WIN 10 en miracast

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 68 keer
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer

WIN 10 en miracast

Berichtdoor koenraaddeconinck » 2 weken 1 dag 19 uur geleden (10 Apr 2017, 09:30)

Ik heb een nieuw laptop - de ASUS N752VX - waar ik zeer tevreden over ben.

Mijn tv - een Panasonic tx40-cx800 - is miracast compatible als ook de laptop. Toch lukt het me alleen maar één keer om mijn scherm van mijn laptop te spiegelen. Als ik na een 2° keer mijn scherm wil weergeven op deze tv, moet ik mijn TV als 'verbonden apparaat' eerst verwijderen om dan opnieuw te spiegelen. Bij 'gebeurtenissen in apparaatbeheer' zit ik voor 'miracast apparaten' al aan een 10- tal meldingen dat het apparaat verwijderd is en dan opnieuw geconfigureerd en gestart.

Heb het internet al doorzocht en gekeken op beide sites van fabrikanten naar een miracast-software maar helaas ...

Weet iemand van jullie of er een soort van algemene software bestaat voor win 10 om deze issue op te lossen?

Dank bij vooraat !

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1706 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer

Re: WIN 10 en miracast

Berichtdoor r2504 » 2 weken 1 dag 19 uur geleden (10 Apr 2017, 09:41)

koenraaddeconinck schreef:Weet iemand van jullie of er een soort van algemene software bestaat voor win 10 om deze issue op te lossen?

Wat bedoel je met algemene software... ik heb namelijk niets specifieks geinstalleerd.

Ik doe gewoon "Project" in Windows 10 naar m'n Samsung en dat werkt keer op keer prima.

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 2 weken 1 dag 9 uur geleden (10 Apr 2017, 20:03)

Dank voor de reactie r2504 !

Bij mij werkt het naar mijn Panasonic TV alleen maar 1 keer als ik "project" doe. Vanaf de 2° poging krijg ik de melding "kan geen verbinding maken" ondanks het feit dat het na elke win installatie wel perfect lukt om de 1° X mijn laptop scherm op de tv te projecteren.

Wat ik moet doen om wel mijn scherm van mijn laptop te kunnen spiegelen, is eerste in apparaatbeheer naar 'miracast apparaten gaan' en dan mijn TV verwijderen als miracast apparaat. Vervolgens lukt het wel weer om mijn scherm te dupliceren of uit te breiden. Vermoedelijk gaat het hier dus om een harware- en geen softwareprobleem.

Ik dacht dat er iets qua programma bestond zoals intel widi software (die nu niet meer ondersteund wordt door Intel) die de zaak kon vergemakkelijken.

Het is toch voldoende om op 'projecteren' te klikken en vervolgens 'verbinding met een draadloos beeldscherm maken' te kiezen en in een laatste stap op je tv te klikken die als extern scherm vermeld wordt ... ? Vervolgens krijg ik de melding op de tv 'NV752VX' (mijn laptop dus) probeert toegang te krijgen tot dit apparaat. En als ik dan 'accepteren' kies met de afstandsbediening wordt mijn scherm vlekkeloos gespiegeld al is dit maar 1X mogelijk blijkbaar ...

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 2 weken 21 uur 27 minuten geleden (11 Apr 2017, 07:45)

koenraaddeconinck schreef:Vermoedelijk gaat het hier dus om een harware- en geen softwareprobleem.

Aangezien het bij mij werkt met Windows 10 en m'n Samsung is het misschien een probleem met je Panasonic.

Kan je de firmware van het toestel controleren... is het de laatste versie ?

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 2 weken 13 uur 14 minuten geleden (11 Apr 2017, 15:58)

De Panasonic TV beschikt inderdaad over de laatste firmware ....
Snap echt niet waarom je telkens de tv uit apparaatbeheer moet verwijderen in WIN10 vooraleer het weer lukt om het laptop scherm te spiegelen

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer

Berichtdoor wied » 2 weken 12 uur 41 minuten geleden (11 Apr 2017, 16:31)

in geval van nood je toevlucht nemen tot gebruik van chromecast met google chrome browser...
Internet: Proximus VDSL2 start (test 57/3,9 B-box3/S)
Tel: OVH vaste-lijn-in naar Tempo Easy, Scarlet Mobile Red
TV: Sony 50" FTA DVB-T2/S2, Netflix, Google Play

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 1 week 6 dagen 21 uur geleden (12 Apr 2017, 08:02)

Doe ik al maar ik zou het leuk vinden om rechtstreeks te kunnen spiegelen = hdmi aansluiting meer over.

