN GELDIGE KEY MOETEN AANKOPEN? gelukkig kan je her en der een key voor enkele euro's kopen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

https://www.daysoftheyear.com/days/caps-lock-day/

caps lock day was gisteren :wink:
blaatpraat schreef:Werkte bij mij een maandje geleden nog steeds.
Installatie opstarten vanuit windows 7, en dan kiezen voor clean install, geen licentie nodig gehad.
installeren lukt altijd, activeren tot legitiem daarom niet altijd.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”