Orange komt binnenkort met femtocell

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Aangezien wij in huis geen goed bereik hebben had ik de klantendienst van orange eens gecontacteerd voor dit probleem. Ik kreeg vandaag een antwoord dat ze momenteel testen doen met femtocellen en dat die binnenkort GRATIS beschikbaar zullen zijn voor klanten!!!
Ik heb nu gevraagd wanneer binnenkort zal zijn. Ben benieuwd! Goed nieuws om indoor-dekkingen op te lossen. Zeker in veel nieuwe gebouwen enzo! :banana:
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Orange heeft deze optie al voor hun business klanten. en in Frankrijk ook beschikbaar voor gewone klanten.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

ja, dat wist ik al! maar ben blij dat het nu ook voor particulieren komt, en gratis! dat zorgt er ook voor dat in dode zones de dekking zal verbeteren als meer klanten daar femtocellen installeren dus dat is eigenlijk goed voor hun ook :)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Wat is dat mss? Nen wifi extender voor int stopcontact dat heb ik al gehad en dat werkte nog redelijk goed.

Wat doet dat ding dan extra mss? Meer 3G/4G bereik in u kot dan maar je moet dan het een en ander instellen en aansluiten etc...?
Tttsss
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Dat ding moet je aansluiten via een ethernetkabel op je router en dan zou dat inderdaad voor 4g bereik moeten zorgen! Een kleine zendmast dus :)
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Een network extender of femtocell creëert een 3G signaal in een radius van +/- 15 meter rondom de plaats waar hij wordt geïnstalleerd
Het werkt via een UTP aansluiting op je router/HGW/switch onafhankelijk van welke ISP je hebt.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Bestaan er ook al die 4g doen? Ik kan me wel voorstellen dat 4g moeilijker is voor een klein bakje omdat het toch anders werkt voor voice dan 1/2/3g

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

3G is normaal gezien voldoende om goed te kunnen bellen. Je moet bekijken als bel verbeteraar en niet zozeer een internet booster.
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Quid pro quo schreef:Een network extender of femtocell creëert een 3G signaal in een radius van +/- 15 meter rondom de plaats waar hij wordt geïnstalleerd
Het werkt via een UTP aansluiting op je router/HGW/switch onafhankelijk van welke ISP je hebt.
Let op: de onafhankelijkheid hangt af van de instellingen van de aanbieder!

Bij proximus werkt het enkel met proximus internet !
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

3G is inderdaad genoeg voor voice, maar de configuratie van de meeste huidige smartphones geeft hierin wel wat rare gebeurtenissen. Ik dacht dat bv met die Mobile Coverage Extender veel gebruikers ervan er niets aan hebben omdat hun smartphone sowieso 4G verkiest boven 3G, zelfs als dat signaal een pak zwakker is. Bijgevolg verbinden ze toch met de mast die slecht ontvangst geeft en haalt het eigenlijk helemaal niets uit.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Liko schreef:Let op: de onafhankelijkheid hangt af van de instellingen van de aanbieder!
Bij proximus werkt het enkel met proximus internet !
Klopt Liko wat betreft Proximus, de network extender van Orange echter werkt wel degelijk ongeacht van de ISP die je thuis hebt :wink:
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Heb jij die dan al als test? Hoe ver rijkt hij? Gaat hij ook tot buiten?? Ik hoop alleszins dat hij er snel is!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Opgelet: femtocellen werken vaak enkel voor gsms met simkaart van dezelfde provider; u weet wel, vendor lock in enzo.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Weet ik maar is niet erg. Ik ben orangeklant.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Telenet heeft er sinds kort trouwens ook eentje: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -extender/
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

