Office 365 (web Outlook en OneDrive) vraagjes

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zit met enkele ambetantigheden in bovenvernoemde omgeving, Google helpt niet echt maar misschien weet hier iemand raad:
  • Als ik in OneDrive iets deel met een groep gebruikers, hebben deze gebruikers er toch geen toegang toe.
  • Als ik een ontvangen bijlage (Outlook webomgeving) naar OneDrive wil opslagen, kan ik niet kiezen waar dat gebeurt.
  • Als een gebruiker een gedeeld bestand verbergt, vind ik niet hoe dat terug tevoorschijn te toveren.
Bedankt voor hulp. Ik heb de indruk dat deze vzw beter naar SharePoint zou overstappen om werkomgeving te delen, is dat een moeilijke stap als men nu al vertrouwd werkt met Office 365?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

eensteven schreef:Ik zit met enkele ambetantigheden in bovenvernoemde omgeving, Google helpt niet echt maar misschien weet hier iemand raad:
  • Als ik in OneDrive iets deel met een groep gebruikers, hebben deze gebruikers er toch geen toegang toe.
Ik heb dit kunnen oplossen door gewoon voor de optie te kiezen 'link verzenden via mail'. Het volstaat dan de url die verschijnt via een eenvoudige kopieer- en plakbeweging, in een mail te voegen en deze te versturen.
eensteven schreef:[*]Als ik een ontvangen bijlage (Outlook webomgeving) naar OneDrive wil opslagen, kan ik niet kiezen waar dat gebeurt.[*]Als een gebruiker een gedeeld bestand verbergt, vind ik niet hoe dat terug tevoorschijn te toveren.[/list]
M.i. gewoon de bijlage downloaden of opslaan op je pc en vervolgens opladen naar 'Onedrive' ????
eensteven schreef: Ik heb de indruk dat deze vzw beter naar SharePoint zou overstappen om werkomgeving te delen, is dat een moeilijke stap als men nu al vertrouwd werkt met Office 365?
https://www.cognit.be/nl/sharepoint/ite ... erschillen > op deze site merkje dat Sharepoint qua data-deling meer mogelijkheden biedt en dus ook iets complexer is qua gebruik dan 'Onedrive'. Sharepoint wordt bij ons op het werk voor verschillende doeleinden gebruikt en vergt toch wel enige opleiding van alle gebruikers. Het is hier allemaal toch iets complexer dan gewoon het delen van een link via Onedrive.

Het belangrijkste verschil is m.i. dat sharepoint eigenlijk een basistool is voor informatiedeling via een (intranet)site, hetgeen veel minder het doel is van 'Onedrive'.

De keuze van één van beiden, hangt uiteraard af van de finale doelstelling die geambieerd wordt.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor je antwoord, ik zit toevallig vrijdag terug samen met de opdrachtgever dus deze info komt zeer van pas.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Spreek je trouwens over een OneDrive for Business (wat SharePoint based is) ?

Zonder de nodige opleiding is het niet echt eenvoudig om hiermee correct om te gaan !
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Spreek je trouwens over een OneDrive for Business (wat SharePoint based is) ?

Zonder de nodige opleiding is het niet echt eenvoudig om hiermee correct om te gaan !
Daar gaat het inderdaad over. Er wordt toch betrekkelijk goed mee gewerkt nu dus slim personeel of niet correct bezig :-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”