Orange Beltegoed recupereren?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Gezien het al een tijdje niet meer lukt via beltegoed.nl en consoorten, zelfs na klacht via ombudsman (ze blijven bij Orange beweren dat beltegoed.nl een gangsterfirma zou zijn)...

Iemand een idee / strak plan / sluipweg, om mijn ondertussen €200+ beltegoed ergens terug te kunnen verdienen? Ik reis niet met De Lijn, ga niet naar bioskoop, geen treintickets, geen Netflix, geen Playstation, ...

Als ik het zo bezie ben ik maar een triestige kerel. Maar een kapitaal aan beltegoed (dat ik nooit opgebruik gezien SIM van de werkgever :) heb ik wél)

Shoot! (mag in PM indien het niet de conventionele wegen betreft)...
THX!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Belwaarde.net
Thoorn.nl

Belwaarde.net heeft betere payout maar de site ligt er soms uit, is soms een beetje buggy en ik heb een sterk vermoeden dat er geld uit mijn account verdwenen is (niet dat ik de eigenaar beschuldig dit bewust gedaan te hebben) maar de andere cijfers in mijn account kloppen ook niet meer. (Gespaard bedrag, uitbetaald bedrag, ...)

Voor de rest werkt het wel perfect: ik heb al meerdere uitbetalingen ontvangen. ik raad u aan om bij te houden houden hoeveel geld er in uw account zou moeten staan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

KRL100 schreef: Als ik het zo bezie ben ik maar een triestige kerel. Maar een kapitaal aan beltegoed (dat ik nooit opgebruik gezien SIM van de werkgever :) heb ik wél)
Je kan het ook anders bekijken:
- beschouw die 200€ als een eerlijke prijs die je hebt betaald voor (jaren?) "gratis" data, en dus geen verloren geld :wink: .
- schenk het via SMS aan een of ander goed doel (misschien krijg je er nog een fiscaal attest voor :-))
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Films huren in Google Play. Muziek Google Play Music kopen of streaming abonnement nemen. Films huren bij MovieMax. Het zijn maar drie dingetjes die je kan doen. Even overschakelen op een abonnement en erna weer overschakelen op prepaid kan ook.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

KRL100 schreef:geen Playstation, ...
Eventueel iemand vinden met wie je een deal wil sluiten om op zijn PSN account geld te storten en met een bepaalde korting terugbetaald krijgen. Bvb, als hij 75% terugbetaalt, heb je al meer dan wat je met de bovenstaande suggesties zou krijgen, en voor de andere persoon is het ook gratis geld.
Betalen via PSN is immers zeer simpel: gsm nummer opgeven op betalingssite, dan krijg je een SMS met een code, en dan die code invullen op de site. Dus geen geklooi met accounts en dergelijke.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Bel te goed recupereren is dat niet illegaal.

Blijkbaar is illegaal een rekbaar begrip hier bij de mods.
Iets voor Ms te omzeilen is illegaal.

Bel te goed recupereren is dan wel legaal ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waarom zou beltegoed recupereren illegaal zijn? In welk KB vindt je dat terug? Zijn dan alle 0900 nummers illegaal?
Welke dienst je er voor in de plaats krijgt, een hese stem aan de lijn of een uitbetaling maakt geen enkel verschil voor de provider. Het is niet omdat er een uitspraak in Nederland is geweest omtrent de betaling in Euro's dat het dan ook in België zo is. En toch wordt er een onderscheid gemaakt.
Het is omstreden misschien en providers blokkeren bepaalde nummers. De vraag is in hoeverre dat legaal is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

WTF @ denken dat belwaarde gebruiken voor andere dingen dan bellen of sms’en illegaal zou zijn... :eek:
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Tomby schreef:WTF @ denken dat belwaarde gebruiken voor andere dingen dan bellen of sms’en illegaal zou zijn... :eek:
Waarom betalen voor iets dat niet nodig is ?
Lees belwaarde en niet op gebruiken.
En dan is men heel verwonderd dat telecom in Belgie duurder is dan in de buurlanden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

fendtje schreef:En dan is men heel verwonderd dat telecom in Belgie duurder is dan in de buurlanden.
Ja juist, want thoorn.nl werkt niet in NL. :beerchug:
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Je kan je prepaid kaart omzetten naar een abonnement. Op de eerste factuur zal dan je prepaid krediet als negatief bedrag op de factuur verschijnen.