ITnetadmin schreef:Opgelet: femtocellen werken vaak enkel voor gsms met simkaart van dezelfde provider; u weet wel, vendor lock in enzo.
Als in enkel Orange klanten maar geen MVNO's en roaming klanten? Zou mij vreemd lijken, want ze verliezen niet echt iets door de twee groepen toe te laten.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Onze femtocell werd vandaag geleverd. De officiële lanceerdatum is er nog niet maar hij wordt inmiddels verdeeld. Na een dik half uurtje kwam het bereik plots binnen. Ik ben even door heel het huis gewandeld en overal uitstekende verbinding. Heel af en toe kwam er een zwak 4g signaal binnen vroeger dat zelf nog geen blokje was dus de schrik was wel dat hij alsnog op dat netwerk zou springen aangezien de femtocell 3g is maar ik ben even tot boven geweest waar het 4g signaal wel beter doorkomt en voorlopig bleef hij op de 1 of de andere manier met de femtocell verbonden! Was het toeval of kunnen ze dit forceren? Voorlopig lijkt het 2de waar wat heel goed is want altijd 4g uit moeten zetten is ook niet praktisch. Geprekken heb ik er nog niet mee gedaan. Ik test het verder uit en post later nog eens een update. Voorlopig niks dan lof dus!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb 4G bij mij ook afstaan, omdat het constant vinden en verliezen van het signaal is en mijn batterij plat is op een paar uur.
Zelfs 3G binnenshuis is 1 of 2 streepjes hier; als ik de hal inga en de trap durf te nemen is het Edge in het beste geval, No Signal in het ergste geval.
Plezante dekkingen in het Belgische.
Probleem is natuurlijk dat huisisolaties en dergelijke eigenlijk het gebruik van krachtige centrale antennes unfeasible maken; je verliest zoveel signaal aan al dat gedoe dat die antennes serieus krachtig zouden moeten stralen.

We zullen dus meer en meer naar femtocellen evolueren, of op lange termijn gewoon naar bellen via wifi.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

Maar met deze 3G femtocell laat ik mijn 4G opstaan en weet hij tot nu toe dat hij met de femtocell moet verbonden blijven. Vermoedelijk zit er iets in het toestel dat de GSM forceert om ermee verbinding te maken, ongeacht welk ander netwerk. Als dit effectief zo is en zo blijft is dit een geweldig apparaatje dat je nog eens gratis krijgt ook en waarmee alle orange klanten geholpen zijn. Een gemakkelijk uitbreiding van hun netwerk zonder aanvragen voor zendmasten enzo. Er kunnen wel "maar" 4 toestellen tegelijk bellen maar in een woonomgeving is dit volgens mij meer dan voldoende.
houttbe
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2009, 13:39

Orange had toch aangegeven dat ze WiFi Calling zouden activeren: https://www.orange.com/en/Press-Room/pr ... ge-Neva-80 “WiFi Calling will launch across Orange’s remaining European footprint over the course of 2016 and early 2017.”

In Frankrijk biedt Orange WiFi Calling aan: https://reseaux.orange.fr/connexion/par ... assistance. Waarom kan dat hier niet? Ik heb liever die oplossing voor binnenhuis bereik dan een bijkomende signaalbron.
Laatst gewijzigd door houttbe 31 dec 2017, 09:00, in totaal 2 gewijzigd.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Hoe kan ik deze aanvragen aub.
Uitleg mag via pm indien nodig.

Verstuurd vanaf mijn ALP-L29 met Tapatalk
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

kloon schreef:Hoe kan ik deze aanvragen aub.
Uitleg mag via pm indien nodig.
Je kan dit aanvragen via de klantendienst. Ik heb het zelf via hun facebookpagina geregeld. Die mensen zijn heel correct en snel!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bij de concurrentie zou dit 140 euro kosten :P Dus dikke duim omhoog voor Orange als ze dit gratis gaan aanbieden.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Bij ons op het werk hangt dit ook een maand ondertussen. Werkt goed maar nu niet meer want staat al maand in alarm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JorenD
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2017, 10:26
Bedankt: 1 keer

buthead schreef:Bij de concurrentie zou dit 140 euro kosten :P Dus dikke duim omhoog voor Orange als ze dit gratis gaan aanbieden.
Bij telenet/base is het gratis.
Bij proximus betaal je per maand, maar kan het ook gratis...

