4411- de lijn tickets kopen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Heb deze zomer via deze app (link op site delijn) een aantal m-tickets gekocht. Ervan uitgaande dat deze dan via belwaarde verrekend werden , zeer handig en goedkoop met al die overtollige belwaarde.
Niet dus , ze sturen een overschrijving (en aangezien ik deze niet betaalde kwam nu een eerste brief van incasso met 30€ schadevergoeding erbovenop ticketjes van 10.8 zijn dus nu ruim 40 € geworden)

Het was mij alleszins niet duidelijk dat de app werkte met overschrijvingen (dan had ik immers sms tickets gekocht). Lijkt me toch ook niet de primaire bedoeling van die app? Zijn er uberhaupt prepaid spelers waarbij het wel kan? Is het orange (tempo giga) die mee bepaald dat dit niet kan?

Graag ervaringen, meningen over de app
Over de onvermijdelijke discussies over het feit dat ik met belwaarde wil betalen -of dit al dan niet de leefbaarheid of 'verdienmodel' van deze prepaid paketten in gevaar breng is van ondergeschikt belang. Providers kiezen zelf de formules die ze aanbieden, als dat niet rendabel is moeten ze deze maar aanpassen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Ik gebruik daarvoor "Ticket Touch" app. De betaling gebeurd daar via PayPal. :-D
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Fluppeke schreef:als dat niet rendabel is moeten ze deze maar aanpassen.
Dat hebben ze dus gedaan. Je kan via jouw prepaid niet betalen. :roll:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

1) M-ticketing is altijd via derde partijen, De Lijn heeft ervoor gekozen om dat zelf niet aan te bieden. Is geen core activiteit.

2) De partners die M-tickets aanbieden kiezen zelf voor de betalingsafhandeling, bij bv tickettouch is dat ondermeer paypal, 4411 gebruikt zelfde systeem als het sms parkeren, rekening achteraf. Beiden beweren ook nergens dat ze het prepaid krediet gebruiken voor m-tickets.

3) De enige oplossing die momenteel via prepaid belwaarde werkt, is het SMS Ticket. Wat een ander concept is dan het M-Ticket. Het M-tickets is ook goedkoper dan het SMS ticket, omdat er geen transactiekosten van de provider gerekend worden.

Dus niets met een blokkering van je provider uit te maken, maar met een bewuste keuze van de M-ticket aanbieders.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

FlashBlue schreef:Dus niets met een blokkering van je provider uit te maken, maar met een bewuste keuze van de M-ticket aanbieders.
Dat zal wel in onderling overleg gebeurd zijn zeker?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Lijkt mij niet.

Tis simpel, voor sms betalingen rekenen de providers transactiekosten, en het is net het gebrek aan die transactiekosten dat de m-tickets voordeliger maakt dan sms-tickets.
Als ze dus prepaid saldo betalingen toelaten, dan gaat prijs ook hoger moeten liggen. Combineer dat met het feit dat beide providers de betaalinfrastructuur al hadden voor hun andere solutions, en je hebt je verklaring.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Offtopic op de core van dit topic, maar toch volgend:
Iemand die weet wat er tegenwoordig met pingping gebeurd is? Dit was toch hét antwoord hierop?
Ik merkte laatst met 4411 (4 jaar geleden dat ik het nog gebruikt had) dat ik niet meer kon betalen met pingping en een overschrijving moest gebruiken dus.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Toevallig vernomen: pingping is overgekocht door een Hasselts bedrijf dat pingping onder andere gebruikt om studenten ermee te laten betalen in het Pxl hogeschool restaurant.

Heb de eigenaar namelijk recent moeten fotograferen :)
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Mijn verwarring komt ook omdat mpay ergens in de faq staat bij de lijn. Ik veronderstel dus dat een m ticket via m pay ging. En ik had ergens gelezen dat M pay zou gaan via orange tempo.
Anyway het gaat er mij niet om dat het niet gaat , maar dat het nergens duidelijk is. Ik veronderstel nog altijd dat mensen met een abbo wel via hun gsm factuur kunnen betalen met 4411? Ik veronderstel ook dat 4411 niet primair bedoeld is om via overschrijving te werken?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

hoe-wat-waar, ook geen heel zicht op.
Wat ik wel weet is dat we deze vakantie met de tram gingen rijden aan de kust en dat ik op voorhand bekeken heb hoe ik dit kon betalen.
Thuis heb ik rustig kunnen opzoeken dat we met een proximus abonnement perfect kunnen betalen met 441.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik heel die warboel aan tarieven en betaalmogelijkheden goedkeur hé, ik versta je frustratie.
Ik versta ook niet waarom ze het allemaal zo moeilijk maken. Je moet tegenwoordig verdorie een master behalen om met het OV te kunnen rijden. :evil:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Niet overdrijven he, tis doodsimpel...

In stijgende prijs volgorde, vervoersbewijzen voor een enkel persoon:
-Abonnement
-10rittenkaart
-M-ticket
-Sms-Ticket
-Ticket bij chauffeur

Dus niemand verplicht je om een m-ticket te gebruiken als het te lastig is, of onduidelijk, of eender wat.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Kan je aan je creditcard koppelen ook, doe ik niet maar gewoon die overschrijving betalen.

Enige ze sturen een sms met de overschrijving dat kost me 0.15.... :nono:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Een incassobureau mag u geen extra kosten aanrekenen. Het kan dus enkel het bedrag van de onbetaalde factuur (plus eventuele interesten en/of schadevergoedingen) eisen.

Gelieve 10.8 EURies over te maken :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik heb het dan niet enkel over de lijn é. Als je, zoals ik, slechts jaarlijks ov gebruikt is de tarifering een vuil rommelkot. NMBS, de lijn, mivb, tec.

Mobiel verstuurd
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”