- Als ik in OneDrive iets deel met een groep gebruikers, hebben deze gebruikers er toch geen toegang toe.
- Als ik een ontvangen bijlage (Outlook webomgeving) naar OneDrive wil opslagen, kan ik niet kiezen waar dat gebeurt.
- Als een gebruiker een gedeeld bestand verbergt, vind ik niet hoe dat terug tevoorschijn te toveren.
Office 365 (web Outlook en OneDrive) vraagjes
-
- Plus Member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik zit met enkele ambetantigheden in bovenvernoemde omgeving, Google helpt niet echt maar misschien weet hier iemand raad:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb dit kunnen oplossen door gewoon voor de optie te kiezen 'link verzenden via mail'. Het volstaat dan de url die verschijnt via een eenvoudige kopieer- en plakbeweging, in een mail te voegen en deze te versturen.eensteven schreef:Ik zit met enkele ambetantigheden in bovenvernoemde omgeving, Google helpt niet echt maar misschien weet hier iemand raad:
- Als ik in OneDrive iets deel met een groep gebruikers, hebben deze gebruikers er toch geen toegang toe.
M.i. gewoon de bijlage downloaden of opslaan op je pc en vervolgens opladen naar 'Onedrive' ????eensteven schreef:[*]Als ik een ontvangen bijlage (Outlook webomgeving) naar OneDrive wil opslagen, kan ik niet kiezen waar dat gebeurt.[*]Als een gebruiker een gedeeld bestand verbergt, vind ik niet hoe dat terug tevoorschijn te toveren.[/list]
https://www.cognit.be/nl/sharepoint/ite ... erschillen > op deze site merkje dat Sharepoint qua data-deling meer mogelijkheden biedt en dus ook iets complexer is qua gebruik dan 'Onedrive'. Sharepoint wordt bij ons op het werk voor verschillende doeleinden gebruikt en vergt toch wel enige opleiding van alle gebruikers. Het is hier allemaal toch iets complexer dan gewoon het delen van een link via Onedrive.eensteven schreef: Ik heb de indruk dat deze vzw beter naar SharePoint zou overstappen om werkomgeving te delen, is dat een moeilijke stap als men nu al vertrouwd werkt met Office 365?
Het belangrijkste verschil is m.i. dat sharepoint eigenlijk een basistool is voor informatiedeling via een (intranet)site, hetgeen veel minder het doel is van 'Onedrive'.
De keuze van één van beiden, hangt uiteraard af van de finale doelstelling die geambieerd wordt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Spreek je trouwens over een OneDrive for Business (wat SharePoint based is) ?
Zonder de nodige opleiding is het niet echt eenvoudig om hiermee correct om te gaan !
Zonder de nodige opleiding is het niet echt eenvoudig om hiermee correct om te gaan !
-
- Plus Member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 4 keer
Daar gaat het inderdaad over. Er wordt toch betrekkelijk goed mee gewerkt nu dus slim personeel of niet correct bezigr2504 schreef:Spreek je trouwens over een OneDrive for Business (wat SharePoint based is) ?
Zonder de nodige opleiding is het niet echt eenvoudig om hiermee correct om te gaan !