Windows software voor ts mpeg4 te bewerken?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Hallo
Ik heb al de sticky 'Open source & freeware..." bekeken maar dat is al van een tijdje geleden.
Heeft er iemand van jullie weet van een programma om deze videobestanden te bewerken - liefst freeware en op windows.

TIA
E
Heppie NY!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

XMedia Recode zou dat moeten kunnen (TS en M2TS staan in de formats lijst) en is makkelijk om mee te werken.

Als je andere tools wil, kan je op videohelp.com intikken welke conversie je wil (bijvoorbeeld "ts to mp4").

Om videos te verknippen vind ik SolveigMM Video Splitter nog altijd het makkelijkst, maar dan wel versies met de oudere interface (ik denk dat versie 5.0.1510.31 de laatste goeie was) want versie 6 is ambetanter en buggy. 't Is wel geen freeware -- videohelp suggereerde deze freeware: VSDC.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ernie schreef: Heeft er iemand van jullie weet van een programma om deze videobestanden te bewerken - liefst freeware en op windows.
Wat bedoel je met bewerken ? Knippen en plakken ? Overgangen ?

voor conversie zijn tsmuxer en handbrake geschikt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

VLC
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bekijk ook eens de mogelijkheden van videodubt

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Als het puur om knippen gaat zou ik TSDoctor aanraden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Aan het hele andere eind van het spectrum, maar nog steeds gratis: Davinci Resolve van Blackmagic Design. Een NLE die in de filmindustrie gebruikt wordt:
https://www.blackmagicdesign.com/produc ... nciresolve
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Tsdoctor of videoredo

Misschien losslesscut
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

handbrake...voor converteren
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Thanks guys, heel wat opties!

Het gaat om opnames met een vuzero, waar stukken uit zouden moeten worden geknipt alsook herschikken van stukken.
De opnames zijn in FHD, gebruikte codec H264 - MPEG4 AVC - is wat VLC laat zien.

Ik heb wel al audio met audacity bewerkt maar geen ervaring met video.
Nu weet ik niet of er sowieso verlies aan kwaliteit zal zijn, welk formaat ze op te slaan enz, dus tips meer dan welkom!

Bedankt!
E
Heppie NY!
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Videoredo is dan het makkelijkste, zonder kwaliteitsverlies!
jefke klakke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 sep 2005, 13:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

meon schreef:Aan het hele andere eind van het spectrum, maar nog steeds gratis: Davinci Resolve van Blackmagic Design. Een NLE die in de filmindustrie gebruikt wordt:
https://www.blackmagicdesign.com/produc ... nciresolve
Ben onlangs ook met de gratis versie van Davinci Resolve beginnen experimenteren,
en dit kan heel veel, eigenlijk alles wat ik als hobbyist nodig heb.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp dat het voor jou belangrijk is om te knippen, bijv. om er de reclameblokken uit te halen.
Sommige programma's gaan enkel knippen op de zgn. keyframes terwijl een reclameblok niet noodzakelijk begint of eindigt op zo'n keyframe.
Als je 100% controle wilt over de frame waar de knip zal gebeuren, ga dan voor een programma dat frame accurate video cutting (of editing) garandeert.
Vaak gebruiken die programma's ook smart rendering waarbij de rendering enkel gebeurt op de frames in de directe omgeving van de knip terwijl de rest van het materiaal onaangeroerd blijft. Dit zorgt ervoor dat je bronmateriaal bijna niets aan kwaliteit inlevert.

Ik heb zelf al testen gedaan met een aantal programma's voor "frame accurate video cutting" met "smart rendering" en wil je hier graag mijn ervaring delen:

SolveigMM Video Splitter
Smart Cutter for DV and DVB
--> Daar waar de knip gebeurde is nadien tijdens het afspelen toch een korte "flits" te zien, dus voor mij een onvoeldoende.

VideoRedo
--> Werkt perfect, trial versie beperkt output tot 15 minuten, maar het is ook mogelijk om een tijdelijke key te activeren.

Womble.com
--> Zelf niet geprobeerd.

TMPGEnc MPEG Smart Renderer 5
--> Mijn absolute favoriet met veel mogelijkheden. Voelt voor mij het best aan, werkt aangenaam en ziet er ook goed uit.

Jammer genoeg is het meestal betalende software.
Ik ga telkens op de volgende manier te werk:

Reclameblokken uit het bronmateriaal (ts files) knippen met TMPGEnc MPEG Smart Renderer 5.
Nadien de ts file opslaan met omzeggens geen kwaliteitsverlies.
Als ik de ts file toch wil converteren naar bijv. mp4 gebruik ik daarvoor "Handbrake". Daarin zitten al profielen met presets voor bepaalde apparaten (smartphone, Android tablet, Playstation 1080p, Chromecast, enz...), maar mijn bewerkt bronbestand (ts file) blijf ik altijd achter de hand houden. Zo kan ik later nog conversies doen met andere kwaliteitsinstellingen vertrekkende van het ts bronbestand (waaruit de reclame al is weggeknipt).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik gebruik zelf VideoRedo en TSDoctor, beiden met legale, geregistreerde versies.
TSDoctor is duidelijk sneller, en checkt ook op fouten in de TS en kan die ook repareren.
Wat ook mogelijk is, is om de teletekst of (via OCR) de DVB ondertiteling naar een tekst ondertitel te exporteren, met of zonder de oorspronkelijke kleuren.
Ik heb wel de indruk dat als er reclames inzitten, je soms even stilstaand beeld hebt op het moment van de reclame.
Ook van TSDoctor is een trial versie beschikbaar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor wat het waard is, ik gebruik al minstens 5 jaar Cyberlink Powerdirector, ben ooit begonnen aan versie 11 of 12 denk ik, ze zitten nu aan 16. Als je ernaar zoekt zal je op een zeer schreeuwerige Amerikaanse website terechtkomen, met bijna altijd kortingen die morgen aflopen :-D , het ziet er helemaal niet uit voor ons europeanen, maar... het is echt wel goede software. Verschillende channels, ontkoppelen van video en geluid, Knippen, plakken, verschuiven, audio syncen van externe bronnen, special effecs, aftiteling, randen (niet altijd zeer smaakvol, maar bon), pip, stabilisatie, witbalans en kleuren van verschillende bronnen gelijktrekken, enz... Het doet het allemaal.

We doen er familiefilmpjes mee, maar ik heb er bvb. al een aantal filmconcerten ook mee gemaakt voor een harmonie. Dan moet je in een film van anderhalf uur soms de topfragmenten knippen tot op het exacte fragment in het nummer tot je in totaal pakweg 3 minuten overhebt en da's helemaal OK met dat programma. Het slikt ook alle mogelijke bronnen van beeld- of geluidmateriaal en produceert het daarna naar elk mogelijk formaat.

Niet freeware, maar als je een account aanmaakt, het pakket in je winkelmandje legt, maar niet koopt, daana enkele dagen wacht... dan vliegen de mega kortingen bijna zeker je mailbox binnen.

Damn americans.
:banana:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Lichtjes gerelateerd aan de vele suggesties hierboven, maar kennen jullie nog goed capture-software?
Ik heb een LogiLink Video Grabber gekocht met het idee om VHS-tapes om te zetten naar digitaal voor dat ze écht aan mekaar blijven plakken, maar de meegeleverde software is denk ik letterlijk uit 2002 en heeft dus geen notie van moderne compressieformaten en ziet er uit alsof iemand alle Photoshop-effecten wilde gebruiken om de interface te teken.

