Surf extra card in TP-Link M7650

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik geraak niet online met mijn Surf extra kaartje, even een korte schets:

- MIFI router met Surf extra card op Arend mobile abbo
-TP-link M7650 v1.0 met firmware 1.0.11 Build 180510 Rel.1041n
- Het surf extra kaartje verbind met het 4G netwerk
- kan zelfs sms versturen ermee
- krijgt IP in de 10.x.x.x range
- kan echter niet op internet
-APN mworld.be en iew.be geprobeerd, beide werken niet.
- PAP, CHAP en geen authenticatie geprobeerd, geen resultaat.
-Orange SIM uit gsm gehaald en in mifi gestoken, dit werkt direct met apn mworld.be
-Surf extra kaart in GSM gestoken, gsm raakt niet meer online (beide met apn mworld.be en iew.be)

-1ste call met helpdesk: "de simkaart is stuk, ga naar een shop voor een nieuwe"
-Medewerker in de shop heeft geen mifi router liggen om te testen en mag geen nieuwe openmaken .
-Geeft een nieuwe simkaart mee en raadt aan om deze zelf te activeren, is sneller dan hun systeem.
-2de call met de helpdesk: Eerste surf extra card is actief op het netwerk, weigert nieuwe SIM te activeren en zegt dat het probleem in mijn mifi zit. Terwijl mijn android GSM er ook niet mee online geraakt...

Ik heb naar de helpdesk gemaild met het hele verhaal en hopelijk wordt dit geëscaleerd ipv mij af te wimpelen.

Heeft iemand een idee wat er mis is en wat ik nog zou kunnen uittesten? Ik heb door dit forum zitten zoeken maar meer dan de APN veranderen kan ik niet vinden.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb vorige week ook een kaartje gehaald. Ik had identiek hetzelfde probleem. Bij mij hebben ze het wel binnen de dag opgelost. Bleek dat het profiel van die sim kaart verkeerd was aangemaakt. 1ste lijn helpdesk had ook geen enkel idee. Dossier aangemaakt. Een uur later hebben ze terug gebeld van de 2de lijn en was het in orde.
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Hopelijk is het bij mij ook snel opgelost dan. Als ze tenminste willen luisteren, zodra ze horen dat ik niet hun hardware gebruik wordt het daarop gestoken.
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Vandaag de Mifi router aangezet en hij kan verbinden. Mijn mail zal bij de juiste persoon geraakt zijn. :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”