Orange data foetsjie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Het is al zo erg dat de "my orange" app qua efficiëntie een komplete ramp is, maar als je dan ook ineens een paar GB data kwijt bent dan loopt de emmer echt wel over. Ik vernieuw mijn bundel (prepaid) op 22 december, wordt overspoeld door allerlei cadeau's, zodat ik 5,1 GB dat heb voor de komende 30 dagen. Vandaag werkt niets nog via 4G. Data is afgeschakeld omdat ik "zogezegd" alle data verbruikt heb.
5000 gebeld en de persoon aan de lijn ziet inderdaad dat ik maar ongeveer 2,5 GB verbruikt heb. Hij kan dat klaarblijkelijk niet zelf rechtzetten en gaat het doorgeven.
Uuuuuren later nog steeds geen data. Ik zou denken dat een bedrijf eigen fouten binnen de kortste keren zou rechtzetten, niet dus.
Ik vermoed dat ik ergens half volgende week misschien terug op internet zal kunnen via 4G ?
Zijn er nog "slachtoffers" onder de lezers hier ?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Is een probleem dat ik ook wel minstens 1x per maand heb.

Gsm paar keer heropstarten en als dat niet direct werkt, even geduld hebben. Nooit langer als een halve dag last van gehad.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Fallschirmjaeger schreef:Is een probleem dat ik ook wel minstens 1x per maand heb.

Gsm paar keer heropstarten en als dat niet direct werkt, even geduld hebben. Nooit langer als een halve dag last van gehad.
Amaai, als Orange zo kramikkig in mekaar zit :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier heb ik het ook al voorgehad, maar wel niet zo frequent. Denk 2x op een jaar of zo.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

We zitten nu toch al aan zo'n 40 uur zonder data en ettelijke reboots, zonder resultaat.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zou dan toch eens terugbellen. En als het dan nog niet helpt contacteren via Facebook of Twitter.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Intussen toch vrij snel en elegant opgelost door Orange: de geldigheid van de opnieuw geactiveerde databundel is verlengd tot 2 februari.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

nete schreef:Intussen toch vrij snel en elegant opgelost door Orange: de geldigheid van de opnieuw geactiveerde databundel is verlengd tot 2 februari.
Snel en elegant??? 2 dagen zonder internet zitten zou ik niet bepaald snel en elegant noemen voor mobiel...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bij mij werkt de Orange app niet via mobiele data enkel via Wifi en zelfs dan moet ik bijna elke keer mijn nummer opnieuw ingeven en terug de verificatiecode ingeven. (Android)
Herladen via bancontact werkt ook maar de helft van de tijd, echt vervelend als ik weg moet en ik zonder bundel zit.

Maar als de bundel actief is heb ik nooit problemen gehad, nu zelfs 1GB cadeau gekregen en toen Orange 1 jaar bestond ook. Ook 30 gratis foto's van Smartphoto cadeau gekregen + meerdere 1+1 gratis cinema tickets en dat gewoon met Tempo Giga waar ik mijn beltegoed cash via thoorn.nl
In het centrum van Leuven 100+Mbps terwijl een vriend met Telenet niet eens Google Maps kon openkrijgen (waarschijnlijk tijdelijk probleem). Buiten het feit dat ik 1 keer een nieuwe, gratis sim moest aanvragen omdat ik niet meer kon sms'en ben ik vrij tevreden alleen spijtig van de app.

Bij Base een keer moeten betalen voor een nieuwe sim omdat data niet meer werkte, daar dus geen klant meer.
Baron
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2018, 16:07

Ook wij hebben vh weekend hetzelfde mee gemaakt.. Verbruik van 1.5gb op een paar uur tijd met als resultaat data op en ons ingesteld plafond bereikt.. We hebben een love abbo met dolfijn.. Is het nu aan teraden om iemand ervoor te contacteren want op deze dag was er geen 4g actief sinds we op onze wifi thuis waren.. Volgens onze dataverbruik in android zou collectie and go app bijna 1gb verbruikt hebben wat op niks slaat natuurlijk.. Iemand die advies erover kan geven of is algemeen support (wat een Hell is) de enigste manier.
Mvg baron
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Sommige van die apps durven in de achtergrond dingen te blijven downloaden, daarom best je apps sluiten als je ze niet meer gaat gebruiken.
Afbeelding
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

D3bian schreef:Sommige van die apps durven in de achtergrond dingen te blijven downloaden, daarom best je apps sluiten als je ze niet meer gaat gebruiken.
Ik heb ook al eens een app gehad die plots 800mb er door haalde op 4g zonder duidelijke reden. Kan Orange niks aan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”