Je neemt dan bv een abo van 15€, maar (als je prepaid krediet 200€ is) dan verschijnt er op de factuur: 15€ - 200€ = -185€ in je voordeel

Dan bel je naar de klantenservice en zij storten dit terug op je rekening. En DAARNA zet je abo kosteloos stop.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Het helpt de discussie als je belwaarde niet meer zou zien als geld (euro's) maar als punten/credits. Je hebt geen 200 euro staan op Orange, je hebt 200 euro betaald en daar dan bonussen voor teruggekregen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Of je het nu euro's, punten of appelflappen noemt, het blijft hetzelfde. Het zijn de providers zelf die met hun businessplan bewust die vertroebeling hebben gecreëerd en je in de waan laten dat bundels gratis zijn. Als er mensen zijn die dan dat plan doorprikken worden ze beschuldigd illegaal bezig te zijn.

Transparantie in de trend van x GB/SMS voor x euro onbeperkt in de tijd tot het op is, is blijkbaar moeilijk. Het vervallen van ongebruikte sms'en en GB's na een maand is net de motor die dat plan doet draaien, die mensen met belminuten opzadelt en wordt goedgepraat onder het moto van gratis bekomen te zijn.
Gebruikersavatar
Rally
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Is nu duurder geworden :-(


Werking
We hebben een dienst opgestart waar je via een betaal lijn jouw belkrediet overzet naar deze website. Jij krijgt in België 50% en in Nederland 64% van het overgezette bedrag terug gestort op je PayPal of bankrekening.
Waarom maar 50% of 64%?
De telecom providers vragen ongeveer 25-30%, het bedrijf dat onze betaling verwerkt vraagt ook nog een deel van dit bedrag. 2-4% van het bedrag houden wij om de kosten van de website te kunnen betalen, zoals het onderhoud, support en belastingen.
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Iemand z'n playstation account opwaarderen en 75% van het bedrag vragen?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik probeer net het belkrediet van mijn zoon over te zetten naar Playstation.
Maar ik krijf nu bij de laatste stap:
Sorry, "Sony" is niet beschikbaar voor Orange.

Heeft iemand dit recent nog kunnen doen?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

2 weken geleden lukte het, nu krijg ik dezelfde foutmelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Net eens geprobeerd en krijg ook zelfde foutmelding. Hopelijk is het een tijdelijk probleem, maar ik vrees er een beetje voor.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Was inderdaad een tijdelijk probleem, fixed sinds 14u10 :wink:
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Quid pro quo schreef:Was inderdaad een tijdelijk probleem, fixed sinds 14u10 :wink:
Werkt hier niet met Tempo Giga. Ik krijg de beveiligings-sms, maar daarna geeft ie aan dan mijn Orange-account geen aankoopautorisatie heeft. Hebben jullie dit ook op dit moment? Thx
"ONEup -> 1000/40"
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Hier werkt het terug alleszins. Gisteren nog 60 euro opgeladen :)
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier gisteren ook PlayStation wallet aangevuld met belwaarde van mijn Tempo Giga.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Alles werkt terug! Oef. Blijkbaar stond er een blokkade op mijn nummer waardoor ik geen aankopen kon doen.

Na 8 uur ongeveer werkte alles weer:)
"ONEup -> 1000/40"
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Hier werkt het ook weer.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer

Converted schreef:Alles werkt terug! Oef. Blijkbaar stond er een blokkade op mijn nummer waardoor ik geen aankopen kon doen.

Na 8 uur ongeveer werkte alles weer:)
Was dat dan een blokkade langs de kant van Orange?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby schreef:Hier gisteren ook PlayStation wallet aangevuld met belwaarde van mijn Tempo Giga.
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Moet daar Boku gebruikt voor worden, gaat dat rechtstreeks, krijg je het volledige bedrag van je belkrediet daar op opgezet?
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

simon1991 schreef:
Converted schreef:Alles werkt terug! Oef. Blijkbaar stond er een blokkade op mijn nummer waardoor ik geen aankopen kon doen.

Na 8 uur ongeveer werkte alles weer:)
Was dat dan een blokkade langs de kant van Orange?

Klopt. Blijkbaar stond dit geblokkeerd op mijn nummer. Ik kreeg toen ze de blokkade resetten een sms dat mijn visual voicemail actief was.

Had en heb daar problemen mee op mijn android one telefoon. Raar dat het hiermee mss te maken had.
"ONEup -> 1000/40"
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”