VoWIFI zou beschikbaar zijn voor een aantal toestellen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Link naar uitleg met stappen om te activeren op de website van Orange.

https://www.orange.be/nl/volte (geen flauw idee hoe lang het er al op staat) -er staat wel volte in de link, maar dat klopt niet :lol: het gaat wel degelijk om VoWIFI

VoWIFI zou beschikbaar zijn op de volgende toestellen:

Apple iPhone (iOS)

iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6s
iPhone 6s Plus
iPhone 6 Plus
iPhone 6
iPhone SE


Samsung Galaxy (Android)

Samsung Galaxy S7
Samsung Galaxy S7 Edge

Er volgen binnenkort nog meer compatibele toestellen.

Wie test even met een compatibel toestel? Het aantal ondersteunde toestellen bij Android is momenteel nogal beperkt :( Even een printscreen van de instellingen is altijd welkom :-)

Jammer genoeg nog geen nieuws over VoLTE
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ik zie die menu-optie alvast niet in mijn iPhone SE, en heb een Shape Ultimate abo...
tenzij het alleen op hun eigen wifi's werkt?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb iPhone 7 Plus en zie het nog nergens staan.

Bij Instellingen > Telefoon > Bellen via wifi, gaat dit komen.
https://support.apple.com/nl-be/ht203032


Vermoedelijk moet er nog een aanbiedersupdate komen, komende dagen of weken.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

giolovin schreef:Link naar uitleg met stappen om te activeren op de website van Orange.

https://www.orange.be/nl/volte (geen flauw idee hoe lang het er al op staat) -er staat wel volte in de link, maar dat klopt niet Afbeelding

Jammer genoeg nog geen nieuws over VoLTE
Bij nader inzien en wat opzoeking zouden zowel VoWIFI en VoLTE hiermee ingeschakeld kunnen worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

De Samsung S9+ staat nog niet op de lijst van de toestellen die in aanmerking komen Blijkbaar komt dit omdat er getest geweest is met de S7 (edge) en ze dit dus eerst willen uitrollen met de S7.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Op de iPhone 6s van mijn vrouw met Orange Arend abo en de recentste iOS versie (11.4) is ook nog geen VoWIFI te zien.
De carrier versie is net dezelfde gebleven als diegene voor de update (32.0), dus vermoedelijk moet daar ook nog een nieuw profiel voor uitkomen.
Laatst gewijzigd door svenska 05 jun 2018, 11:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lancering is voor komende vrijdag zegt Orange. Alleen staat de pagina iets vroeger online.
Contact met hun opgenomen.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Deze Voice Over WiFI-pagina lijkt ook nu wel aangemaakt te zijn (in tegenstelling tot /volte), maar geeft om en om een Access denied pagina en de effectieve marketingpagina.
https://www.orange.be/nl/vowifi

De pagina in verband met Voice over LTE lijkt geheel offline gehaald te zijn, omdat er de info van VoWiFi op stond en dus gewoon nog niet aan de orde is? https://www.orange.be/nl/volte
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zal dus intern doorgegeven zijn.
Maar nog paar dagen wachten en we kunnen het testen :)
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

ben benieuwd hopelijk volgt S9 snel :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Orange Belgium blijft investeren om zijn particuliere en professionele klanten een unieke klantervaring te bieden. Orange is de eerste operator die 'Voice over WiFi' (VoWiFi) en 'Voice over 4G' (VoLTE) uitrolt vanaf vandaag. Beide technologieën verbeteren de communicatie met een glashelder geluid, een grotere dekking en een opvallend kortere verbindingstijd. Orange-klanten kunnen voortaan overal verbinding maken met de beste beschikbare technologie om in de best mogelijke omstandigheden te bellen op het wifi-, 2G-, 3G- of 4G-netwerk van Orange.

Met de introductie van technologieën als VoWiFi en VoLTE garandeert Orange de continuïteit van zijn telefonie, want naast de netwerkdekking worden ook de gebruikstoepassingen uitgebreid. Bovendien is Orange de eerste operator in België die zowel VoWiFi als VoLTE vandaag introduceert en ook de enige operator die nu HD-telefonie aanbiedt op alle technologieën (2G/3G/4G/VoWiFi).

