Orange fixed phone

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

We kunnen eindelijk ook een vaste lijn bestellen bij Orange!! Kost wel 10€/maand. Geen idee wat er inbegrepen is, want als ik op de "details en voorwaarden" klik, verschijnt er niets...

Iemand weet van meer details? Ik mag toch veronderstellen dat er onbeperkt bellen naar vast en mobiel zal bij zitten voor die prijs... Of niet?
Bijlagen
orange fixed phone.PNG
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

In België naar vast en mobiele nummers inbegrepen

Blijkbaar alleen naar vaste lijnen in 40 landen.
Australië, Brazilië, Canada, Chili, China, Colombia, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Hongkong, Ierland, Israël, Italië, Kazachstan, Luxemburg, Maleisië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Peru, Polen, Portugal, Rusland, Singapore, Slowakije, Spanje, Taiwan, Thailand, Venezuela, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Zweden en Zwitserland.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... fixedphone

Berperkingen en condities van Fixed Phone
Bij de maandprijs van Fixed Phone zijn de volgende oproepen niet inbegrepen:
Oproepen naar landen die niet in de bovenstaande lijst voorkomen en naar mobiele netwerken in het buitenland: [Link to PDF List of international out of bundle]
Oproepen naar premiumnummers (0800, 070X, 09XX enz.), [Link to PDF List of special and premium numbers]
Oproepen naar speciale nummers (1307, 1207 enz.), [Link to PDF List of special and premium numbers]
Noodnummers (100, 101 enz.)
Bij Fixed Phone zijn de volgende diensten niet inbegrepen:
Verbinding met alarmsystemen
Analoge modem
Fax, ISDN/RNIS-lijn
Meerdere telefoonnummers op een lijn
De standaardbeperkingen van Orange voor onbeperkte abonnementen zijn van toepassing:
Max. 3 uur per oproep
Max. 250 verschillende bestemmingen bellen per maand
Max. 10.000 minuten bellen per maand
Wettelijke vermeldingen
De optie is enkel beschikbaar voor Internet + TV klanten van Orange en de oproepen mogen enkel op het installatieadres tot stand komen.

De onbeperkte belbundel is geldig voor een normaal persoonlijk en privégebruik (zelfs intensief). Een normaal belgebruik zou niet hoger mogen liggen dan 10.000 minuten per maand.
Laatst gewijzigd door Beepee 07 feb 2018, 09:37, in totaal 2 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt voor de link. Die had ik nog niet gevonden.

In België ook mobiele nrs, staat als titel in je link: "Profiteer van onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in België"


Dit is in feite een interessanter voorstel dan de WIGO. Ik ga dat nu toch wel eens gaan overwegen!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Inderdaad, tekst aangepast

Dank u
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat moet ik hierbij verstaan:
Beepee schreef: Bij Fixed Phone zijn de volgende diensten niet inbegrepen:
...
Fax
Wil dit zeggen dat je geen fax toestel op die lijn kan aansluiten ?
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

...
Laatst gewijzigd door Fentimento 26 apr 2018, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Waar zal je de telefoon moeten aansluiten? Ik zie namelijk geen telefoon poort op mijn Orange modem.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Fentimento schreef:En dan nu de optie vaste telefoon zonder gsm abonnement bij Love en ze hebben mijn ouders er als klant bij.
Ja met dat verplicht gsm erbij is dit veel te duur (minstens 8 € voor de kolibri) Vaste telefoon + internet + tv lig je al aan 67 €
dit is al geen triple pack niemeer.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja wa wilde tis het enige waar ze winst op maken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Ik vraag me af of ze dit zelf aanbieden of Orange zelf reseller speelt voor de vaste telefonie lijn. Als ik de info lees, is het alsof ik de specificaties van OVH lees. Iemand meer info?
Als ze reseller spelen dan is er een ruim prijs verschil per lijn van 1,20 naar 10 euro wat een verschil maakt van 8,80 euro. Als je dan bedenkt dat ze groothandelsprijzen krijgen zal het prijs verschil wel nog wat groter zijn. OVH is ook van oorsprong een Frans bedrijf.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Onbeperkt naar gsm kost bij ovh ook 10€ als ik mij niet vergis.
Everything that has a beginning has an end.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

De echte lancering van de vaste lijn is voor begin april. Het love aanbod zal versterkt en verrijkt worden. Telenet, Proximus en VOO zullen heel snel hun product portfolio moeten aanpassen. Orange is en blijft heel goed bezig
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

euhm, en nieuw aanbod zonder def. beslissing van BIPT als groothandelsprijs verlaagd wordt met 10€?

Of gaan ze dan 1-2 maand later nog eens aanbod veranderen zonder abboverplichting ;-)?

