SIM kaart suspended door teveel SMS'en?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ik vroeg enkele jaren terug hier hoe eenzelfde SMS naar 100en contacten ineens te sturen. Uiteindelijk gebruik ik sindsdien toch het betalende Group SMS Pro. Recent ben ik van Mobile Vikings naar Orange overgestapt. Vorige donderdag voor het eerst nog eens zo'n massabericht verzonden. Dag daarna was plots mijn netwerk weg. Zaterdag heb ik in de Orange shop een nieuwe SIM gekregen die binnen de 48 uren geactiveerd zou zijn. Gisteren nog steeds niets en mensen die me bellen, kregen/krijgen bericht dat mijn nummer niet meer in gebruik is. Dan maar terug naar de Orange shop waar ze in hun systeem zien dat mijn SIM op 'suspended' staat zonder dat ze zelf kunnen zeggen waarom. Iemand enig idee of dat getriggerd kan zijn door het versturen van een grote hoeveelheid SMS'en binnen korte tijdspanne? (Je kan hun gebruiksvoorwaarden wel zo interpreteren nl.)
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ze hebben tussen de regels aan de telefoon bevestigd dat dit dus wel eens de reden kan zijn dat automatisch 'suspenden' getriggerd werd. Soit, nog steeds aan het wachten tot mijn nummer terug actief is, toch ook maar je dat qua service me dunkt, hoe moeilijk kan dat nu zijn, denk ik dan...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Jij bent een garagist die auto's te koop zoekt? :)
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Was een uitnodiging voor een nogal groots opgevat evenement dat ik mee organiseerde ;-)
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Morgen zit ik twee weken met een afgesloten nummer, suspended SIM. Elke twee dagen gebeld naar de support, redelijk snel iemand aan de lijn, vriendelijke mensen maar telkens dezelfde boodschap ("nieuw dossier aangemaakt met hogere prioriteit") en geen resultaat. Topservice daar bij Orange! Iemand enig idee of en hoe ik op tegemoetkoming kan rekenen en misschien nog belangrijker, hoe ik schot in de zaak krijg?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Dus Orange moet jouw tegemoetkomen omdat jij hun regels overtreedt?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

tommekentom schreef:Dus Orange moet jouw tegemoetkomen omdat jij hun regels overtreedt?
Ze hebben nooit gezegd dat ik in de fout ben gegaan, ze kunnen blijkbaar gewoon niet zien waarom die suspense er gekomen is. Zelfs dan nog, de volle twee weken voor zoiets? En hun voorwaarden zijn ook rekbaar interpreteerbaar natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Was de kaart geregistreerd?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

tommekentom schreef:Dus Orange moet jouw tegemoetkomen omdat jij hun regels overtreedt?
Welke regels?
eensteven schreef:Iemand enig idee of en hoe ik op tegemoetkoming kan rekenen en misschien nog belangrijker, hoe ik schot in de zaak krijg?
Nummer onmiddelijk porteren. Je wilt toch niet bij een operator blijven die je zo behandelt?
Voor iedere dag vertraging heb je wettelijk recht op compensatie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

als je veel sms'jes wil sturen moet je die trouwens rechtstreeks naar hun netwerk sturen en "niet over the air"

voldoende tijd laten tussen elke sms en eventueel elke sms verschillend maken.
Afbeelding
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

tommekentom schreef:Was de kaart geregistreerd?
Ik heb een maand zonder problemen gewerkt dus ik ga er vanuit van wel, en ze hebben dat volgens mij in de shop ook nog gecheckt.
philippe_d schreef:Nummer onmiddelijk porteren. Je wilt toch niet bij een operator blijven die je zo behandelt?
Voor iedere dag vertraging heb je wettelijk recht op compensatie.
Mja, ik had net eerste keer €15 belwaarde opgeladen, en heb nog recht op extra €15 van promo bij aansluiting. Die ben ik dan kwijt waarschijnlijk...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Met Orange op een dag toch al eens +500 berichten gestuurd, kaart werkt nog steeds. Ook prepaid.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

eensteven schreef:vriendelijke mensen maar telkens dezelfde boodschap ("nieuw dossier aangemaakt met hogere prioriteit") en geen resultaat
Vorige maand hebben ze bij Orange voor mij ook zo'n reeks dossiers aangemaakt "met steeds hogere prioriteit" voor één en hetzelfde probleem, zonder dat er een oplossing kwam.

Ik heb mijn nummers geporteerd, mijn probleem is opgelost.

Op de dag dat de nummers geporteerd werden nog eens naar Orange teruggebeld: niets gebeurd in de dossiers, zelfs al hadden ze ruim de tijd gehad. Voor de zoveelste keer op rij hadden ze zelfs geen verklaring waarom er wederom niets gebeurd was.... 't Ja, groen, oranje en dan ... rood.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Door een toevallige/vriendelijke wind is het probleem plots zeer snel opgelost geraakt, bizar.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”