wurgcontract opzeggen kmo

eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 Dec 2008
Twitter: AllAboutEve
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor eve.sabbe » 21 Nov 2016, 19:43

Hallo,

volgende situatie doet zich voor op mijn werk.
Een bedrijf met ongeveer 15 simkaarten, allemaal Orange business-abonnementen.
Dit contract is aangegaan 5 maanden geleden.
Iedere werknemer als ook de bazen, hebben volgende technische problemen, zowel binnenshuis, zowel buiten, overal en afwisselend.
Stel je voor. Je bent aan het werk en je gsm ligt naast je.
Je krijgt 2 of 3 smsjes na elkaar. Inhoud: "deze persoon probeerde je te bellen om vb 9u15 maar liet geen bericht na."
Je bent de laatste 2 uren niet opgebeld en toch krijg je deze smsjes. Nochtans niet de melding gemiste oproepen.
Wat doe je dan? Je belt de persoon terug en krijgt te horen :"awel waarom pak jij je gsm niet op?"
Ook plots geen bereik, enkel noodoproepen.
Ik moet je niet vertellen, héél frustrerend.

Ik heb het BIPT ingeschakeld. We kregen een brief of we een extender willen gebruiken in huis?
Dat is echt heel leep. Daarvoor heb je Orange internet nodig en dat willen we niet. En zijn de problemen buitenshuis niet opgelost.
Dit hebben we hun via het BIPT laten weten.
Reactie van ORANGE? Omdat we niet ingaan op hun aanbod kunnen ze verder niets voor ons doen en wordt het klachtendossier gesloten.
Case closed.
Er hangt ons een boetje van ongeveer 6000 euro boven het hoofd als we weg willen op eigen initiatief.

We zijn niet content van ORANGE (ik hoop dat ze meelezen). En willen terug BASE worden.
Iemand advies???

groeten
Eve

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5969
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 450 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor ITnetadmin » 21 Nov 2016, 20:00

Kan je ze niet in gebreke stellen?
Hun "oplossing" vereist blijkbaar een extra abonnementskost, wat onaanvaardbaar is als oplossing.
Ik zou voorstellen ofwel op hun kosten de extender te installeren en de eventuele maandelijkse kost te laten vallen, ofwel het contract beeindigen wegens niet levering van diensten.

Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 Nov 2006
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Bedankt: 56 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Contact:

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor seagull » 21 Nov 2016, 20:09

https://zakelijk.aanbieders.be/telefonie/dossiers/veranderen-van-gsm-operator

U wenst over te stappen van operator A naar operator B
Tegenwoordig is veranderen van GSM-operator heel erg eenvoudig geworden.
Dankzij de nieuwe telecom wet moet u geen verbrekingsvergoeding meer betalen. Alleen wie zijn contract opzegt in de eerste zes maanden van de looptijd, moet nog een vergoeding betalen. Maar ook hier is er een beperking: enkel de prijs van het abonnement van die (maximaal) eerste zes maanden.
Telenet Business Fibernet 240 plus - Proximus Internet Office&Go Maxi fixed IP (failover)
Proximus Bizz Mobile L (smartphone) & Bizz Mobile XL (Mifi router) - 3StarsNet/FreePBX - Proximus TV

eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 Dec 2008
Twitter: AllAboutEve
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor eve.sabbe » 21 Nov 2016, 20:11

aan SEAGULL
overstappen kan kosteloos maar niet voor bedrijven met het aantal simkaarten dat wij hebben...

Kenniey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 Apr 2011
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor Kenniey » 21 Nov 2016, 20:25

Het lijkt erop dat de omschakeling op het toestel van 4G naar 3G te lang duurt (door slecht bereik) waardoor de persoon die jou belt de gsm niet laat rinkelen. Maar de sms van de gemiste oproep komt dan natuurlijk wel door.
Al geprobeerd om bij wijze van test 4G op de toestellen uit te schakelen en ze enkel op 2G/3G te zetten?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 292 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor ub4b » 21 Nov 2016, 20:48

Ik ken de problematiek. Een repeater is trouwens een zwaar gezondheidsrisico, zeker als het zendvermogen niet deskundig wordt ingesteld. Ik heb daar bijna een tumor aan overgehouden en 2 jaar hoofdpijn, moet binnenkort nog eens onder de scanner om 100% uit te sluiten. 3 maand op 3m van een illegaal geplaatste repeater gewerkt en daar een blackout in één oog en 2 jaar hoofdpijn aan overgehouden. Heb daar mijn ontslag als consultant gegeven.