Deze morgen de laatste win updates eens bekeken en op dit gebotst:

Update KB4015217
Addressed issue that was causing connections (after the 1st connection request) from a Remote Desktop Client to a Remote Desktop session to fail after upgrading from Windows 10, version 1511, to Windows 10, version 1607.

Ik ben nu deze update aan het installeren ...

Houd jullie op de hoogte !

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 397 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Berichtdoor selder » 1 week 6 dagen 16 uur geleden (12 Apr 2017, 13:00)

De functionaliteit die jij beschreef is wel geen "remote desktop connection" hé

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 1 week 6 dagen 16 uur geleden (12 Apr 2017, 13:04)

Natuurlijk niet. Heb me gefocust op 'after first connecton'.
Mea culpa!!!!

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 1 week 1 dag 20 uur geleden (17 Apr 2017, 08:38)

Dacht dat de creators update van WIN10 misschien soelaas zou brengen maar helaas ... Opnieuw 1X verbinden zonder probleem maar vanaf de 2° x krijg ik het bericht dat de laptop en TV met mekaar geen verbinding kunnen maken.

Het kan misschien ook ergens gelegen zijn aan de instellingen.

Ik heb zowel een intel als nvidia beeldschermkaart. Kan ik de intel kaart ergens uitschakelen zodat de laptop alleen maar gebruik maakt van de meer performante nvidia beeldkaart voor mirroring ... ???

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 6 dagen 21 uur 42 minuten geleden (19 Apr 2017, 07:31)

Gisteren eens naar TV leverancier gebeld: mijn TV maakt probleemloos verbinding met Android toestellen en 1malig ook met de laptop. Volgens hem is het ergens gelegen aan een wifi-instelling van de TV of de laptop ...

Dat wordt natuurlijk een serieuze zoektocht ...

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 5 dagen 18 uur 38 minuten geleden (20 Apr 2017, 10:35)

Daarstraks eens naar de support-dienst van Microsoft gebeld en hun adviezen waren:
- drivers van alle (meestal 2 in laptops) stuurpgrogramma's moeten up-to-date zijn (bij mij het geval)
- vervolgens verbinding maken met draadloos beeldscherm en deze verbinding nooit verbreken > indien je geen gespiegeld beeld meer wenst/nodig hebt op de TV dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. je selecteert via 'projecteren' in systeemvak voor 'beeld enkel op laptop, primair beeldscherm'
2. je gebruikt de toetstencombinatie (bv. Fn+F5) om verbinding te maken met of te ontkoppelen van de TV als 'projector'

Moraal van het verhaal is dat je nooit de gemaakte verbinding van met de TV mag verbreken maar via eerder vermelde 2 alternatieven verbinding moet maken en 'ontkoppelen' zodat de laptop eigenlijk verbonden blijft met de TV als projector.

Ga vanavond eens proberen ....

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 3 dagen 16 uur 55 minuten geleden (22 Apr 2017, 12:17)

Deze voormiddag ettelijke uren bezig geweest met pogingen tot spiegelen van laptop naar TV scherm.

Enkele dingen zijn duidelijk gebleken:
- positief: het is op een bepaald moment herhaaldelijk gelukt om mijn laptop scherm te spiegelen zelfs nadat ik de pc opnieuw had heropgestart en zonder aanpassingen aan mijn laptop of TV
- nu zelfde fenomeen vastgesteld bij mijn 2 tablets en smart phone: sinds de update naar Nougat 6.1 is het plots blijkbaar minder makkelijk om het scherm van deze toestellen te spiegelen daar waar dit vroeger vlekkeloos verliep. Dus verbining via Android of WIN10 maakt geen signicifant verchil meer/b]
- [b]ik ben geneigd dan ook te besluiten dat er zowel bij de OS ontwikkelaars of leverancier een probleem is qua Miracast functionaliteit en compatibiliteit met deze norm alhoewel ook hier de waarheid in het midden zal liggen. Waarschijnlijk geven de aanpassingen lans de zijnde van de operating systems die niet gevolgd worden door navenante updates van firmware door TV leveranciers aan de basis

- en, volgens een collega op mijn werk, speelt het merk geen rol. Hij heeft zelfs problemen om zijn microsoft surface te vebinden met zijn tv en de microsoft miracast of widi dongle brengt bij hem geen soelaas ...