VoWiFi maakt glasheldere oproepen mogelijk op plaatsen waar geen mobiel netwerk is

Tegenwoordig wordt 1 oproep op 2 binnenshuis tot stand gebracht en klanten verwachten dat ze kunnen bellen waar en wanneer ze maar willen. Problemen met indoor-oproepen zijn de voornaamste reden voor ontevredenheid bij klanten. VoWiFi maakt nu een einde aan dat probleem. Want dankzij de technologie kan de klant bellen, zelfs op plaatsen waar er geen mobiel netwerk beschikbaar is. Om via wifi te bellen heeft de klant een mobiel postpaidabonnement van Orange nodig, een compatibel toestel, een degelijke wifiverbinding en de VoWiFi-technologie moet geactiveerd zijn op zijn smartphone. Hij zal dan glashelder kunnen bellen thuis, maar ook op openbare plaatsen met een wifiverbinding, in de kelder, op de trein enz.

VoLTE maakt het mogelijk om rechtstreeks op het 4G-netwerk te bellen voor nog meer comfort en snelheid

Naast de VoWiFi-technologie zal VoLTE een extra technologie aanbieden om in HD te bellen. Bovendien wordt een oproep in amper 2 seconden tot stand gebracht (waar dat vandaag tot wel 10 seconden kan duren via 2G of 3G). Klanten die bellen op het 4G-netwerk van Orange zullen tijdens hun gesprek kunnen multitasken, want zij kunnen tegelijk surfen of downloaden aan 4G-snelheid. Om via het 4G-netwerk van Orange te bellen heeft de klant een mobiel postpaidabonnement van Orange nodig, een compatibel toestel, 4G-dekking en de VoLTE-technologie moet geactiveerd zijn op zijn smartphone.

Orange-klanten met een Samsung Galaxy S7/S7 Edge zullen als eersten in België gebruik kunnen maken van deze technologieën. Klanten met een Samsung Galaxy S8/S8+ en Galaxy S9/S9+ zullen kort daarop volgen. Klanten met een iPhone (5S of later) zullen eerst gebruik kunnen maken van VoWiFi; VoLTE wordt binnenkort geactiveerd. Daarnaast werkt Orange nauw samen met Huawei en andere fabrikanten om de beide technologieën in de nabije toekomst te activeren.

Particuliere en professionele klanten zullen geïnformeerd worden over hoe ze de technologie kunnen activeren in de Instellingen van hun smartphone. Orange-klanten met een Samsung moeten gaan naar Telefoon -> Oproepinstellingen > Bel via WiFi en de optie activeren. Orange-klanten met een iPhone gaan naar Instellingen > Mobiele data > Bellen via wifi en de optie 'Bellen via wifi op dit apparaat' activeren. De gebruiker kan 'Bellen via wifi' pas inschakelen als hij de laatste upgrade op zijn apparaat heeft geïnstalleerd.

Oproepen via 'Voice over WiFi' en 'Voice over 4G' worden gefactureerd als gewone oproepen.

Orange blijft investeren in de kwaliteit en dekking van zijn netwerk voor een unieke klantervaring

Cristina Zanchi, Chief Consumer Officer, reageert: "Een van de grootste ergernissen bij klanten zijn de problemen die ze ondervinden wanneer ze willen bellen in een omgeving die een goede verbinding verstoort. Dankzij de introductie van VoWiFi en VoLTE op ons netwerk kunnen onze klanten weer met plezier bellen omdat ze weten dat ze altijd en overal kunnen bellen zonder dat ze zich ergens zorgen om hoeven te maken. Ze hoeven geen app te installeren en er zijn geen extra kosten aan verbonden. Hun smartphone zal de beste beschikbare verbinding kiezen. Omdat we onze klanten de garantie willen bieden dat ze het beste netwerk gebruiken voor een redelijke prijs zullen we blijven in ons netwerk investeren."