Maar terug naar uw vraag:

Als de GSM's bvb in 4G mode staan, probeer ze eens in 3G mode te forceren. Mijn vriendin heeft met haar nieuwe wileyfox GSM in huis zo'n baggere gesprekskwaliteit dat er amper een gesprek mogelijk is. Haar WF is een 4G toestel, haar vorige android GIO een 3G. Ik heb haar android in 3G mode geforceerd, en gesprekken zijn terug verstaanbaar.

Met 5G gaat dit enkel nog meer problematisch worden.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3694
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1288 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor raf1 » 21 Nov 2016, 20:53

Op zakelijke klanten is consumentbescherming inderdaad niet van toepassing.

Blijven zoeken naar een oplossing met Orange is de boodschap. Ingebrekestelling kan nuttig zijn om het contract uiteindelijk vervroegd te kunnen ontbinden wanneer Orange in de fout gaat. Wellicht gaat Orange hier in de fout wanneer ze buiten het huidige contract geld vragen voor een Range Extender. Volgens de middelenverbintenis in de algemene voorwaarden behoren alle inspanningen om de klant toegang te geven tot het netwerk tot de contractuele plicht van Orange.

Check eventueel met een advocaat welke fout Orange hier maakt.

Andere optie is het probleem zelf te onderzoeken en zo goed mogelijk op te lossen. Met 3G/4G instellingen te wijzigen kan er al heel wat veranderen aan de ontvangst. Van Motorola wordt gezegd dat ze de beste antennes hebben, een test met een degelijk Motorola-toestel toont misschien aan dat er iets mis is met het type gsm's die je nu gebruikt.
Met een antenne op het dak kan je het gsm-signaal ook naar binnen brengen.

Laatste optie is allemaal nieuwe nummers en nieuw contract aangaan bij nieuwe provider en het de huidige simkaarten in een schuif leggen en de minimumduur van het huidige contract uitdoen.
Laatst gewijzigd door raf1 op 21 Nov 2016, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 292 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor ub4b » 21 Nov 2016, 20:57

raf1 schreef:Van Motorola wordt gezegd dat ze de beste antennes hebben, een test met een degelijk Motorola-toestel toont misschien aan dat er iets mis is met het type gsm's die je nu gebruikt.
Met een antenne op het dak d


Mijn vriendin had voordien (voor de wileyfox) een motorola moto <iets> van ongeveer 150 EURO en die gesprekken vielen gewoon zelfs continu uit, zowel 3G als 4G modes geprobeerd in android. Na ongeveer 2 weken weggedaan uit frustratie en later terug omgeruild voor een wileyfox spark plus bij coolblue. Zij zit bij BASE, als zowel BASE als Mobi dit probleem hebben met motorola dan zou ik de operator maar beginnen uitsluiten.

Dus ik denk dat slechte ontvangst + motorola wel degelijk samen gaan, met verlies van gesprekken, in extreme omstandigheden wat de topicstarter omschrijft.

Anderzijds: voor 6000 / 15 = 400 koop je wellicht een betere GSM met betere ontvangst dan die Motorola, en gezien de aantallen kan je nog korting bedingen.

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Pro Member
Pro Member
Berichten: 367
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 21 Nov 2016, 21:07

seagull schreef:https://zakelijk.aanbieders.be/telefonie/dossiers/veranderen-van-gsm-operator

U wenst over te stappen van operator A naar operator B
Tegenwoordig is veranderen van GSM-operator heel erg eenvoudig geworden.
Dankzij de nieuwe telecom wet moet u geen verbrekingsvergoeding meer betalen. Alleen wie zijn contract opzegt in de eerste zes maanden van de looptijd, moet nog een vergoeding betalen. Maar ook hier is er een beperking: enkel de prijs van het abonnement van die (maximaal) eerste zes maanden.


Enkel geldig voor particulieren en bedrijven met minder dan 6 (of 5) nummers. Voor bedrijven met meer als 6 nummers, geldt de normale opzegregel (abo geld x aantal resterende maanden).

Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 Nov 2006
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Bedankt: 56 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Contact:

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor seagull » 21 Nov 2016, 21:38

Ik vermoed dat een internet abonnement en een extender tot je zonder grote kosten kunt overschakelen de goedkoopste oplossing zal zijn.
Zelf gebruik ik een extender van Proximus voor gsm-bereik in een kelderverdieping en dat werkt perfect, zowel voor gesprekken als voor data.
Telenet Business Fibernet 240 plus - Proximus Internet Office&Go Maxi fixed IP (failover)
Proximus Bizz Mobile L (smartphone) & Bizz Mobile XL (Mifi router) - 3StarsNet/FreePBX - Proximus TV

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3093
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 326 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor Splitter » 21 Nov 2016, 21:51

vlug vraagje: toch niet toevallig note4's allemaal? ik ken echt een hele hoop mensen die klagen over dat toestel (mezelf en mijn collega's inclusief)...
een concullega heeft nog een note2, geen problemen, en zijn collega's die ook allemaal over gegaan zijn op de note4 vloeken eveneens...
ooit zal hier iets nuttigs staan

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13173
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2069 keer
Recent bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 580 keer
Contact:

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor philippe_d » 21 Nov 2016, 22:10

eve.sabbe schreef:Er hangt ons een boetje van ongeveer 6000 euro boven het hoofd als we weg willen op eigen initiatief.

Dit is geen boete, maar een contractuele schadevergoeding voor het verbreken van een contract.
Een KMO met 15 werknemers is geen klein éénmans zaakje, maar een commercieel bedrijf, waarvan je dus moet uitgaan dat ze met "de ogen open" een geldig contract hebben aangegaan. Zoiets kan je moeilijk een "wurgcontract noemen"

eve.sabbe schreef:We zijn niet content van ORANGE (ik hoop dat ze meelezen). En willen terug BASE worden.
Iemand advies???

Er zijn volgens mij maar 2 mogelijkheden:
  1. Je betaalt de verbrekingsvergoeding, je voldoet aan de verplichtingen die je bent aangegaan, en je bent van Orange af.
    Hoewel 6.000€ veel lijkt, dit is maar een hele kleine kost in vergelijking met de jaarlijkse omzet van een bedrijf met 15 werknemers (waarvan de loonkost alleen al boven een half miljoen EUR is).
    Nog een jaar sukkelen met bereikbaarheid zal voor dit bedrijf wellicht een grotere kost of potentiëel verlies zijn?
  2. Ofwel ontbind je het contract ten nadele van Orange (zonder schadevergoeding), te beginnen met een aangetekende schriftelijke ingebrekestelling.
    Neem dan een advocaat onder de armen, want dan wordt het een juridisch steekspel, waarvan de uitkomst op voorhand niet gekend is:
    • de kosten van een advocaat kunnen ook gemakkelijk een paar duizend euro oplopen.
    • Orange kan de klant gijzelen, door het blokkeren van de portatie.
Wil een bedrijf dit risico nemen voor 6.000 EUR?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor lanadekat » 21 Nov 2016, 22:27

Zoals al enkele keren hier vermeld, het zou kunnen dat er gewoon iets mis is met de toestellen of instellingen en niet zozeer bij Orange zelf.
Al eens met een ander toestel geprobeerd? ( mocht iedereen hetzelfde toestel gebruiken )
En is dit allemaal in de buurt van elkaar, of is het een probleem over verschillende zendmasten ( want dan zou het helemaal niet normaal zijn, dan zouden er meer mensen moeten klagen )

Disclaimer: niet dat ik hier veel van weet, ik probeer gewoon wat troubleshooting stappen te geven die handig kunnen zijn.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5969
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 450 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor ITnetadmin » 21 Nov 2016, 22:44

Ik vind het alleszins straf dat de "oplossing" die wordt voorgesteld een extender zou zijn, als die niet zou werken zonder orange internet; het verplichten om nog meer diensten af te nemen kan geen aanvaardbare "oplossing" genoemd worden.
Wat vindt BIPT en/of de ombudsdienst eigenlijk van deze "poging tot oplossing" ?

Het blijft dat de aangeboden "diensten" niet werken momenteel; en dan is het Orange's verantwoordelijkheid om dat te fixen, zónder bijkomende engagementsverplichtingen.

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Pro Member
Pro Member
Berichten: 367
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 21 Nov 2016, 23:16

De aangeboden diensten zullen perfect outdoor functioneren en dus zullen de aangeboden diensten voor Orange functioneren. Er is geen enkele provider in België die u ook een indoor verbinding garandeerd.

springfield
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 Dec 2011
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor springfield » 22 Nov 2016, 08:47

Orange vraagt toch ook helemaal niet om een extra dienst af te nemen? Een range extender werkt toch niet met een internet abonnement of heb ik het nu mis over wat het gaat. Voor zover ik weet werkt zo'n extender met een antenne die je buiten moet plaatsen.

ditCh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3805
Lid geworden op: 20 Mar 2004
Locatie: Leuven
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor ditCh » 22 Nov 2016, 08:55

springfield schreef:Orange vraagt toch ook helemaal niet om een extra dienst af te nemen? Een range extender werkt toch niet met een internet abonnement of heb ik het nu mis over wat het gaat. Voor zover ik weet werkt zo'n extender met een antenne die je buiten moet plaatsen.


