aanbieder terug weergegeven als Mobistar ipv Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb een vreemd probleem op verschillende iPhones met verschillende simkaarten.

Als aanbieder staat terug Mobistar vermeld in plaats van Orange.

Linksboven krijg ik weliswaar Orange B te zien, maar als aanbieder in instellingen staat Mobistar.
Ook als ik manueel netwerk wil selecteren krijg ik de keuze voor Mobistar ipv Orange.
Zie eerste twee screenshots.

Dit is zo op verschillende toestellen in huis, allen met nieuwe Orange simkaart. Zelfs een nieuwe tempo aangeschaft om ook eens te testen en is ook het geval op een volledig nieuw nummer.

Met een ander toestel met Proximus simkaart beschikbare netwerken laten kiezen, en daar zie ik dan wel Orange B als netwerk. (screenshot 3)

Ook met simkaart in een Samsung toestel komt de naam Mobistar tevoorschijn bij kiezen van beschikbare netwerken, dus lijkt me niet toestel of ios gebonden.

Vervelend vooral in combinatie met carkit van auto die dan Mobistar toont ipv Orange.

Het heeft geen impact op dagelijks gebruik qua netwerk en of snelheid, maar ik ik vind het persoonlijk gewoon vervelend om dit zo te zien, zijn zo van die kleine dingen die me toch wel irriteren :-)

Heeft er nog iemand die voor, of ooit voorgehad heeft en een oplossing kent?
Ook gemeld via klantendienst Orange maar die begrepen niet helemaal denk ik en konden me niet verder helpen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

is het toevallig nog een Mobistar sim-kaart dat ge hebt ipv een orange kaart? Had da ook toen 't pas verandert was van Mobistar naar Orange. M'n oud toestel gaf telkens mobistar aan totdat ik een nieuwe simkaart was gaan halen wegens nieuw toestel. Sindsdien enkel orange zichtbaar.
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

PHENOM schreef:is het toevallig nog een Mobistar sim-kaart dat ge hebt ipv een orange kaart?
Hebben Orange-simkaarten. Zelf nieuwe startsim van Tempo touch in Orange verpakking getest en hebben zelfde voor.
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Didymus schreef:Zit die mapping van het mobile network code naar de naam niet in iOS ingebakken?
Ik dacht ook eerst aan een iOs issue, maar na een test op een samsung had ik hetzelfde voor: ook hier werd opnieuw de naam Mobistar vermeld.
Raketisch2
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2017, 21:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Onlangs Orange klant geworden met nieuwe simkaart en bij mij staat er overal Mobistar. Zelfs linksbovenaan het scherm.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op mijn gsm staat ook nog Mobistar bovenaan,heb daarvoor eens een twitterbericht vorig jaar gestuurd en ze kunnen het aanpassen.
Tot nu toe nog niets gebeurd.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Hier ook op mijn iPhone 6s Mobistar bij aanbieder.
Vreemde is dat op mijn vrouw haar toestel iPhone 5s wel Orange staat.
Simkaarten zijn even oud.

Ik dacht bij een carrierupdate zal dit wel verdwijnen, helaas niet gebeurd.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
bcool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

heb hiervoor meerdere contacten gehad met medewerkers van Orange.
Blijkbaar is het vooral simkaart afhankelijk.

Sommige reeksen van simkaarten zouden dit probleem hebben, los van hun branding met ofwel Orange of Mobistar logo.

In begin van rebranding pasten ze systematisch (binnen de 24u) deze simkaarten aan via een OTA-update.
Blijkbaar nu niet meer, maar mijn contacten konden me geen specifiekere info geven.

Op mijn abo's ondertussen wel in orde na nogmaals een simswap.
Zelfde nummer, zelfde toestel maar met andere simkaart.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”