Bij welke provider is het 140 euro?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

JorenD schreef:
buthead schreef:Bij de concurrentie zou dit 140 euro kosten :P Dus dikke duim omhoog voor Orange als ze dit gratis gaan aanbieden.
Bij telenet/base is het gratis.
Bij proximus betaal je per maand, maar kan het ook gratis...

Bij welke provider is het 140 euro?
Op TN hun site staat nog vanaf 140 euro :P
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/kwali ... -extender/

Via hun fb de vraag gesteld en het is te bekijken zeggen ze :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Normaal ontvang ik morgen de kit al.
Ging echt wel vlot. En goed geïnformeerd via mail. Mooi zo

Verstuurd vanaf mijn ALP-L29 met Tapatalk
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Quid pro quo schreef:
Liko schreef:Let op: de onafhankelijkheid hangt af van de instellingen van de aanbieder!
Bij proximus werkt het enkel met proximus internet !
Klopt Liko wat betreft Proximus, de network extender van Orange echter werkt wel degelijk ongeacht van de ISP die je thuis hebt :wink:
Hoe werken deze precies ivm data verbruik en IP ?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Best wel grappig in de mail staat het volgende....
Let wel, de Femtocell is zo geprogrammeerd dat die enkel op onderstaand adres zal werken:...

Verstuurd vanaf mijn ALP-L29 met Tapatalk
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

houttbe schreef:In Frankrijk biedt Orange WiFi Calling aan: https://reseaux.orange.fr/connexion/par ... assistance. Waarom kan dat hier niet? Ik heb liever die oplossing voor binnenhuis bereik dan een bijkomende signaalbron.
Is het iemand al opgevallen dat sinds de laatste iOS update Telenet plots Wifi Calling aanbiedt?
In maart van dit jaar begonnen ze met testen, maar voor een beperkte groep: https://www.iculture.nl/nieuws/telenet- ... llen-wifi/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

buthead schreef:
Via hun fb de vraag gesteld en het is te bekijken zeggen ze :)
Lol Telenet en hun woordje strafste. Gewoon zalig dat het bij hun altijd straf is :D

Voor mij is dit niet erg handig omdat ik vind dat ik overal genoeg bereik heb voor mijn doeleinden :)
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag ontvangen en direkt geïnstalleerd. Het 3g signaal is voor mij niet belangrijk want ik heb overal goede wifi ontvangst. Na dik 90 minuten en volledig orange ledje. Gsm herstart en direkt volledige ontvangst. Ook in de slaapkamer en badkamer waar de ontvangst onbestaande was.
Dus zeer tevreden voorlopig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ALP-L29 met Tapatalk
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Dat is echt super! Ik heb net van deze mogelijkheid geleerd via een andere thread, maar het lijkt mij wel dat dit voor mij een oplossing zou kunnen zijn!

Ik zit nu bij Proximus en mijn internet is Telenet dus dat is een no-go : Proximus wil dat je ook je internet bij hen afneemt, anders kan je het niet installeren.

Mijn Proximus abonnement is er ééntje van mijn werk, maar ik heb navraag gedaan en ik kan overschakelen naar Orange als ik dat wil. Ik denk dat ik dat ga doen ook. (en uiteraard gaat die van mijn vrouw dan mee ook) Dat is nu hetgeen zo'n onnozele policies je opleveren Proximus: ipv een internet abonnement bij ben je nu twee GSM abonnementen kwijt!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Mooie post, ziet er zeer goed uit allemaal :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb ook een Femtocell aangevraagd via Facebook, het is al onderweg. Bij mij is er ook uitdrukkelijk vermeld dat het maar op één bepaald adres werkt.
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Kan je dit ook gebruiken als je enkel gsm's bij Orange hebt?