Nee je hebt het mis. Zo een pico cell wordt aangesloten via internet* (DSL / kabel). Die gaat niet "buiten" een signaal op picken en opnieuw uitzenden zoals je nogal eens met wifi doet.
Instant human. Just add coffee.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5969
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 450 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor ITnetadmin » 22 Nov 2016, 13:09

Je hebt daar geloof ik 2 varianten op; iirc bestaan er wel degelijk modellen die buiten ontvangen en binnen repeaten, en mogelijk omgekeerd; alleen denk ik niet dat die in Belgie gedeployed worden.

vverbeke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Avelgem
Bedankt: 35 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor vverbeke » 22 Nov 2016, 13:19

Als het zich "overal" voordoet zoals TS zegt kan dit onmogelijk een dekkingsprobleem zijn en gaat een range extender op één locatie het probleem niet oplossen. Ik denk eerder aan een probleem met de toestellen zelf (zeker als ze allemaal met hetzelfde toestel werken, wat mij niet helemaal duidelijk is) of een slechte batch SIM kaarten. Al eens een SIM kaart laten wisselen? Al eens getest met een ander toestel? Of een misconfiguratie van één of andere setting specifiek voor dit abonnement op het netwerk Orange.
@home: VDSL 100/6 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10

Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 Sep 2005
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor gedeco » 22 Nov 2016, 13:24

Fallschirmjaeger schreef:De aangeboden diensten zullen perfect outdoor functioneren en dus zullen de aangeboden diensten voor Orange functioneren. Er is geen enkele provider in België die u ook een indoor verbinding garandeerd.


Sommige gebouwen doen door de aard van hun constructie dienst als een kooi van Faraday en schermen zo alle magnetische straling af die van buitenshuis komt. Mijn ouders kunnen bvb binnenshuis niet naar een gewone kleine transistorradio met eigen antenne luisteren.
Vandaar waarschijnlijk het voorstel van de repeater.

Niet leveren van diensten? Gevaarlijke veronderstelling. Indien de GSM's buitenshuis werken, zal dit te wijten zijn aan de eigenschappen van het gebouw of de omgeving.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.

MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1362
Lid geworden op: 25 Sep 2007
Locatie: Berlare (O-Vl)
Bedankt: 83 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor MarkDM » 22 Nov 2016, 19:52

De topicstarter zou toch het volgende kunnen toelichten:
  • Hebben al de klagers het zelfde type gsm/smartphone?
  • Zijn die toestellen in dienst gekomen samen met de operatorwissel ?
  • Is er al getest met sim-kaart vervangingen ?

Anderzijds vind ik de kost van een extender en Orange-internet niet duur als tijdelijke oplossing om 6.000 Euro opzegvergoeding te vermijden. Een advocaat zal u al meer kosten.
Voip: Edpnet/Voiptiger/Weepee met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra/Dvb-t op Xtrend met Open-Pli

Gebruikersavatar
buthead
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor buthead » 23 Nov 2016, 10:29

MarkDM schreef:De topicstarter zou toch het volgende kunnen toelichten:
  • Hebben al de klagers het zelfde type gsm/smartphone?
  • Zijn die toestellen in dienst gekomen samen met de operatorwissel ?
  • Is er al getest met sim-kaart vervangingen ?

Anderzijds vind ik de kost van een extender en Orange-internet niet duur als tijdelijke oplossing om 6.000 Euro opzegvergoeding te vermijden. Een advocaat zal u al meer kosten.



Nog een punt om toe te voegen, beschikken jullie toestellen over de laatste updates/up-to-date?

Wat is het bereik dat jullie hebben? misschien een dode hoek jullie buurt/regio?
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 Dec 2008
Twitter: AllAboutEve
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor eve.sabbe » 23 Nov 2016, 17:26

Hallo,

de problemen stellen zich met smartphone die nieuw zijn (dus compleet up to date) als een gsm die very basic is.
Zowel indoor als elders.
Er is nog geen sim wissel gebeurd, niemand is ter plaatse gekomen om na te gaan of het een "dode" zone is.
Enkel dat voorstel voor die extender.
De vertegenwoordiger toonde tijdens zijn verkoopspraatje zijn gsm met het icoontje 4G en 4 streepjes verbinding.
Ik was er niet bij maar het is zo gegaan.
Ondertussen is de vertegenwoordiger gestopt en is nu, no joke, schilder van beroep.

Het idee rijpt om de abonnementen met het laagste abo tarief te schrappen en het minst verbruik (reserve) en verbrekingsvergoeding te betalen.
Zorgen dat we nog met 5 simkaarten overblijven en dan stoppen.
Zou dit lukken denk je?

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1206
Lid geworden op: 23 Nov 2008
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor fvhbrugge » 23 Nov 2016, 17:54

Zou dat lukken? Dat weten we niet want we kennen de details van het contract niet.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1437
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 103 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Contact:

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor cadsite » 23 Nov 2016, 18:43

Als het overal is, stel ze dan gewoon in gebreke.
Ga de confrontatie aan en eis een oplossing.

eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 Dec 2008
Twitter: AllAboutEve
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor eve.sabbe » 30 Nov 2016, 15:19

We hebben het contract nagekeken ttz we wilden dat doen maar...we hebben er geen.
Er zijn wel formulieren ingevuld.
En onderaan een van die formulieren staat te lezen dat de klant hierbij verklaart dat hij de algemene voorwaarden gelezen en goedgekeurd heeft. gevolgd door een paragraaf van de zaakvoerder.
MAAR nooit dus de algemene voorwaarden ontvangen van de vertegenwoordiger.
Nu zijn we op zoek naar een advocaat die ervaring heeft met dergelijke materie...

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Pro Member
Pro Member
Berichten: 367
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 30 Nov 2016, 17:40

Algemene voorwaarden krijg je bij geen enkele provider mee op papier, maar staan op hun site. Voor Orange:
https://business.orange.be/nl/algemene-voorwaarden

De zaakvoerder heeft ondertekend dat hij die gelezen heeft (op de site dus) en daar mee akkoord gegaan. Als hij ze niet gelezen heeft of ze wel gelezen heeft, maar toch niet akkoord gaat, dan had hij dit maar niet moeten ondertekenen.

Edit: Uw verbrekingsvergoeding staat trouwens in de voorwaarden.

18.1.
18.1.1. Overeenkomst van bepaalde duur
De Klant kan, om gelijk welke reden, de Overeenkomst beëindigen voor het verstrijken van de initiële duur mits schriftelijke kennisgeving hiervan en mits betaling van een verbrekingsvergoeding gelijk aan:
a) 50% van het totaalbedrag van de overeengekomen maan-
delijkse kosten vermenigvuldigd met het aantal maanden dat de Overeenkomst nog zou hebben geduurd indien deze niet vroegtijdig zou zijn beëindigd, indien van toepassing.
b) 50% van het voorheen door de Klant gerealiseerde gemiddelde maandelijks volume (gesprekskosten en andere variabele kos- ten) vermenigvuldigd met het aantal maanden dat de Overeen- komst nog zou hebben geduurd indien deze niet vroegtijdig zou zijn beëindigd.

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor Ken » 01 Dec 2016, 01:31

Heb dit probleem ook al gehad, niet bij Orange, maar Base en ook Proximus, met iPhone 4, 5/S en 6, aangezien dat probleem hier niet meer voorkomt veronderstel ik dat het iets is die moet ingesteld worden het gsm nr. ofwel op de apparatuur van de provider...

Met dat probleem had ik destijds eigenlijk ook op alle gsms de voicemail uitgeschakeld, en de klanten dienen om ons op te bellen steeds ons vast nr. te gebruiken die op z'n beurt doorgeschakeld is naar zowel de vaste lijn zelf van de gebruiker, en z'n gsmnr. sindsdien niks meer van klachten :)
@Work Telenet Business Fibernet 200/25. @Home Orange Love Internet+TV + boost 200/20, Orange Arend Pro+Huawei Honor9

eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 Dec 2008
Twitter: AllAboutEve
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: wurgcontract opzeggen kmo

Berichtdoor eve.sabbe » 07 Jan 2017, 15:13

UPDATE:
Via aangetekend schrijven hebben we ze in gebreke gesteld. Dat we niet tevreden waren van de dienstverlening & support. Dat ze ons dienden los te laten eind december.
Feit:
27 december hadden we geen verbinding meer. Gelukkig lag er een ander simkaart te wachten (Base). Zijn dus nu overgeschakeld.
Tot op heden nog geen factuur ontvangen Orange...
Benieuwd wat ze zullen aanrekenen op hun laatste factuur.

mvg
Eve


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast