krisken schreef:Ga maar eens langs bij Pizza Hut Lochristi dan ... identiek hetzelfde systeem!
Voor de garantie op de pizza? Wat moeten ze daar met uw pas?
krisken schreef:Ga maar eens langs bij Pizza Hut Lochristi dan ... identiek hetzelfde systeem!
MClaeys schreef:Hij kan die opvragen gezien de facturen op zijn naam staan en Orange er vanuit gaat dat hij dus ook de abonee is.
krisken schreef:EDIT : JA!!!!
http://www.berekenmij.nl/staartdeling/
Vul in het eerste vakje 97 in, in het tweede vakje de eerste twee delen van je kaartnummer. Dus 590 of 591 gevolgd met wat tussen de 2 streepjes staat. Dan is het laatste deel de rest.
Conclusie : iedereen kan een kaartnummer gewoon faken. Het begint steeds met 590 of 591 voor Belgie, en de 7 cijfers erna vul je ad random in. Je gooit het op die site en die geeft je de rest.
TanknaT schreef:Is er overigens niemand anders die vragen heeft dat Orange die bellijsten en factuurgegevens aan u bezorgd. Bij wijze van proef zou een van de forumleden kunnen proberen de factuurgegevens van iemand anders aan Orange te vragen. Ik kijk uit naar het resultaat
ub4b schreef:fvhbrugge schreef:tomw schreef:Heb nu eindelijk de aankoopbevestiging gekregen van Orange. De abonnementen zijn online afgesloten. Op de aankoopbon staan drie verschillende namen, en twee verschillende adressen. Leveradres is een sociaal blok ergens in Hoboken, terwijl ik zelf in Ieper woon. Denk dat het voor Orange nu ook wel duidelijk is dat ik er niks mee te maken heb.. Onbegrijpelijk dat hun euro nog niet eerder gevallen is..
Goed nieuws, Orange brengt gelukkig zelf de bewijzen aan van hun nalatigheid...
Het zou veel beter zijn dat orange bij een online bestelling een bewijs van adres vraagt, bvb een electriciteits, internet of water factuur, teneinde het leveren op fake of addressen van oplichters te vermijden. Uiteraard moeten ze hier dan personeel op zetten, maar dit had heel deze topic overbodig kunnen maken.
krisken schreef:ITnetadmin : ik spreek over het kaartnummer (wat begint met 590 of 591), niet rijksregisternummer (wat begint met het omgekeerde van je geboortedatum).
Geheel uitzonderlijk zal het openstaand bedrag gecrediteerd worden en de invorderingsprocedure zal stopgezet worden. Orange zal deze kosten op zich nemen.
tomw schreef:Net goed nieuws gekregen van Orange:Geheel uitzonderlijk zal het openstaand bedrag gecrediteerd worden en de invorderingsprocedure zal stopgezet worden. Orange zal deze kosten op zich nemen.
Verder heb ik ook vernomen dat de twee smartphones niet afgeleverd werden, en ook nooit afgehaald bij Bpost. Beide toestellen zijn teruggestuurd naar Orange. Straf dat Orange dan toch geprobeerd heeft de restwaarde op mij te verhalen.
De procedure bij de Politie blijft wel verder lopen..
ITnetadmin schreef:Eigenlijk zou je orange mee in die procedure moeten sleuren.
Zij zijn er nl in geslaagd om aan jouw eid te geraken terwijl jij die niet gegeven hebt, bv door een kopie te aanvaarden.
Dat is op z'n minst geen goede huisvader zijn, en op z'n ergst medeplichtigheid aan fraude.
philippe_d schreef: Denk je dat het gerecht hier zal opspringen?
TanknaT schreef:Al met al ben ik blij dat OP hier goed vanaf is geraakt. Dergelijke situaties kunnen vaak lang aanslepen en nare, onvoorspelbare gevolgen hebben.
cadsite schreef:Juist.
Ik heb ook achteloos mijn id gegeven aan de MediaMarkt kassa. Doe ik dus niet meer.
Jack Daniels schreef:cadsite schreef:Juist.
Ik heb ook achteloos mijn id gegeven aan de MediaMarkt kassa. Doe ik dus niet meer.
Net gehoord van een collega op het werk dat MM jouw ID kaart gebruikt om het garantiebewijs van je aankoop op te zetten. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
krisken schreef:Vandaag langs het wegrestaurant aan de E17 gereden en even binnen gesprongen om wat drank te halen (restaurant in De Pinte).
De klant voor mij kwam er zijn ID kaart terug halen die hij als borg had gegeven voor de sleutel van de douches. Met dit verhaal in het achterhoofd zat ik dan ook al verder te denken. Iets wat continue gebeurd : de ID als borg voor van alles en nog wat. Hoe vaak gebeurd het niet? Zelfs grote bedrijven als Telenet doen hier lustig aan mee : je moet je ID afgeven in ruil voor een badge om daar binnen te mogen. Of in een bowling, als borg voor de schoenen. Nu moet je zelfs je ID steken in automaten voor een blik bier er uit te krijgen of sigaretten. En zo kunnen we wel nog even door gaan ...
krisken schreef:Nu moet je zelfs je ID steken in automaten voor een blik bier er uit te krijgen of sigaretten. En zo kunnen we wel nog even door gaan ...
philippe_d schreef:krisken schreef:Nu moet je zelfs je ID steken in automaten voor een blik bier er uit te krijgen of sigaretten. En zo kunnen we wel nog even door gaan ...
Daar heb ik alle begrip voor, voor zover de uitbater van de automaat het inlezen/bewaren beperkt tot wat er echt nodig is: namelijk de leeftijd.
ITnetadmin schreef:Ze kunnen het op de goeie ouwe manier doen, nl manueel overtypen.
johcla schreef:Iets anders, wat ook met privacy te maken heeft.
Ik was verbaasd dat mijn dochter haar rijksregisternummer van buiten kent. Tot ze zei dat dat haar login is op Smartschool.
Beroepshalve weet ik dat het RR-nr als een privacy-gegeven beschouwd wordt en er strenge regels zijn om die te mogen gebruiken, die hier niet van toepassing zijn. Plus dat het om kinderen gaat, dus zou de Privacy-commissie toch extra opletten, lijkt me?
liegebeestig schreef:Wat doen jullie in banken? Mogen zij nog jullie id inlezen?
Terug naar “Orange (Mobistar)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast