Google drive gebruiken zonder lokale copy

joriz
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Google drive gebruiken zonder lokale copy

Berichtdoor joriz » 21 Feb 2016, 14:05

Hey.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een mogelijkheid om Google drive te gebruiken zonder dat er op de lokale schijf een copy wordt geplaatst.
De laptop is in gebruik door meerdere gebruikers waardoor ze simpelweg in de lokale Google drive map kunnen kijken, en dat wil ik niet. Ook bij diefstal van de laptop staat er lokaal nog steeds een copy.

In de opties van de Google drive app kan er gekozen worden welke mappen er gesynced moeten worden maar dan zijn de bestanden enkel nog toegankelijk via Google drive web en niet via de lokale Windows Explorer.

In principe zou de Google drive app enkel een verwijzing mogen maken naar de bestanden in Google drive web zonder lokaal een copy te bewaren. Is dit mogelijk ?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/30Mbit / Fritzbox 7490

skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Google drive gebruiken zonder lokale copy

Berichtdoor skynetbbs » 25 Feb 2016, 12:58

Afbeelding
Wireless = FON
Internet & Televisie = Scarlet Trio
Mobile = Mobile Viking
Telephony = OVH

Regulus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Google drive gebruiken zonder lokale copy

Berichtdoor Regulus » 25 Feb 2016, 15:00

Ik heb begin deze week juist hetzelfde ingesteld ... ik zat ook altijd al met deze vervelenden duplicaten omdat ik niet al mijn fotos op GD wil ..

Zit behoorlijk diep verborgen in de soft ..

Onder W10 en in de taakbalk vind je een iccontje voor google drive ... als men daar met de rechter muisknop op klikt dan gaat er een primitief vensterje open. In de rechter bovenhoek daarvan staan 3 onoogelijke puntjes onder mekaar. Als men daar op klikt opent er zich een bijkomend venstertje. Als men daar dan op "settings" klikt kan men kiezen welke folders men wil sync'en .. Als men bvb "google photos" afvinkt dan verdwijnt de kopij op de lokale HD.
FWIW & HTH

Terug naar “Windows”