Netflix abonnement

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Heb zonet gechat met een netflix helpdesk medewerkster en in Belgie is het enkel Proximus dat kan gebruikt worden en dus geen orange of base Is dit altijd al zo geweest of niet?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dat kan gebruikt worden!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Dat klopt niet, je kan Netflix gebruiken met elke provider. Alleen Proximus heeft Netflix in zijn pakketten, bij de rest moet je rechtstreeks aan Netflix betalen met kredietkaart of Paypal. Wel is de Proximusdecoder de enige die een Netflix app heeft. Bij de andere ga je zelf een toestel moeten hebben dat Netflix speelt (Mi box, Chromecast, Apple TV, ...) of een smart TV die het heeft.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb tot een paar maanden geleden Netflix betaald met mijn Orange Giga belkrediet. Intussen naar Orange abonnement overgestapt en betaling Netflix via Visa.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Netflix kan met elke provider gebruikt worden.

Wat wel het geval is, is dat er een samenwerking is tussen Proximus en Netflix waarbij de Netflix-app mee geïnstalleerd is op hun set-top-box, Proximus eigen Netflix-caching servers heeft draaien en Netflix-abonnementen als welkomsbonus kan worden meeverkocht bij een abonnement.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Het gaat om de maandelijks abonnementsgeld dat je kan betalen met het belkrediet van je mobiele gsm provider. Volgens Netflix werkt dit enkel als je een proximus simkaart hebt

Ik wilde de betalingsmethode wijzigen van visa naar orange maar er staat vertaald in het Engels, not eligible.
Andere aankopen via orange lukken wel
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

En blijkbaar wist de orange medewerker dit ook niet
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Hopelijk ontdekt Netflix dan niet te snel dat ik hen wel maandelijks betaal via Orange prepaid :-D
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2943
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
Bedankt: 81 keer

Me2 :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

TS heeft het dus over het betalen van Netflix via Google Play waarbij je belwaarde gebruikt wordt voor de betaling. Zie zijn screenshot hier : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ix#p730457 .

Ben zelf eens gaan zien in mijn Google Play abonnementen, en waarempel, bij mij staat Orange welliswaar geselecteerd (want ik betaal dus idd gewoon met belwaarde) maar eronder staat er ook "Niet geschikt".
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Waarschijnlijk als je het al actief had hebben ze het niet afgesloten maar laten ze het niet meer toe voor nieuwe gebruikers dan? Dus als je overschakelt naar Visa zal je dan waarschijnlijk niet terug kunnen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vermoed ook zoiets. Is wel vervelend, want het maakt het wel moeilijk om te weten wat je nu wel of niet zult hebben als je nu een Tempo Giga kaartje aanschaft. Zo las ik op 9lives (waar Bart blijkbaar ook zijn probleem gepost heeft :)) dat ook de cumul van je extra data en SMS'en verdwenen is. Bij oude SIMs kun je nog cumuleren tot 12GB en 12k SMSen, maar bij nieuwe zou je blijkbaar helemaal niet meer kunnen cumuleren.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben overgeschakeld naar operator billing in augustus, en bij mij werkt het nog steeds.
Maar het zou dus wel kunnen dat het niet meer kan geactiveerd worden voor nieuwe aanvragen.
Dat zou inderdaad vervelend zijn, Google play billing was indertijd alleszins voor mij de doorslaggevende reden om naar Orange te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”