Bedrieglijke reclame?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als ik Orange samsung J5 intik bij google.co.uk, dan krijg ik resultaat dat je voor 29 €j + Kolibrie abbo deze gsm kan hebben.

Ga je op de site, dan staat er ook vanaf 8 €, maar scrollend naar onder kan je nergens deze gsm aan 29 € kopen. :-o

vanaf abbo 25 € eigenlijk pas.

iets voor de jep? Soit, ga mijn tijd er niet insteken, is een samenloop van omstandigheden google + Orange site niet zo duidelijk.
http://www.jep.be/nl
Bijlagen
orange2.jpg
orange1.jpg
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

1) waar zie jij staan "vanaf 8 euro" (met gsm)? ik zie vanaf 9.
2) met kolibrie is er voor 29 euro een LG gsm
3) het is nooit "kopen aan 29 euro", het is "voorschot van 29 en afbetaling via gsm abbo"
4) wat google zegt kan geen waarde aan hechten - enkel de site van de provider zelf. (en al zeker niet een google variant die niet belgie is...)

dus niks voor de JEP, want er is gewoon niks mis voor zover ik kan zien, enkel verwachtingen van jou uit die niet klopten...
verder krijg ik (zowel google.co.uk als google.be) niet te zien wat jij te zien krijgt...
daarbovenop bestaat de link uit de advertentie ook gewoon niet.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Splitter schreef:1) waar zie jij staan "vanaf 8 euro" (met gsm)? ik zie vanaf 9.
2) met kolibrie is er voor 29 euro een LG gsm
3) het is nooit "kopen aan 29 euro", het is "voorschot van 29 en afbetaling via gsm abbo"
4) wat google zegt kan geen waarde aan hechten - enkel de site van de provider zelf. (en al zeker niet een google variant die niet belgie is...)

dus niks voor de JEP, want er is gewoon niks mis voor zover ik kan zien, enkel verwachtingen van jou uit die niet klopten...
verder krijg ik (zowel google.co.uk als google.be) niet te zien wat jij te zien krijgt...
daarbovenop bestaat de link uit de advertentie ook gewoon niet.
De advertentie wordt toch door Orange opgesteld dus hun verantwoordelijkheid, als ze een poster hangen in een buskot van de lijn dan is het ook de verantwoordelijkheid van Orange. En er staat 29 euro met kolibrie abonnement nergens iets vanaf ofzo, en je kan inderdaad zelfs deze gsm niet nemen met kolibrie. Dus in mijn ogen is het ook foutief.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

springfield schreef: De advertentie wordt toch door Orange opgesteld dus hun verantwoordelijkheid,
...
En er staat 29 euro met kolibrie abonnement nergens iets vanaf ofzo, en je kan inderdaad zelfs deze gsm niet nemen met kolibrie. Dus in mijn ogen is het ook foutief.
dat staat in de titel, van een advertentie, op een niet-belgische zoekmachine...
op die manier kan je al die "promo sites" gaan aanklagen wegens valse reclame van verlopen promo's e.d.

trouwens, die posters dat jij aanhaalt... moet maar eens goed kijken, onderaan staat in kleine lettertjes altijd onder voorbehoud van drufouten e.d.
en "oei, fout abbo vermeld" of "oei, prijs klopt niet" kunnen eenvoudigweg drukfouten zijn.

let op: ik ben geen fan van orange, maar je moet ook van een onbestaande mug geen olifant willen maken.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik kom die advertentie ook tegen hoor en wat maakt het zelfs uit waar het staat? Het is een advertentie van Orange die ze via Google plaatsen. Dus nog altijd Orange haar verantwoordelijkheid lijkt mij. Waarschijnlijk zijn regels voor zo'n advertenties iets anders, maar verschuilen achter het feit dat het op Google staat lijkt mij zeker geen geldig argument moest het effectief foutief blijken. Want de advertentie is nog altijd door Orange opgesteld.

Nu, mij interesseert het ook niet hoor. Zo'n dingen ga ik zelf nooit aanklagen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij is dat een oude advertentie.
Als ik me niet vergis was het zo bij de solden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”