SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 03 Mei 2017, 11:49

Ik vroeg enkele jaren terug hier hoe eenzelfde SMS naar 100en contacten ineens te sturen. Uiteindelijk gebruik ik sindsdien toch het betalende Group SMS Pro. Recent ben ik van Mobile Vikings naar Orange overgestapt. Vorige donderdag voor het eerst nog eens zo'n massabericht verzonden. Dag daarna was plots mijn netwerk weg. Zaterdag heb ik in de Orange shop een nieuwe SIM gekregen die binnen de 48 uren geactiveerd zou zijn. Gisteren nog steeds niets en mensen die me bellen, kregen/krijgen bericht dat mijn nummer niet meer in gebruik is. Dan maar terug naar de Orange shop waar ze in hun systeem zien dat mijn SIM op 'suspended' staat zonder dat ze zelf kunnen zeggen waarom. Iemand enig idee of dat getriggerd kan zijn door het versturen van een grote hoeveelheid SMS'en binnen korte tijdspanne? (Je kan hun gebruiksvoorwaarden wel zo interpreteren nl.)

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 08 Mei 2017, 13:47

Ze hebben tussen de regels aan de telefoon bevestigd dat dit dus wel eens de reden kan zijn dat automatisch 'suspenden' getriggerd werd. Soit, nog steeds aan het wachten tot mijn nummer terug actief is, toch ook maar je dat qua service me dunkt, hoe moeilijk kan dat nu zijn, denk ik dan...

liegebeestig
Premium Member
Premium Member
Berichten: 747
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor liegebeestig » 08 Mei 2017, 15:04

Jij bent een garagist die auto's te koop zoekt? :)

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 08 Mei 2017, 17:59

Was een uitnodiging voor een nogal groots opgevat evenement dat ik mee organiseerde ;-)

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 11 Mei 2017, 20:09

Morgen zit ik twee weken met een afgesloten nummer, suspended SIM. Elke twee dagen gebeld naar de support, redelijk snel iemand aan de lijn, vriendelijke mensen maar telkens dezelfde boodschap ("nieuw dossier aangemaakt met hogere prioriteit") en geen resultaat. Topservice daar bij Orange! Iemand enig idee of en hoe ik op tegemoetkoming kan rekenen en misschien nog belangrijker, hoe ik schot in de zaak krijg?

Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 519
Lid geworden op: 31 Mar 2012
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Contact:

SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor tommekentom » 11 Mei 2017, 21:38

Dus Orange moet jouw tegemoetkomen omdat jij hun regels overtreedt?
Afbeelding [MOB] Orange Shape Traveller / [Int+TV] Orange Internet + TV Boost

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 11 Mei 2017, 21:48

tommekentom schreef:Dus Orange moet jouw tegemoetkomen omdat jij hun regels overtreedt?
Ze hebben nooit gezegd dat ik in de fout ben gegaan, ze kunnen blijkbaar gewoon niet zien waarom die suspense er gekomen is. Zelfs dan nog, de volle twee weken voor zoiets? En hun voorwaarden zijn ook rekbaar interpreteerbaar natuurlijk ;-)

Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 519
Lid geworden op: 31 Mar 2012
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Contact:

SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor tommekentom » 11 Mei 2017, 22:00

Was de kaart geregistreerd?
Afbeelding [MOB] Orange Shape Traveller / [Int+TV] Orange Internet + TV Boost

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13163
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2065 keer
Recent bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer
Contact:

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor philippe_d » 12 Mei 2017, 07:11

tommekentom schreef:Dus Orange moet jouw tegemoetkomen omdat jij hun regels overtreedt?

Welke regels?

eensteven schreef:Iemand enig idee of en hoe ik op tegemoetkoming kan rekenen en misschien nog belangrijker, hoe ik schot in de zaak krijg?

Nummer onmiddelijk porteren. Je wilt toch niet bij een operator blijven die je zo behandelt?
Voor iedere dag vertraging heb je wettelijk recht op compensatie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 927
Lid geworden op: 07 Aug 2010
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Bedankt: 87 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor petzl » 12 Mei 2017, 08:39

als je veel sms'jes wil sturen moet je die trouwens rechtstreeks naar hun netwerk sturen en "niet over the air"

voldoende tijd laten tussen elke sms en eventueel elke sms verschillend maken.
Afbeelding

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 12 Mei 2017, 09:58

tommekentom schreef:Was de kaart geregistreerd?
Ik heb een maand zonder problemen gewerkt dus ik ga er vanuit van wel, en ze hebben dat volgens mij in de shop ook nog gecheckt.

philippe_d schreef:Nummer onmiddelijk porteren. Je wilt toch niet bij een operator blijven die je zo behandelt?
Voor iedere dag vertraging heb je wettelijk recht op compensatie.
Mja, ik had net eerste keer €15 belwaarde opgeladen, en heb nog recht op extra €15 van promo bij aansluiting. Die ben ik dan kwijt waarschijnlijk...

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17170
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1648 keer
Contact:

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor krisken » 16 Mei 2017, 16:07

Met Orange op een dag toch al eens +500 berichten gestuurd, kaart werkt nog steeds. Ook prepaid.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2768
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 601 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eternum » 16 Mei 2017, 17:12

eensteven schreef:vriendelijke mensen maar telkens dezelfde boodschap ("nieuw dossier aangemaakt met hogere prioriteit") en geen resultaat
Vorige maand hebben ze bij Orange voor mij ook zo'n reeks dossiers aangemaakt "met steeds hogere prioriteit" voor één en hetzelfde probleem, zonder dat er een oplossing kwam.

Ik heb mijn nummers geporteerd, mijn probleem is opgelost.

Op de dag dat de nummers geporteerd werden nog eens naar Orange teruggebeld: niets gebeurd in de dossiers, zelfs al hadden ze ruim de tijd gehad. Voor de zoveelste keer op rij hadden ze zelfs geen verklaring waarom er wederom niets gebeurd was.... 't Ja, groen, oranje en dan ... rood.
Afbeelding

eensteven
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Berichtdoor eensteven » 18 Mei 2017, 10:32

Door een toevallige/vriendelijke wind is het probleem plots zeer snel opgelost geraakt, bizar.


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast