Overstappen van Pxms naar Orange = ramp

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn vriendin had van haar vorige werkgever een proximus abbonement. Nu heeft ze ander werk waardoor haar nummer is overgezet naar proximus herlaad kaart.
We hebben online een orange abbonement aangevraagd, vorige week de sim kaar ontvangen van orange en de activatie online gedaan (vrijdag namiddag).
Zaterdagmorgen had ze geen ontvangst meer met Proximus dus de orange kaart in de gsm gestopt.
Echter heeft ze momenteel (48u later) nog steeds geen ontvangst op het Orange netwerk. Gebeld naar de helpdesk van Orange maar we worden daar aan het lijntje gehouden. DEze morgen nog eens gebeld en blijkbaar is er een dossier opgemaakt voor de technische dienst waardoor we pas binnen de 5 werkdagen worden verder geholpen.
Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Heb je gezegd dat dit iets dringend is, dat ze bvb niet meer bereikbaar is voor haar werk ofz..
9/10 krijg je nieuwe sim toegestuurd of beter haal je er één als je een center dicht in de buurt hebt tenzij ze een andere oplossing hebben die ze dan voorstellen anders vrees ik ervoor dat je moet wachten
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja ik heb het hier al zo dikwijls gezegd, laat u niet vangen door online omdat het een paar euros hoedkoper is.
Naar een winkel gaan is nog altijd het best.
De kans is klein dat ze u gaan helpen nu in een winkel.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Is er dan maar één operator waar zoiets simpel naadloos verloopt ?
Bij Mobile Vikings kan je niet naar een verkooppunt gaan, dus alles online.
Verleden week van Orange naar MV: 's avonds de nummeroverdracht geactiveerd, volgende ochtend een mailtje dat het in orde is. En het was inderdaad in orde.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Zelfde voorgehad met de overstap van Proximus naar Orange. Plots viel Proximus weg en daar sta je dan, Orange was nog steeds niet actief. Omgekeerd kon het niet snel genoeg gaan, binnen het uur was de overdracht in orde. Mijn gevoel zegt toch dat dit eerder bij Proximus ligt dan bij Orange.

Aangezien je van het Proximus netwerk reeds afgezwierd bent en nu in handen van Orange zult zijn is het aan Orange je eventueel een nieuwe simkaart te geven. Je oude simkaartnummer waar je online de aanvraag mee hebt gedaan zal toch te annuleren zijn, is maar een aanpassing in hun systeem.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

daydreamke schreef:Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?
Via https://twitter.com/orangebenl gaat het sneller.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

raf1 schreef:
daydreamke schreef:Iemand een idee hoe we dit sneller kunnen regelen?
Via https://twitter.com/orangebenl gaat het sneller.
Als dat sneller is hou ik mijn hard vast hoe traag de rest gaat...
Ik ben al bezig via twitter sinds 30 mei om gewoon een SIM kaart aan te vragen via hun promotie. :bang: :bang: :bang:
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Hun sociale media dienst werkt wel, als je de juiste gebruikt!
Via Facebook krijg ik toch binnen enkele uren reactie.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Oh, reactie genoeg hoor.
Alleen telkens compleet naast de kwestie.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Mijn gevoel zegt ook dat mijn vriendin te snel van het proximus netwerk is afgezwierd en ik denk dat het kwam omdat dit zaterdagmorgen gebeurde (weekend) het tot deze morgen geduurd heeft voor het in orde was.

Sinds deze morgen 10u heeft ze ontvangt op haar gsm. In het vervolg zal ik bij omschakeling dit pas de maandag in gang zetten en niet de vrijdagnamiddag.
Helpdesk is heel goed bij Orange voor de basic zaken. Voor de meer gecomplexeerde is het een ramp (zoals bij elke provider denk ik).

Groetjes Peter
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

daydreamke schreef:
Helpdesk is heel goed bij Orange voor de basic zaken. Voor de meer gecomplexeerde is het een ramp (zoals bij elke provider denk ik).