Deze technologische innovatie maakt deel uit van de Orange-strategie die focust op de verbetering van de kwaliteit van het Orange-netwerk en de dekking in gebouwen. Vandaag maakt meer dan 99,7 % van de Belgische bevolking gebruik van het 4G-netwerk van Orange, dat door verschillende externe partijen als een van de beste mobiele netwerken in België wordt gezien. Dat blijkt uit de dekkingskaarten van telecomregulator BIPT, het recente verslag van OpenSignal (State of the mobile networks: Belgium – March 2018) en recent nog de BeCover+ app van Test-Aankoop.

Meer info op www.orange.be/nl/bellenviawifi
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Whoop whoop :)

Benieuwd wanneer er een carrier update komt op mijn iPhone 7 Plus.
Voorlopig ook nog niets te zien VOWIFI in de settings.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op mijn SE ook nog niets te zien. Nog ff geduld hebben :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

mmmm de vraag is natuurlijk wanneer is binnenkort.
Als het even rap gaat zoals met de tarieven, dan moet ge nie verwachten voor zomer 2020 :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Hier net de carrier update (Orange 32.1) ontvangen die wifi calling mogelijk maakt op mijn iPhone X.
VoLTE zou op iPhone mogelijk worden in het najaar.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

bcool schreef:Hier net de carrier update (Orange 32.1) ontvangen die wifi calling mogelijk maakt op mijn iPhone X.
VoLTE zou op iPhone mogelijk worden in het najaar.
Heb je schermafbeelding? Hopelijk komt de functie ook snel naar Samsung S9(+)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

bcool schreef:Hier net de carrier update (Orange 32.1) ontvangen
idem dito bij mij.
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

giolovin schreef:Hopelijk komt de functie ook snel naar Samsung S9(+)
Zelfde toestel als mijn vrouw heeft, volgens de klantendienst komt Voice over Wifi zowel Volte vanaf september beschibaar
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kunt op een iPhone de update forceren door naar instellingen > info te gaan.
Naar een paar seconden zie je dan de pop up verschijnen voor het bijwerken van de aanbiedersinstellingen.

Vervolgens bij instellingen > mobiel netwerk kun je nu bellen via WiFi aanzetten.

Je ziet bij aanbieder ook staan nu: “Orange B WiFi” (bij iPhone X moet je hiervoor rechts boven in de hoek het scherm naar beneden vegen)

Meteen heb ik ook een bedenking:

Ik woon aan de grens, als ik internationaal wil bellen is dit dit gratis via EU roaming.. dus daar maak ik wel eens gebruik van.

Maar stel ik zit op een Belgisch WiFinetwerk, maar ben met een Nederlandse aanbieder (roaming) verbonden.. zal Orange het gesprek dan aanrekenen alsof ik vanuit België bel?

De uitleg in de iPhone zegt dat de aanbieder adhv het WiFi netwerk / ip adres kan bepalen vanuit welk land het gesprek werd gevoerd en daarvoor kosten kan rekenen..

Ik wil maar zeggen.. benieuwd hoe ze dit technisch zien.
Picobel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:36
Bedankt: 3 keer

Hier ook update gekregen voor mijn 5S. Vandaag leveren ze mijn iphone x :banana:

Hoe dan ook je hebt ook nog verbinding met de gsm mast.
Denk dat ze kijken bij welke mast je zit, en dat de gesprekken dan via wifi gaan.

Want ik denk, stel je hebt geen verbinding met de mast dat je ook niet zal kunnen bellen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Het is volgens mij juist de bedoeling als je geen verbinding kunt maken via de mast dat je dan verder kunt over wifi indien deze aanwezig is.
Maar als beide verbindingen goed zijn welke wordt er dan bij default gekozen, ik dacht de gsm mast?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Nog even geduld en dan kunnen we testen S9 hier :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren voor mijn S7 toevallig ook de update gekregen naar Oreo.

Bij het heropstarten staat er naast het wifi-symbool nu ook Vo))LTE.

Heb niets aan de instellingen veranderd.

