Internet on Mobile aanbod aangepast

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

pm schreef:Te vertrouwen update van Orange?
Hopelijk geen wijzigingen aan de pers. hotspot settings.

image.jpeg

Ik heb die ook gekregen , echter is bij mij netwerk naam daar nog altijd Mobistar op :) men operator naam zelf is Orange B
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Mijne orange thank you is geactiveerd se, een 6 tal dagen dus.

Int begin was het mobistar, nu ook orange geworden links bovenaan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb dan maar Orange gemaild ivm Klantenzone die niet werkt. De Orange App doet het wel.
BTW, is er iemand die tethering gebruikt met IOM ? Heel in het begin eens geprobeerd en dat werkte toen niet. Net nog eens geprobeerd en ik krijg nog altijd de melding dat ik Orange moet contacteren.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby schreef:Heb dan maar Orange gemaild ivm Klantenzone die niet werkt. De Orange App doet het wel.
BTW, is er iemand die tethering gebruikt met IOM ? Heel in het begin eens geprobeerd en dat werkte toen niet. Net nog eens geprobeerd en ik krijg nog altijd de melding dat ik Orange moet contacteren.
iPhone of Android? Bij iPhone moet je de APN instellingen ook invoeren bij de hotspotinstellingen. Misschien ontbreken die daar?
Indien niet, dan weet ik het niet. Maar ik denk dat tethering toegestaan is en dus niet geblokkeerd wordt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is iPad en blijkbaar zou daar het probleem liggen. Na wat gegoogle vond ik deze post hier op Userbase: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 60#p594804 .
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Heb dan maar Orange gemaild ivm Klantenzone die niet werkt. De Orange App doet het wel.
BTW, is er iemand die tethering gebruikt met IOM ? Heel in het begin eens geprobeerd en dat werkte toen niet. Net nog eens geprobeerd en ik krijg nog altijd de melding dat ik Orange moet contacteren.
Ja werkt maar is op de de 3 plaatsen waar ik kom minder stabiel op pc via smartphone dan MV

Sent from my D6000 using Tapatalk
dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:55
Locatie: 8020

Edit
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

dafour schreef:Ik kan niet meer herladen voor 10 euro? Enkel 15 en meer mogelijk, gaan ze het zo spelen?
Raar, ik heb zondag nog een reload van 10 euro gedaan. Ik heb niet gezien of ik 1GB gekregen heb, want gisteren las ik ineens dat je 750MB krijgt voor €10 : https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... net-mobile . Overigens de reden dat ik een en ander opzocht was omdat mijn vrouw gisteren niet meer kon surfen met haar iPad. Ze kreeg een Redirect naar een Orange denial page die zij dat ze geen data (meer) had, met een link waar je kon reloaden. Maar die reload page was alleszins niet van IOM gezien de aangeboden datavolumes veel lager waren dan met IOM. De app bleef nog wel het juiste volume aangeven.
Uiteindelijk iPad gereboot en ineens was het weer in orde.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby schreef:
dafour schreef:Ik kan niet meer herladen voor 10 euro? Enkel 15 en meer mogelijk, gaan ze het zo spelen?
Raar, ik heb zondag nog een reload van 10 euro gedaan. Ik heb niet gezien of ik 1GB gekregen heb, want gisteren las ik ineens dat je 750MB krijgt voor €10 : https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... net-mobile .
Ben je zeker dat je ooit 1GB voor €10 hebt gekregen. Als ik de start van dit topic bekijk, lijkt het sinds toen al 750 MB te zijn.

Berichtdoor satsurfer » 05 Mei 2015, 10:12
juist spijtig dat ze niets doen voor de 10 € herlading. vb. 1 GB ipv 750 MB?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Tomby: altijd 750 MB geweest. En zoniet, graag bewijsmateriaal (screenshot)