Ik heb internet, tv en vaste telefoon van Telenet, gsm bij Orange.
Ik krijg nu regelmatig te horen van gesprekspartners dat ze mij soms eventjes niet meer horen, mijn ontvangst binnen schommelt tussen 1-2 streepjes.
Af en toe durft de verbinding ook even volledig wegvallen, met zo'n bakje zou dit dan opgelost zijn?

(Normaal gaat mettertijd Telenet ingewisseld worden voor Proximus maar die hun netwerk in de straat is niet zwaar genoeg momenteel.
Dat is ook zo'n grap: nieuwe straat, nieuwe huizen maar internet van Proximus is niet beschikbaar, hun netwerk kan het niet aan.
Bij de aanvraag kreeg ik al een telefoonnr. toegekend, pas later belden ze dat ik in wacht stond tot het netwerk aangepast was :P )
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

jack the ripper schreef:Kan je dit ook gebruiken als je enkel gsm's bij Orange hebt?
Ja, zelf geen ervaring mee, maar dit werd elders op het forum al vermeld.

Kan het zijn dat Proximus je aansluiting geweigerd heeft wegens het niet mogelijk zijn van televisie i.p.v. internet?
Internet en telefonie MOETEN beschikbaar zijn, hoe traag het ook is (minimum 1 Mbps).
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Amazor schreef:
jack the ripper schreef:Kan je dit ook gebruiken als je enkel gsm's bij Orange hebt?
Ja, zelf geen ervaring mee, maar dit werd elders op het forum al vermeld.

Kan het zijn dat Proximus je aansluiting geweigerd heeft wegens het niet mogelijk zijn van televisie i.p.v. internet?
Internet en telefonie MOETEN beschikbaar zijn, hoe traag het ook is (minimum 1 Mbps).
Misschien eens het proberen waard dan moest het me echt beginnen storen. Op zich valt het niet zoveel voor dat mijn gesprekken er last van ondervinden (of toch niet genoeg om echt storend te werken).

Ik heb net nog eens gekeken via die test i.v.m. surfsnelheid bij Proximus en ik krijg effectief de volgende melding: "Internet is niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan"

Na mijn bestelling werd ik opgebeld om alles te overlopen en mijn telefoonnr. mee te delen, nadien kreeg ik de onderstaande mail.
U hebt onlangs een bestelling gedaan voor de installatie van uw nieuwe Proximus-dienst(en).
Het netwerk op uw installatieadres is momenteel verzadigd en daarom kunnen we uw aanvraag niet realiseren vóór 31 december 2017.
Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor het ongemak en wij zullen contact met u opnemen zodra wij uw installatie kunnen uitvoeren.
Ik heb dan de klantendienst gebeld en die zeiden dat ik niet aangesloten kon worden totdat hun netwerk was aangepast.
Men adviseerde me toen zelf om bijvoorbeeld Telenet te nemen totdat ik bericht kreeg dat Proximus me wel kon aansluiten.

In't begin van de bouw dacht ik dat die melding op hun site kwam doordat ze mijn huisnr. nog niet kenden, daar mijn stuk straat de verlenging is van 2 bestaande straten, de aanleg hiervan was ergens in 2013-2014.
De straten die er al waren zijn ook nieuw sedert 2009-2010, dan verwacht je toch dat de infrastructuur in orde zal zijn.
Geef ik het laatste huisnr. in van hetgeen voor 2013-2014 het laatste huis van de straat was dan is het minstens 64 Mbps en max. 92 Mbps, het leek mij dan ook bizar dat ik aan de overkant 30-40m verder niet kon aangesloten worden.

Mijn huis was deel van een projectje van 4 huizen via een sleutel-op-de-deur, ik kreeg 1 jaar gratis abonnement bij Proximus vandaar dat dit een streep(je) door de rekening was.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”