Edit : heb via het notificatiescherm de optie 'bellen via wifi' aangevinkt. Het symbool is nu veranderd naar wifi-bellen.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lukadad 09 jun 2018, 12:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

op mijn iphone 7+ staat nu orange B Wifi
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is ook gelukt (via manuele update) op mijn iPhone SE.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier gisteren ook geactiveerd en eens getest. Je kan ook bellen met je toestel in vliegtuigmodus maar WiFi aan. Wel gemerkt dat oproep bij WiFibellen wel mislukt vanzodra de wifi gestoord is. Zet je wifi uit dan valt de verbinding ook weg. Bij het uittrekken van de kabel aan de router valt er een stilte.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
digishine
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

voor de mensen die een iphone hebben. Welke Carrier update nummer is dat?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Orange B 32.1

Is dit het carrier nummer?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Vaganzza schreef:Orange B 32.1

Is dit het carrier nummer?
Dat is'm :beerchug:
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone x met Tapatalk
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Net eens getest, de kwaliteit van het gesprek (ik bedoel dan niet de inhoud) is idd stukken beter dan via de Orange-masten. Een goede WiFi lijkt me wel een voorwaarde.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Hoe krijg je zo een carrier update op Android? Ik heb een S8. Merkwaardig dat ze eerst op S7 uitrollen. Waarom zou dat zijn?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

hendrake schreef:Hoe krijg je zo een carrier update op Android? Ik heb een S8. Merkwaardig dat ze eerst op S7 uitrollen. Waarom zou dat zijn?
Wellicht opdat ze die eerst hebben getest.
Op mijn iPhone X heb ik de correcte carrier update maar als ik het wil activeren krijg ik de melding dat ik mijn operator moet contacteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone x met Tapatalk
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Men spreekt in bepaalde artikels dat beide enkel voor postpaid klanten zouden zijn. Tempo Giga krijgt dus tenminste volgens deze geen VoLTE? Lijkt me een fout?
houttbe
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2009, 13:39

Ik kreeg ook die pop-up te zien op mijn iPhone 7plus (met postpaid Koala) dat ik Orange moest contacteren. Heb drie kwartier aan de lijn gehangen en met vijf support medewerkers gepraat maar geen enkele die hier enige informatie over had. Zucht...
Laatst gewijzigd door houttbe 10 jun 2018, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

FRDDP schreef:Men spreekt in bepaalde artikels dat beide enkel voor postpaid klanten zouden zijn. Tempo Giga krijgt dus tenminste volgens deze geen VoLTE? Lijkt me een fout?
Heb het gevraagd op Twitter. Ze zijn aan het "onderzoeken" om het VoLTE/VoWIFI aanbod uit te breiden naar de prepaidklanten. Nja ik vrees dus dat we hier nog heel lang gaan op kunnen wachten...
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Hmm als zelfs Proximus VoLTE laat gebruiken door z’n prepaidklanten... iemand met Tempo Giga die ervaringen kan delen hieromtrent?
Brammie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2018, 10:37

Ik heb sinds vrijdag VoWifi, maar ben er momenteel niet tevreden over.
Elke ~10 seconden is er een onderbreking van een halve seconde.
De verbinding valt nochtans niet uit of zo.

Een andere probleem is dat deze niet automatisch omschakelt naar de mobiele connectie als je wifi wegvalt.
De verbinding verbreekt dan simpelweg.
Dus als je in huis op VoWifi begint te bellen en je stapt bv in de auto, valt je verbinding weg.

Voor het 1e probleem (de onderbreking) ben ik aan't wachten op orange business support

PS: als je de update nog niet gehad hebt, even je toestel uit- en aanzetten kan werken :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

FRDDP schrijft:... iemand met Tempo Giga die ervaringen kan delen...

Tempo Easy met Csipsimple softphone via OVH werkt hier perfect! Al lange tijd trouwens :-)
Gebruik daarvoor gewoon een Xiaomi Redmi note 2 (5GHz signaal)...
Werkt thuis evengoed natuurlijk met bbox3 wifi signaal!
Laatst gewijzigd door wied 11 jun 2018, 15:02, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Brammie welk toestel gebruik je? Heb de indruk dat het goed werkt op mijn iPhone SE.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”