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ToMiKoN schreef:Waar zal je de telefoon moeten aansluiten? Ik zie namelijk geen telefoon poort op mijn Orange modem.
http://www.askey.com.tw/pdf/TCG300.pdf
er staat: '2 Port VoIP'
Voice/Fax
• Audio Codes: PCM A-law, PCM μ-law, G.
723.1, G.729, G.729a, G.729e, G.728,
G.726,BV16 and BV32
• Voice Activity Detection (VAD)
• Comfort Noise Generation (CNG)
• Echo cancellation – G.165/G.168 up to 32ms
• Packet Tone – DTMF generation/Call
• Progress Generation/Custom Tone Generation
• Call discrimination – Fax and Modem Detection
• Fax relay: T.38

Dus ik snap niet waarom ze nu nog een extra bakje gaan zetten. :-(
https://www.orange.be/sites/b2c/files/u ... l_hd_0.pdf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Update: Na vraag bij Orange (ik vind dat ze wel open zijn). Pfff....ze maken het wel heel moeilijk voor Orange zo. :-(
we moeten minder stroom verbruiken, en dan moeten ze extra bakje installeren, terwijl de askey dit zou kunnen! Kafka!

"Our TCG300 cable modem is an OBE specific version adapted to very specific regulated cable Belgian requirements and is not exactly the standard Askey one. For example, EMTA voice features are not allowed to be used.
It is then mandatory to use the external cisco ATA with the fixed Telephony option (ATA equipment included in option monthly fee)

Mac Pass through

It is true that our modem is not supporting this feature. We are constantly looking how to make it better and still easy to use and to support. We may in the future evolve to add this possibility but this is not yet planned."
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog even nagevraagd of je met eigen hardware mag werken:
als ze nu credentials geven, moet dit toch probleemloos werken op een fritzbox? triestig :-(

"This is a mass market product customized for OBE. We won’t reveal SIP credentials as we support only the service on Cisco ATA and not on others devices/software. It will be too expensive regarding customer support for a small fraction of interested customers. Those ones who want a full VoIP open solution should go towards existing VoIP provider on the web."
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Zijn er Fixed Phone gebruikers die volgend probleem ondervinden of ondervonden hebben en hier een oplossing voor kennen?:

Bij een inkomende oproep verandert het uur op mijn telefoon naar ettelijke uren vroeger. Heb een Gigaset CL750 Sculpture (DECT). Bij uitgaande oproepen geen probleem. Ik pas het tijdstip aan daarna, de volgende inkomende oproep, weer van dat.
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... -telefonie

Sinds de lancering van het LOVE-aanbod in maart 2016 kon Orange geen vaste telefonie aan haar klanten aanbieden, daar komt nu verandering in. Orange groeit op die manier meer en meer uit tot een complete uitdager voor de klassieke telecomoperatoren in ons land.

Vaste telefonie, zonder vaste lijn
Dankzij het toevoegen van de optie “Fixed Phone” kan Orange nu groeien tot een volwaardige 3-play en 4-play aanbieder. Let wel dat het in het geval van een 3-play bundel, het nog steeds verplicht blijft om ook mobiel klant bij Orange te zijn (of te worden) om van het LOVE-aanbod gebruik te kunnen maken.

Om van de optie vaste telefonie gebruik te maken betaal je € 10 per maand bovenop je abonnement van je LOVE-bundel. Je kan dan 24u/24u en onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in België. Bovendien kan je ook onbeperkt bellen naar vaste internationale lijnen van 40 landen, waaronder Frankrijk, Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten.

Belangrijke informatie die Orange zelf nog meegeeft is dat de optie “Fixed Phone” niet werkt met faxapparaten en alarmsystemen en dat ze enkel een dienst aanbieden. Ze bieden dus zelf geen vaste telefoontoestellen aan.
berenod
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2018, 18:33

Het zou wel tof zijn moest het werken.

Cisco bakje staat al 5 weken geïnstalleerd, maar geen kiestoon.
Als je naar mijn vast nummer belt dan is "de persoon met het nummer xxx xx xx is even niet bereikbaar, spreek na de toon een bericht in".

Wanneer ik naar 5000 bel kunnen ze enkel zeggen dat mijn dossier in "de hoogste prioriteit staat".

De 10€ is dan weer wel netjes gefactureerd!
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

berenod schreef: De 10€ is dan weer wel netjes gefactureerd!
Typisch hé, geld factureren voor een niet werkend product staat gelijk voor graaien. Zo hoog lijkt die "hoogste prioriteit" nu ook niet, als ik dit zo lees. Ik zou een dossier openen bij het BIPT.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”