OneDrive blijft wijzigingen verwerken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste mede-formum gebruikers

Heb probleem met OneDrive. OneDrive blijft maar "wijzigingen verwerken" of ''syncen" tewijl er geen bestanden meer zichtbaar zijn die de tool verwerkt.

Heb al meerdere dingen uitgeprobeerd die op internet te vinden zijn: reset van OneDrive, ontkoppelen van account/PC en opnieuw koppelen, etc. etc.

Nog iemand dit probleem of een oplossing ?

Zeer veel dank.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je op het Onedrive icoontje klikt zie je normaal welk bestand hij probeert te sync'n. Vaak als het continu sync't is het bestand in gebruik en wacht Onedrive dus tot het een "release". Ik zie dit vaak bij mijn passwordmanager PasswordSafe.
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Heb je enorm veel mappen of bestanden?
Een gekend probleem is er met onedrive wanneer je meer als 100000 bestanden probeert te syncen.
Men werkt eraan deze limiet te verhogen maar ik heb uit eigen ervaring al gemerkt dat het soms lang duurt dan.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Gebruik je Windows of Mac?

Bij mijn Windowscomputer doet hij dit niet, bij de MacBook echter heb ik hetzelfde probleem.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb er ruim 265.000 bestanden op staan nu, en geen enkel probleem.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb oorzaak gevonden: het probleem bleek dat een submap met 20 liedjes (MP3) om één of andere reden niet kon "gesynct" worden.
Ik heb deze eruit gehaald en na enkele seconden was onedrive OK. Onedrive heeft naar mijn lokale OneDrive autoamtisch dezelfde MP3's die zich nog op het internet bevonden gedownload zonder probleem en alles was weer perfect synchroon.

Raar dat het syncen met deze bestanden bij "download" wel lukt, niet bij "upload" van de MP3 bestanden ... Ik heb de fout zoals hoger beschreven ook kunnen reproduceren.

Onedrive gereset en dezelfde map met dezelfde MP3's maakte dat 'OneDrive' bleef syncen. De map opnieuw verplaatst en en liedjes werden van de OneDrive internet pagina netjes weer gedwonload naar de lokale map en het syncen werd gestopt met opnieuw synchrone bestanden lokaal en in the cloud.

Ik ben nu aan het uitzoeken wat het specifieke probleem met deze bestanden kan zijn ifv. het OneDrive synchronisatieproces ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Staan er speciale tekens in de bestandsnamen soms ?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”