Opgelet met surf extra card in buitenland!!!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb nu een klein jaar Orange tv, internet en gsm abbo met als extra de surf extra card voor in mijn ipad. Vorige maand was ik in het buitenland en ik dacht leuk die gratis roaming in het buitenland, laten we beetje mobiel surfen op de iPad.

Mooi niet dus! 25EU extra op mijn factuur. De surf extra card, waarmee je mobiele data van je gsm abbo kunt delen (10GB), staat geen gratis roaming toe!
Even kort samengevat:
10GB data verbruiken van mijn gsm abbo op mijn iphone in Frankrijk -> geen probleem
10GB data verbruiken van mijn gsm abbo op mijn ipad dmv tethering in Frankrijk -> geen probleem
10GB data verbruiken van mijn gsm abbo op mijn ipad dmv surf extra card in Frankrijk -> niet gratis!!!!!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Merkwaardig.

Protesteren bij Orange lijkt me aangewezen.
Waarom zou daar een uitzondering voor bestaan?

En al zou het in de kleine lettertjes staan, dan nog zou het me verbazen dat het mag. Lijkt me in elk geval in te gaan tegen de geest van de nieuwe regeling.

Als je er niet uit komt met Orange, kan je nog altijd bij de ombudsdienst eens horen wat die er van denkt.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je moet alleszins eerst en vooral het extra aangerekende bedrag op je factuur betwisten in het kader van de gratis roaming in de Europese Unie.

Als Orange het bedrag weigert te crediteren moet je uitdrukkelijk vragen van welke specifieke uitzondering in de Europese roaming wetgeving men gebruikmaakt. Daarna dien je klacht in bij de Ombudsman Telecom om te checken of het verhaal van Orange effectief klopt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Doen wat raf1 zegt...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

mijn schoonzus heeft juist hetzelfde meegemaakt toen we terugkwamen van reis uit frankrijk maar dan met haar ipad en iew.
Ze hebben tenslotte toch in mindering gebracht.
Maar je moet eerst bellen naar orange om te reclameren en als ze niet willen dan naar de ombudsdienst.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

ik heb ondertussen het bedrag teruggekregen van Orange. Eerst stelden ze voor om 50% terug te betalen maar nadat ik zei dat ik twijfel om over te stappen naar andere provider hebben ze 100% terug betaald.

Zeer eigenaardig. Gratis roaming = gratis roaming vind ik.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

En inderdaad het staat in het groot vermeld op

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... extra-card

gele kader
Buitenlandse tarieven

Surfen in het buitenland is niet inbegrepen in dit aanbod. In de Europese Unie betaal je slechts 0,0605 €/MB.

Voor de tarieven in de rest van de wereld, bekijk onze pagina’s met internationale tarieven.
Ik vraag me af of dat conform de europese regels is, maar daar zal enkel het bipt kunnen op antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”