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hmm, zal het inderdaad verkeerd voor hebben. Mogelijk verwar ik met het iPhone abonnement van de missus waar ze 1GB per maand heeft. Heb lang €15 reloads gedaan tot het dermate begon te accumuleren dat ik al enkele maanden genoeg heb met een €10 reload.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb ondertussen ook al wat opgespaard op mijn IOM. Ik herlaad steeds voor 15 Euro. Als ik nu overschakel op 10 Euro om te herladen, wordt er dan geraakt aan mijn opgespaarde MB's?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

kurtcockaert schreef:Ik heb ondertussen ook al wat opgespaard op mijn IOM. Ik herlaad steeds voor 15 Euro. Als ik nu overschakel op 10 Euro om te herladen, wordt er dan geraakt aan mijn opgespaarde MB's?
Nope, ben al een paar maanden aan het herladen met €10 nadat het duidelijk werd dat elke maand 4 GB overkill was. Vorige zondag een €10 top-up gedaan en hebben nu 3.2 GB. Dat zou willen zeggen dat we vorige maand op ong. 2.45 GB geëindigd zijn. Ik zet in mijn kalender altijd een reminder voor de laatste dag van de periode (want een dag te laat reloaden en je bent al je opgespaarde data en SMS'en kwijt).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:
kurtcockaert schreef:Ik heb ondertussen ook al wat opgespaard op mijn IOM. Ik herlaad steeds voor 15 Euro. Als ik nu overschakel op 10 Euro om te herladen, wordt er dan geraakt aan mijn opgespaarde MB's?
Nope, ben al een paar maanden aan het herladen met €10 nadat het duidelijk werd dat elke maand 4 GB overkill was. Vorige zondag een €10 top-up gedaan en hebben nu 3.2 GB. Dat zou willen zeggen dat we vorige maand op ong. 2.45 GB geëindigd zijn. Ik zet in mijn kalender altijd een reminder voor de laatste dag van de periode (want een dag te laat reloaden en je bent al je opgespaarde data en SMS'en kwijt).
indien ik het correct voor heb moet je in de orange app de "tot" [datum] niet lezen als "tot en met" maar herladen vóór [datum]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bruma schreef:indien ik het correct voor heb moet je in de orange app de "tot" [datum] niet lezen als "tot en met" maar herladen vóór [datum]
Correct! Heb me daar in het verleden al laten aan vangen. Als je slechts op die datum een reload doet, heb je het vlaggen en is al je overschot van vorige maand verdwenen.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Bij mij staat de Automatic Reload optie actief maar er is geen domiciliëring aan verbonden. Zo ben ik zeker dat de gecumuleerde bonussen niet verdwijnen én kan ik alsnog zelf de betaling regelen. Via Twitter geregeld & ook zo al eens omgeschakeld van 10 naar 15.

Bij mij is dat bv elke 9de van de maand automatische herlading, de factuur volgt ongeveer na 7 dagen en dan heb je nog eens 10 dagen bovenop factuurdatum om bv via klantenzone betaling uit te voeren (email notificatie). Vroeger gebruikte ik m-banxafe maar ik vergat het te vaak en gezien dat binnenkort toch gaat verdwijnen...
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Surfvolum: 984,4 MB Geldig tot 11/06/2016. Volgens mij is het 11/6 inbegrepen, dus herladen kan nog op 11/6.

Gaat bij 'Automatic Reload' hij niet op 12/6 00:00 herladen en foetsie resterende data/sms?

Ik zet telkens enkele reminders in mijn agenda, zodat ik die dag herlaad. Kan van elk toestel online, of met een Tempo herlaadcode.

JoskeVermeulen: automatic reload kan gewoon ook in klantenzone aangevraagd worden. :eek:
Ge kunt ook een tweet sturen om te vragen uw adres aan te passen, de facturen voor te lezen, uw resterend belkrediet op te vragen,... :lol:

Na testperiode vliegt Orange tv+internet buiten, om terug op de gouden IOM over te schakelen :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:Surfvolum: 984,4 MB Geldig tot 11/06/2016. Volgens mij is het 11/6 inbegrepen, dus herladen kan nog op 11/6.
Gaat bij 'Automatic Reload' hij niet op 12/6 00:00 herladen en foetsie resterende data/sms?
Tenzij het ondertussen veranderd is, kan ik uit ervaring zeggen dat het zeker niet zo is. Als er staat geldig tot 11/06 en je doet een reload op 11/06 ga je je overschot kwijt zijn en exact 4 GB hebben. Die datum is overigens je reload datum + 31 dagen, dus het zou ook logisch zijn, want je geldigheidsduur is 31 dagen en vandaag+31d is dus al voorbij die 31 dagen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

met Automatic Reload zal je altijd uw resterende gb houden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Ik blijf bij wat ik gezegd heb, automatic reload werkt zoals het hoort dat mijn bonussen niet vervallen en vorig jaar kon dat oftewel nog niet via klantenzone of ik kreeg het niet geactiveerd waardoor het binnen een uur geactiveerd was via twitter.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zal het eens moeten uitproberen, maar ze krijgen mijn Klantenzone niet eens gefixt. Kreeg nu een SMS dat het zou in orde zijn, maar mijn login wordt ineens niet meer herkend. Paswoord of Login opvragen werkt ook niet: ze sturen hiervoor zogezegd een SMS maar die komt nooit aan. En wanneer ik een nieuw account probeer aan te maken zeggen ze dat die al bestaat voor dat GSM nummer.

