Excel Adressenlijst -zelfde adres samenvoegen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Beste,


Ik beschik over een excellijst met namen en adressen van heel wat mensen. Een deel ervan woont op hetzelfde adres (bijvoorbeeld, man en vrouw of zussen, etc).

Graag zou ik hen samen een brief kunnen sturen waarbij de aanspreektitel in word de beide namen zijn, en waarbij ik dus maar 1 brief naar hetzelfde adres, maar naar beide mensen kan sturen (of zelfs meerdere).

Ik zoek dus naar een functie die dedecteert wie op hetzelfde adres woont om hen vervolgens op mijn adres (etiketen of in brief: adresblok) samen brengt. u zou me gigantisch helpen mocht hiervoor een mogelijkheid zijn...

Ik zoek reeds lange tijd naar mogelijkheden, maar vind amper omschrijvingen...

Vriendelijke groeten,
Bert
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En als er 3 of meer mensen op hetzelfde adres wonen, moeten dan àl die namen in het adresblok verschijnen?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Inderdaad!
sommigen wonen met 3 of 4 op hetzelfde adres...

Is het überhaupt mogelijk om dit te doen?

Dank bij voorbaat.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens mij wel, maar alleen als het adres exact hetzelfde is, inclusief spaties streepjes en alles.

Ik zou een nieuwe pagina maken en daar je bewerkte resultaten weergeven, met dingen als vlookup enzo
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Excel is geen database. Trek dat binnen in een database (desnoods - jakkie - Access) en draai daar een query. Een database is gemaakt voor dat soort zaken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Je kan ook de niet gesorteerde data in Excel formaat gebruiken, er een query op loslaten en de resultaten tonen in een nieuwe sheet.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je een voorbeeldfile met wat fictieve gegevens, dan wil ik er wel eens met spelen :wink:
Heb je Access op jouw computer, zodat ik weet of een link daarmee een mogelijkheid is.

Mjah excel is en blijft nog steeds een rekenblad hé :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Hmmm Dank voor de opmerkingen..

Ik heb Acces op computer. Zou dit dus kunnen doen.

Met query's werken kan ik niet goed (maar kan uiteraard leren..)

Groeten,
B
Bijlagen
Voorbeeldlijst.xls
(14.5 KiB) 184 keer gedownload
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Re: Excel Adressenlijst -zelfde adres samenvoegen
door Astralon op 10 jan 2011, 11:29

Je kan ook de niet gesorteerde data in Excel formaat gebruiken, er een query op loslaten en de resultaten tonen in een nieuwe sheet.
Astralon en co,

Hoe zou die query er dan moeten uitzien?

mvg
Bert
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Voilà zie, een werkend voorbeeldje...

- Excel ingelezen in Access
- Kolommen een deftige naam gegeven
- Stukje VBA code gemaakt om de namen te concatineren voor een bepaald adres (je kan dus een security warning krijgen bij het openen, maar je dient deze wel te activeren), want ik vond niet direct een aggregate functie in Access
- Query gemaakt waarin gegroepeerd wordt op adres, en de eigen functie wordt aangeroepen voor de namen
Bijlagen
Adressen.zip
(15.34 KiB) 178 keer gedownload
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Thx !

Is idd wel mogelijk op die manier blijkbaar... Sterk!

Maar wat ik eigenlijk wil (en moet mss ook mogelijk zijn met acces? Of puur met excel..?) is dat je de namen nog eens apart hebt, zodat je ze op de brief kan aanspreken apart: bijvoorbeeld voor in word:

Jan Janssens
Marieke Peeters
Kerkstraat 30
8000 Brugge

Beste heer Janssens,
Beste mevrouw Peeters,

Ik vernam... etc..


Wie weet de finale oplossing?




Begrijp je?

Alvast hartelijk dank!
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Allé dan, we zijn in een goeie bui vandaag :wink:

De rest zou moeten lukken via de Mail Merge (afdruk samenvoegen in het Nederlands) van Word...
Bijlagen
Adressen.zip
(18.51 KiB) 197 keer gedownload
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Thx a lot! :!:

:beerchug:
Berrre
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:39

Jips,

Als ik het voorbeeldlijstje vervang door m'n effectieve lijst (met ongeveer 1900 rijen) en dezelfde gegevens neem als m'n voorbeeldlijstje en de query gewoon kopieer om los te laten op de lijst krijg ik volgend probleem voorgeschoteld...


"U probeert een query uit te voeren waarbij de opgegeven expressie Getname (2,[straat],[postcode],[gemeente] geen deel uitmaakt van een statistische functie. "


Hoe zou ik dit oplossen?

Groetjes en dankjewel,

Bert
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Je moet de VBA module meenemen uit mijn voorbeeld.
Alt-F11 om naar de VBA-editor te gaan. Deze code kan je dan kopiëren in een nieuwe module in jouw bestand...
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

localhost schreef:Excel is geen database. Trek dat binnen in een database (desnoods - jakkie - Access) en draai daar een query. Een database is gemaakt voor dat soort zaken.
Als je niet met access werkt wat zou je dan wel aanraden? Ik wil ook eens iets gaan leren zoals access in combinatie VBA.

Tom
strop2
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2017, 20:50

Zou er nog iemand zijn die de link naar de oplossing heeft? Op het forum kan ik de bestaande niet meer downloaden.
Bedankt bij voorbaat.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”