Groetjes Peter
Gewoon meteen aandringen om de zaak te escaleren naar 2de lijns helpdesk, first line kan/mag zo goed als niks aanpassen. Bij die 'hogere' helpers kunnen ze véél meer, met rechtstreekse toegang!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Overstappen is inderdaad niet zo simpel.
Verleden zondag vraag ik online een herlaadkaart aan voor Tempo Giga. Ik had op mijn MV kaart nog zo'n 7 euro dus dacht het nog wel even uit te kunnen zingen zonder oplading. Pas donderdag krijg ik de kaart aan en kan ik eindelijk online het formulier invullen om mijn nummer van MV over te dragen. Je hebt daar immers de gegevens van de nieuwe sim kaart voor nodig. Waarom dat niet ineens bij het bestelproces kan, weet ik ook niet. Ondertussen had ik die 7 euro er doorgejaagd door een eigen stommiteit.

Enfin, het nummer zou overgezet worden 24 uur nadat het in het "systeem" verwerkt is. Vanmiddag nog steeds geen sms ontvangen dus bel ik naar de helpdesk. Na 8 minuten krijg ik iemand aan de lijn die blijkbaar niet goed verstond wat het probleem was. Uiteindelijk had hij het dan toch door en werd ik 3 minuten in hold gezet. Nadien wist hij me doodleuk te vertellen dat mijn nieuwe sim actief staat en dat er geen aanvraag voor nummerbehoud was ingediend. Toen ik hem erop wees dat ik een bevestigingsmail gekregen had over het nummerbehoud werd ik weer voor 4 minuten in hold gezet. Toen wist ie me te vertellen dat ik gewoon geduld moest hebben.

Ik vermoed dus dat ze me niet in het "systeem" gezet hadden en dat de procedure vanmiddag pas is opgestart. Tot nu toe nog steeds geen nummeroverdracht...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Naar Mobile vikings, scarlet en VOO mobile geen probleem gehad. Enkel bij proximus echt een groot probleem.

1 keer wel meegemaakt dat ik mijn gsm abbonement bij proximus had opgezegd en natuurlijk kun je dan je nummer niet overdragen dus gebeld naar proximus om het nummer actief te zetten om dan over te dragen naar Mobile vikings...

Dat laatste was wel mijn fout. en eens meer dan een weekje zonder netwerk zitten brengt rust :D

Maar heb het al anders gehad met proximus nog niet zo lang geleden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En ondertussen is mijn nummer nog steeds niet over gezet. Vanmiddag ben ik naar een Orange center geweest, omdat ik het antwoord van dat call center voor geen bal vertrouw.
In het Orange center werd bevestigd dat mijn aanvraag correct was ingediend maar konden ze mij niet vertellen waarom het proces niet in gang is gezet. Er is een "top priority" dossier aangemaakt om de zaak eventueel te versnellen. De persoon in het center wist me trouwens doodleuk te bevestigen dat Orange met Tempo Giga een beetje in de maag zit. Het verklaart in ieder geval de malaise die ik nu ondervind.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

die online nummeroverdracht via Orange is onberekenbaar. Ging ik via een Orange winkel de nummerportering doen, ging het onmiddellijk.

Vroeger was Tempo Giga enkel via internet bestelbaar, nu ook via shops. Dus dan moeten ze niet zagen dat je nummerportering daar wilt doen. Natuurlijk zitten ze ermee, die verkopers verdienen er wss. nts aan, en ze verkopen liever abbo+gsm. Soit, ga hier off-topic.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb het via een smart reseller besteld en daar geen problemen gehad met nummeroverdracht.

Nu enkel nog wachten op mail voor installatiedatum.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Om mijn verhaal af te maken heeft het na het contact in het Orange center nog twee dagen geduurd. De portering in de klantenzone en de app heeft nog eens twee dagen geduurd...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die portering in klantenzone duurt wel zo lang he...


Altijd tot 48 uur.