Vroeger zou ik gewoon Windows Movie Maker gebruikt hebben, maar dat is er niet meer voor Windows 10. Premiere Pro kan enkel Firewire-capturen.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Lekker oldskool maar hiervoor gebruik ik altijd virtualdub of virtualdubmod.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

meon schreef:Lichtjes gerelateerd aan de vele suggesties hierboven, maar kennen jullie nog goed capture-software?
Ik heb een LogiLink Video Grabber gekocht met het idee om VHS-tapes om te zetten naar digitaal voor dat ze écht aan mekaar blijven plakken, maar de meegeleverde software is denk ik letterlijk uit 2002 en heeft dus geen notie van moderne compressieformaten en ziet er uit alsof iemand alle Photoshop-effecten wilde gebruiken om de interface te teken.

Vroeger zou ik gewoon Windows Movie Maker gebruikt hebben, maar dat is er niet meer voor Windows 10. Premiere Pro kan enkel Firewire-capturen.
Opnieuw Cyberlink Powerdirector in mijn geval.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

meon schreef:Lichtjes gerelateerd aan de vele suggesties hierboven, maar kennen jullie nog goed capture-software?
Ik heb een LogiLink Video Grabber gekocht met het idee om VHS-tapes om te zetten naar digitaal voor dat ze écht aan mekaar blijven plakken, maar de meegeleverde software is denk ik letterlijk uit 2002 en heeft dus geen notie van moderne compressieformaten en ziet er uit alsof iemand alle Photoshop-effecten wilde gebruiken om de interface te teken.

Vroeger zou ik gewoon Windows Movie Maker gebruikt hebben, maar dat is er niet meer voor Windows 10. Premiere Pro kan enkel Firewire-capturen.
Ik gebruik ook nog een oudje: https://www.videohelp.com/software/Enosoft-DV-Processor

Om één of andere reden kreeg ik met de meeste software bij capteren via de scart-out van de Digicorder telkens een 4:3 beeld i.p.v. een 16:9 formaat.
OK, met de juiste software kon dit nadien wel weer omgevormd worden naar de juiste verhouding, maar dan wel met kwaliteitsverlies.
Enosoft DV Processor was de enige tool waarmee ik direct in de juiste verhouding kon capteren.
Dit is dus louter een capteerprogramma om op te slaan in *.dv of *.avi formaat.
Indien je bewerkingen wil doorvoeren zul je wel nog een video-editor nodig hebben (ook om te converteren naar een ander formaat).

Een programma zoals Cyberlink heeft het allemaal in één, maar ik gebruik liever dit afzonderlijk capteerprogramma omdat het meer tweaks toelaat.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Iemand die Da Vinci Resolve op Windows 8 gebruikt?
Ik krijg een foutmelding ivm een dll waarvoor ik maar geen oplossing kan vinden.
Het gaat om api-ms-win-core-libraryloader-l1-2-2.dll die zou ontbreken - is idd niet te vinden, ondanks systeembestanden zichtbaar zijn.
Ik heb enkel een UT filmpje gevonden met instructies om dat bestand van een of andere site te downloaden.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je dit al geprobeerd? In 't kort:
OpenCL.dll in de installatiefolder van DaVinci Resolve is het bestand dat checkt of api-ms-win-core-libraryloader-l1-2-2.dll aanwezig is, dus de suggestie is om die OpenCL.dll te hernoemen naar OpenCL.dll.old (of dit bestand naar een andere folder te verplaatsen) zodat de check niet kan gebeuren.
Ik neem aan dat deze fix dan het gebruik van OpenCL in DaVinci onmogelijk maakt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Vroeger zou ik gewoon Windows Movie Maker gebruikt hebben, maar dat is er niet meer voor Windows 10.
Ik gebruik Windows Movie Maker nog steeds onder Windows 10... heb er een installer voor ook.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Windows 10
Windows Movie Maker, dat deel uitmaakt van Windows Essentials 2012 is niet meer beschikbaar als download. Websites die gratis downloads van Movie Maker aanbieden, leveren niet het echte programma. Bovendien kunnen deze downloads malware, virussen of verborgen kosten bevatten.
Dusjah, ik vertrouw geen online bronnen voor die download :).

Ik ga je een PM sturen met een upload-link waar je als je wilt je installatiebestanden eens mag delen :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”