Orange Belgium verdubbelt het mobiele internet bij LOVE-klanten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Terug in orde nu. Hoe kan zoiets? Begrijp me niet verkeerd: ik weet dat het internet altijd eens kan stribbelen maar optzelfde moment zowel uwe wifi thuis als de mobiele data plat liggen zou echt niet mogen vind ik, dat moet daar toch los van staan?

Gelukkig was het niet te lang, voor tzelfde duurde dit hier 10 uren ofzo ;). Geen internet is hier geen leven meer e haha.
Nu weet ik alweer wrm ik 2 verschillende gsm providers heb ;). Kost me wel meer geld maar tkan o zo nuttig zijn.
Tttsss
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

tommekentom schreef: Welkom in 2018... Ik kom op internet om te zeggen dat mijn internet niet werkt :banana:

Ik zie daar niets verkeerd in, zit trouwens op het werk = lijn van Proximus.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Luc Watrin schreef:Ik heb dus mijn bronnen binnen Orange opnieuw gecontacteerd.

Het prepaid portfolio zal in januari aangepast worden. Mobiel abonnementen en LOVE zullen een paar weken later volgen maar jammer genoeg is het nog uitgesteld (misschien februari of maart).

Ik had jullie in november al gezegd dat wegens technische problemen de lancering van vaste telefonie tot januari uitgesteld wordt. Er zijn nog te veel bugs op de VOO lijnen en ik moet wel zeggen dat de staat van het VOO netwerk op sommige plekken een echte ramp is. Natuurlijk gebeurt de lancering op nationale vlak op dezelfde moment. Op het Telenet netwerk werkt alles vlot maar nog niet op VOO.

Luc u bronnen, was dan januari februari maart 2018 of 2019 :-D
want volgens de mijne veranderd er ook nu niks komende weken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Ja Fakenieuws is ook nieuws zeker!
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

Is Arend (unlimited) wel conform de EU regels?
Het "unlimited" aanbod van Arend (premium) spreekt mij aan. Toch zal ik het nog niet nemen en ik zal duidelijk maken waarom:

Ik woon aan de grens en gebruik mijn GSM regelmatig in Nederland of elders in Europa. Lang leve de roaming regulering dus.

Een principieel probleem vind ik dat als ik mijn volume van 20 GB zou hebben opgebruikt in Belgie, dat ik dan de rest van de maand zodra ik aan de grens kom, het risico loop op roamingkosten van 7,70 per GB terwijl ik in Belgie wel onbezorgd zou kunnen verder surfen aan verlaagde snelheid.

Laat ik het zo zeggen: ik ga mij nog altijd moeten inhouden met m'n data, omdat ik bang ben om aan mijn limiet van 20 GB te komen en daarna met extra kosten te zitten zodra ik een dagje in Nederland ben. En dat is regelmatig het geval. Niet om netflix te streamen, maar gewoon voor normale zaken zoals Whatsapp, nieuws leze, navigatie, eventueel Apple Music..

Gevoeldsmatig moet ik dan nog steeds MyOrange checken en de limiet bewaken en zeker niet over die 20 GB gaan. Dat is niet het gevoel van onbeperkt kunnen surfen of TV te kunnen kijken, en komt dus niet overeen met de filosofie van een unlimmited dataplan zoals ze dat zo mooi zeggen op de reclames (Sporza kijken enzoà.

Los van het gevoel wil ik ook de EU regels aanhalen: https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

Datalimieten: bundels met onbeperkt mobiel surfen in eigen land

Heeft u een contract waarbij u voor een vast bedrag per maand ook mobiel mag surfen zonder datalimiet, dan moet uw telecombedrijf u ook een groot volume voor dataroaming tegen thuistariefaanbieden. Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het volume aan roamingdata moet ten minste dubbel zo groot zijn als het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs (6 euro per GB in 2017).

Bijvoorbeeld: u betaalt 33,06 euro (exclusief btw) voor uw mobiele bundel met onbeperkt bellen, sms'en en surfen. Wanneer u binnen de EU roamt tegen thuistarief, heeft u recht op een onbeperkt aantal gesprekken en sms-berichten, en ten minste 11,01 GB aan data (2 × (33,06 : 6) = 11,01 GB).

Uw provider moet u duidelijk informeren over uw datavolume. Gaat u bij het mobiel surfen in een ander EU-land over dit volume heen, dan hoeft u nooit een hoger tarief te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 6 euro per GB plus btw in 2018.
Dit tarief zal na 2018 nog verder dalen:
Het maximumtarief voor data zal vanaf 2018 elk jaar op 1 januari als volgt worden verlaagd: 6 euro, 4,50 euro, 3,50 euro, 3 euro tot 2,50 euro in 2022. Na 2019 kan het maximum worden herzien na de evaluatie van de groothandelsmarkt voor roaming, die dat jaar zal plaatsvinden.

Conclusie, je kunt het op 2 manieren bekijken:

Positief is dat Orange ons toelaat de volledige 20 GB in roaming te kunnen verbruiken terwijl ze maar 11 GB hoeven toe te staan.

Negatief is dat als ik bijvoorbeeld 20 GB in Belgie verbruikt heb, ik in de EU enkel nog tegen betaling van mijn "Unlimited" tariefplan gebruik kan maken terwijl ik recht zou hebben op 11 GB, al dan niet aan verlaagde snelheid indien dat technisch mogelijk is.

Wat ik zou willen vragen is om naar model van T-Mobile een minimaal aantal GB's toe te staan in EU roaming zonder bijbetaling, want u is het geen "unlimited" ervaring. Verlaagde snelheid: oke. Extra kosten in de EU: niet oké.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Welk abonnement heeft u momenteel, en hoeveel GB verbruikt u hiervan in het buitenland? Want als ik jouw activiteiten bekijk dan is 20GB ruim voldoende, ook al zit je in het buitenland?

Andere optie : neem dat t-mobile tariefplan met een 06 nummer, en gebruik dat in België. Steek het in een dualsim met je huidig abonnement op een kleiner tariefplan?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

krisken schreef:Welk abonnement heeft u momenteel, en hoeveel GB verbruikt u hiervan in het buitenland? Want als ik jouw activiteiten bekijk dan is 20GB ruim voldoende, ook al zit je in het buitenland?

Andere optie : neem dat t-mobile tariefplan met een 06 nummer, en gebruik dat in België. Steek het in een dualsim met je huidig abonnement op een kleiner tariefplan?
Ik woon en werk gewoon in België maar woon pal aan de grens. Ik heb nu gewoon koala omdat dat voldoende is. Maar het gaat me om het principe dat we wel zouden willen netflixen of tv kijken zoals Orange voorstelt maar dat je dan dus steeds moet oppassen met roaming in de zomer want zodra je in België te enthousiast bent geweest loop je alsnog tegen roamingkosten aan in het buitenland / op vakantie.

Het gaat me om dat gevoel van onbezorgd vrij de databundel te kunnen gebruiken. Die vertraagde snelheid kan ik mee akkoord gaan maar dit is dus geen onbeprkt abonnement.

Een buitenlands nummer nemen is niet praktisch.. zoals de minister zegt, er is nog genoeg ruimte voor verbetering hier in België.

Merci voor het meedenken alleszins 8)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”