Dat beloven ze ook dus waarom dat als argument nemen om te klagen?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Omdat dat niet gezegd wordt bij de bestelling van het product/sim kaart. Pas na nummeroverdracht en registratie krijg je die boodschap. Waarom je nog eens moet registreren is ook al heel raar want die gegevens zijn bekend bij bestelling. We leven in 2017 dus is de vraag waarom dat zo lang moet duren?

Als ik bijna twee weken moet wachten voor een nummeroverdracht, niet geholpen word door een obscuur uitbesteed callcenter en uiteindelijk na een bezoek in een orange center nog 48 uur moet wachten vooraleer de nummeroverdracht gebeurd is, ben ik geagiteerd en zijn die 48 uur voor de overdracht in hun eigen database er teveel aan, ja.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wel als je even naar de Faq gaat van Orange da' vi'd je je antwoord.

Dat je die 2 weken moet wachten en die nummeroverdracht dat begrijp ik.

Maar die 48 uur staat duidelijk op de site van orange.

https://www.orange.be/nl/hulp/klantenzo ... lantenzone

Bij scarlet mobile moet je ook een tijdje wachten als ik me niet vergis voor je de app kan gebruiken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat is nu niet direct iets waar je naar gaat kijken als beginnend klant, maar waar je wel mee geconfronteerd wordt in het "klant-worden" proces. Moest heel die hetze over die nummeroverdracht niet gebeurd zijn, had ik er niet van wakker geleden, maar het was voor mij wel een spreekwoordelijke druppel. En euh 48 uur in 2017 kan dat tellen hé, komaan zeg. Maar soit.

Van enige verontschuldiging of op zijn minst een erkenning van de gemaakte fouten was ook al geen sprake. Zo behandel je je klanten niet. Ze willen duidelijk van het Tempo Giga concept af. Dat is me trouwens bevestigd in het Orange center. En ze doen dus goed hun best. Ik ben dus weeral op zoek naar een nieuwe mobiele provider.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vind het raar dat iemand zich daar aan kan ergeren. Dat je 2 dagen niet aan je stats kan is toch geen ramp?
Ik heb daar alvast geen problemen mee om alles up to date te zien. niet tegenstaande dat ik al heel tijdje wacht op installatiedatum van orange waar ik me dan wel weer aan erger omdat ik er tijd voor moet vrijmaken...

Trouwens als je mobiele providers zoekt:

Lyca, mobile vikings, jim mobile, scarlet, base, carrefour mobile, dommel, edpnet, united telecom, voomobile en sfr mobile.

Nog niet voldoende?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

petrol242 schreef:Ik ben dus weeral op zoek naar een nieuwe mobiele provider.
Dus als ik het goed begrijp is alles in orde gekomen, maar omdat het even heeft geduurd en je vindt dat niet kunnen, ga je wéér van operator veranderen en dus mogelijk weer met problemen geconfronteerd worden, in plaats van er gewoon van te genieten nu alles in orde is? :eek:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja, noem me dan maar de kritische consument. Als het al teveel moeite kost om een fout te erkennen, (en die duurde niet even, maar bijna twee weken...) heb ik geen zin om mijn centen aan zulke bedrijven te besteden. Het geeft weinig vertrouwen naar de toekomst.
Toen ik mijn beklag deed over Mobile Viking riep iedereen dat ik altijd de keuze had om van provider te veranderen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.

De reden dat ik veranderde was omwille van het netwerk en niet omwille dat het Mobile vikings was want op facebook reageren ze quasi direct.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boonpwnz schrijft: Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.

dan heb je nooit 4G signaal gezocht, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

wied schreef:boonpwnz schrijft: Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.

dan heb je nooit 4G signaal gezocht, vrees ik...
Dat ligt aan het base netwerk dat ze gebruiken en niet aan Mobile Vikings zelf. Zij kunnen daar niets aan veranderen dus get your facts right :banana:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

wied schreef:boonpwnz schrijft: Ik heb nog nooit problemen gehad toen ik bij Mobile Vikings was.

dan heb je nooit 4G signaal gezocht, vrees ik...
Ik weet niet wat je dan verwacht van een netwerk, waar je je bevindt of welk toestel je hebt maar ik heb quasi overal 4G. Vooral in de provincie Antwerpen, op snelwegen maar vorige week toch ook op het strand van Knokke. :-)

Afbeelding
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

zowel PX als Orange gaven hier (Antwerpen noord) continu een sterk 4G signaal, terwijl MV/base regelmatig uitviel!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wel maar dat ligt niet aan mobile vikings...