Kunnen de miracast leveanciers echt niet een wizard ontwikkelen die instellingen van apparaten (langs latpop zijde beeldscherm- en netwerkkkaart) en langs TV- zijde benodigde hard- en software automatisch configureert ... ????

Tot nu toe is Miracast een dure functionaliteit (wegens vaak enkel beschikbaar op top reeksen) met een mager resultaat ...;

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 3 dagen 14 uur 59 minuten geleden (22 Apr 2017, 14:13)

vaak enkel beschikbaar op top reeksen

werkt hier niettemin prima icm mijn 50'' sony bravia (ca 600 €)...

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer

Berichtdoor MClaeys » 3 dagen 9 uur 58 minuten geleden (22 Apr 2017, 19:15)

koenraaddeconinck schreef:- en, volgens een collega op mijn werk, speelt het merk geen rol. Hij heeft zelfs problemen om zijn microsoft surface te vebinden met zijn tv en de microsoft miracast of widi dongle brengt bij hem geen soelaas ...

Nochtans zeer tevreden van die Microsoft Miracast sticks. Bij een bedrijf overal Philips tv's in de meetingrooms, ingebouwde miracast werkt voor geen meter (nu en dan wel eens, totaal niet betrouwbaar). Overal die Microsoft sticks geplaatst, geen problemen meer. Wel nog niet getest met Android devices, enkel met Windows laptops/tablets.
Xbox Live: MClaeys

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 2 dagen 18 uur 44 minuten geleden (23 Apr 2017, 10:28)

koenraaddeconinck schreef:Kunnen de miracast leveanciers echt niet een wizard ontwikkelen die instellingen van apparaten (langs latpop zijde beeldscherm- en netwerkkkaart) en langs TV- zijde benodigde hard- en software automatisch configureert ... ????

Er valt toch niets te configureren... gewoon standaard Windows 10... Project (Connect to wireless display) en m'n TV (Samsung) selecteren.

Werkt perfect, of ik nu disconnecteer of niet... werkt keer op keer. Heb dus ook geen speciale software geïnstalleerd... alles out of the box.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer

Berichtdoor MClaeys » 2 dagen 16 uur 23 minuten geleden (23 Apr 2017, 12:49)

Ik kan wel bevestigen dat je bij sommige fabrikanten niet hun eigen driver mag gebruiken maar enkel die rechtstreeks van de fabrikant (Nvidia/AMD/Intel). Fabrikanten hebben soms gebrekkige implementaties, Dell XPS was zo een model. Of ze schakelen het in hun driver uit om een of andere reden.
Xbox Live: MClaeys

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor koenraaddeconinck » 21 uur 20 minuten 38 seconden geleden (25 Apr 2017, 07:52)

Panasonic erkent het probleem maar heeft niet direct oplossing ...

Ga laptop fabrikant (Asus) eens interpelleren over deze issue. Heb dit ondertussen ook geëscaleerd naar 'Microsoft'.

r2504 schreef:Er valt toch niets te configureren... gewoon standaard Windows 10... Project (Connect to wireless display) en m'n TV (Samsung) selecteren.

Werkt perfect, of ik nu disconnecteer of niet... werkt keer op keer. Heb dus ook geen speciale software geïnstalleerd... alles out of the box.

Over welk merk laptop beschik jij ???

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 19 uur 43 minuten 7 seconden geleden (25 Apr 2017, 09:30)

HP Zbook 17... al zie ik niet in wat dit met de laptop te maken heeft.

Het "projecteren" van je scherm is puur een software ding van Windows 10... ofwel zit daar dus de fout, ofwel in de software van je TV.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 19 uur 31 minuten 17 seconden geleden (25 Apr 2017, 09:42)

mijn Asus chromebook werkt perfect hier icm sony bravia! Ik vrees dat Panasonic de boosdoener is...

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 19 uur 29 minuten 13 seconden geleden (25 Apr 2017, 09:44)

wied schreef:Ik vrees dat Panasonic de boosdoener is...

Dat geven ze blijkbaar ook toe... maar dan moeten ze het ook maar oplossen.

Terug naar “Windows”