Begrijp me niet verkeerd maar een MVNO kan niets investeren in het netwerk en moet wachten op base. Want MV heeft geen licentie vroeger had base die en nu Telenet.

Dus waarom je dan altijd MV basht weet ik niet...
Want de klantenservice van MV is best goed en reageert snel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

de waarheid vermelden is niet bashen, lijkt mij. Bovendien heb ik jaren 12 €/maand aan MV betaald en niet aan Base, MV heeft dus duidelijk het verkeerde netwerk gekozen toen voor 4G! Ik stop hiermee dit off-topic geleuter...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Want de klantenservice van MV is best goed en reageert snel.
Een goede service is meer dan alleen een goede klantenservice uitbouwen. Er is een rede waarom ik uit de snek van vikings ben gesprongen, maar dat vind je terug in een ander topic. Een provider moet je beoordelen op zijn geheel. Klantendienst, aanbod, prijs, en ja, ook achterliggend netwerk. Een MVNO kan wel degelijk druk uitoefenen op de uitvoerende provider. Meestal hangt daar dan wel een prijskaartje aan...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:
Want de klantenservice van MV is best goed en reageert snel.
Klantendienst, aanbod, prijs, en ja, ook achterliggend netwerk. Een MVNO kan wel degelijk druk uitoefenen op de uitvoerende provider. Meestal hangt daar dan wel een prijskaartje aan...
En nu draai je terug mijn woorden om.

Ik zeg dat een mvno niet kan investeren in het netwerk van de uitvoerder en nu begin je weeral over het feit van druk uitoefenen. Daar heb ik het nooit over gehad...

Ik zeg je mss kan mv druk uitoefenen maar de investeringen zullen van base(nu telenet) moeten komen en daar heeft MV niets over te beslissen.

Dat ze nu dankzij Medialaan FULL MVNO kunnen zijn kan misschien iets veranderen al ben ik daar nog niet zeker van.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Offtopic, maar:
Mobile Vikings heeft altijd al de ziekte gehad van zich te verstoppen achter Base als het om problemen gaat!

Dat terwijl mv eigenlijk geen zak investeerd in hun eigen backend, en het merendeel van hun problemen effectief aan hun zelf ligt.
Als je echter de reacties bekijkt die ze geven op klachten, is het altijd "dat ligt aan base en niet aan ons". Tot je als klant eens vergelijkingen gaat maken tussen MV en de andere mnvo's op het Base netwerk, en je vaststelt dat MV zo goed als altijd de enige is die op dat moment problemen heeft, en dat het bij de anderen gewoon goed gaat.

En dat is al jaren zo, en is 1 van de redenen dat ik het in 2010 al goed geweest vond met hun, en in de afgelopen 7 jaar geen enkele reden meer heb gezien om terug te keren. Zowel proximus (tot verleden jaar) als Orange (nu) ben ik veel meer tevreden van dan ik van MV ooit ben geweest...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boonpwnz schreef:En nu draai je terug mijn woorden om.

Ik zeg dat een mvno niet kan investeren in het netwerk van de uitvoerder en nu begin je weeral over het feit van druk uitoefenen. Daar heb ik het nooit over gehad...

Ik zeg je mss kan mv druk uitoefenen maar de investeringen zullen van base(nu telenet) moeten komen en daar heeft MV niets over te beslissen.

Dat ze nu dankzij Medialaan FULL MVNO kunnen zijn kan misschien iets veranderen al ben ik daar nog niet zeker van.
??? Ik draai jouw woorden toch niet om? Jij zegt dat MV niets kan doen aan het netwerk en ik zeg daarop dat MV wel degelijk druk kan uitoefenen en doet dat ook. Hoe je er bij komt dat ik dat weeral zeg, weet ik ook niet. Het is de eerste keer dat ik dat vermeld...? Lees jij wel goed de conversatie?

Er zitten hier precies lange tenen op het forum. Oh ja, woord van het jaar voor userbase : providerbashen. Dat zie ik hier ook regelmatig passeren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:
boonpwnz schreef:En nu draai je terug mijn woorden om.

Ik zeg dat een mvno niet kan investeren in het netwerk van de uitvoerder en nu begin je weeral over het feit van druk uitoefenen. Daar heb ik het nooit over gehad...

Ik zeg je mss kan mv druk uitoefenen maar de investeringen zullen van base(nu telenet) moeten komen en daar heeft MV niets over te beslissen.

Dat ze nu dankzij Medialaan FULL MVNO kunnen zijn kan misschien iets veranderen al ben ik daar nog niet zeker van.
??? Ik draai jouw woorden toch niet om? Jij zegt dat MV niets kan doen aan het netwerk en ik zeg daarop dat MV wel degelijk druk kan uitoefenen en doet dat ook. Hoe je er bij komt dat ik dat weeral zeg, weet ik ook niet. Het is de eerste keer dat ik dat vermeld...? Lees jij wel goed de conversatie?
.
Die weeral was niet op zijn plaats dat klopt.

Ik zeg niet dat ze niets kunnen doen aan het netwerk maar dat ze niet zelf kunnen investeren en daardoor volledig afhangen van base.

Dat ze problemen leggen bij base heb ik nooit gehad en ben wel een jaar klant geweest.
Dat ik weer veranderd heb heeft te maken met mijn onzekerheid. Afgelopen jaar zo een 8 keer veranderd van mobiele provider. 2x mobile vikingd 2x voo 2x scarlet en 2x orange en dan nog 1x proximus.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

waw, dat is pas mobiel gedrag zeg :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Seriously. Waarom zou je 8x op een jaar veranderen van provider?

Als je onzeker bent dan lijkt het mij logischer om te blijven waar je bent tot je 100% zeker bent dat er ergens een beter aanbod is? Of zie ik dat nu verkeerd.

Zo zat ik indertijd (2009 +-) bij mobistar (ik zat daar sinds mijn eerste gsm in, euhm, 98 fzo.), maar dat was dus een kostelijke grap qua data. Dan naar MV gegaan omdat die een goed aanbod leken te hebben, tot ik zelf hun kwaliteit mocht ervaren. Maar er was op dat moment niet echt iets beter, dus maar +_ een 1.5 jaar de kat uit boom gekeken.
En zodra generation connect op de markt kwam daarop gesprongen. Jaren tevreden van geweest, tot duidelijk werd dat die 2GB/maand het niet meer getrokken kreeg.
En dan verleden jaar overgestapt naar Orange Tempo Giga, na mij te verzekeren van hun netwerk kwaliteit, en tot op heden geen spijt van gehad.
Dat zijn dus 4 providers op pakweg 10 jaar.

Als ik dan zie hoeveel mensen constant zitten te hoppen en elke overstap wel problemen hebben, dan vraag ik me af of het wel de moeite is om vaker over te stappen....
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met overstappen :)


enkel 2 dagen zonder netwerk gezeten maar dat was eenmalig en de schuld van proximus...

De rest verliep vlekkeloos.

Ik zal eerlijk zijn ben bij alles een twijfelaar en als ik eens wat minder zou kunnen bellen icm meer surfen zou alles zoveel beter lukken... en beter tarief maar bellen + veel data verstoken is een kostelijk grapje :(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daar heb je ''scarlet hifive'' voor misschien...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”