Daarna ga ik ook nog eens zagen voor die tethering, want hier werkt die zelfs met een iPhone ook niet. Ook wel bizar: de iPad geeft een popup dat ik contact moet opnemen met Orange B. Steek ik de SIM in de iPhone, krijg ik dezelfde popup maar staat er Mobistar ipv Orange B. :roll:
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Mijn moeder haar iPhone 5 geeft ook nog steeds Mobistar. Bij de overstap vorig jaar werkte tethering en de app ook niet maar na enkele maanden nog eens random geprobeerd en toen werkten deze opeens wel. Dossiertje dat ze heel in het begin hadden opgesteld hebben ze nooit iets van laten weten. :?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en kan je elke maand aanpassen 10 of 15 €?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

JoskeVermeulen schreef:Dossiertje dat ze heel in het begin hadden opgesteld hebben ze nooit iets van laten weten. :?
Binnenkort mag ik het eerste IOM kaarsje uitblazen.
Daarbij kan ik ook bijna vieren dat er 4 dossiers open staan waarop wel werd gereageerd maar nooit een oplossing voor kwam.
Het werd doorgegeven aan de technische dienst en daar stopt het dan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en wat zijn de 4 werkpuntjes? :-D
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

JoskeVermeulen schreef:Mijn moeder haar iPhone 5 geeft ook nog steeds Mobistar. Bij de overstap vorig jaar werkte tethering en de app ook niet maar na enkele maanden nog eens random geprobeerd en toen werkten deze opeens wel. Dossiertje dat ze heel in het begin hadden opgesteld hebben ze nooit iets van laten weten. :?
Als je op je iPhone nog altijd Mobistar hebt staan moet je uw mobiel internet aanzetten en vervolgens gaan naar instellingen , algemeen en dan info normaal krijg je dan een kaderke te zien met bijwerken te zien.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

De laatste tijd heb ik last van redirects naar een Orange pagina waar staat dat ik door mijn volume ben en verder kan surfen aan 0.xx per MB of een van de bundels kan kopen. Echte heb ik nog meer dan 3GB over en is mijn laatste bundel minder dan een maand geleden gekocht. Een keer data aan en af zetten en het is verholpen. Wel lastig dat mijn internetverbinding op momenten dus wegvalt en ik dat pas veel later merk en dingen zoals whatsapp en mail er dus niet door komen in die tijd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

bruma schreef:
JoskeVermeulen schreef:Dossiertje dat ze heel in het begin hadden opgesteld hebben ze nooit iets van laten weten. :?
Binnenkort mag ik het eerste IOM kaarsje uitblazen.
Daarbij kan ik ook bijna vieren dat er 4 dossiers open staan waarop wel werd gereageerd maar nooit een oplossing voor kwam.
Het werd doorgegeven aan de technische dienst en daar stopt het dan.
Same here. Ze hebben mij gewoon gebeld dat het niet mogelijk is en dat die poort geblokkeerd staat. (https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 55#p651155). Klacht bij ombudsdienst helpt niet want zij zeggen dat dat voor de veiligheid geblokkeerd is.

Heb ondertussen wat testen gedaan en zie dat poort 10000 niet geblokkeerd is maar dat de Orange DNS dit blijkbaar niet resolved... als ik met een tooltje de DNS verander naar 8.8.8.8 dan werkt het wel. Aan de technische dienst heb je dus NIETS!
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

AndRo555 schreef:De laatste tijd heb ik last van redirects naar een Orange pagina waar staat dat ik door mijn volume ben en verder kan surfen aan 0.xx per MB of een van de bundels kan kopen. Echte heb ik nog meer dan 3GB over en is mijn laatste bundel minder dan een maand geleden gekocht. Een keer data aan en af zetten en het is verholpen. Wel lastig dat mijn internetverbinding op momenten dus wegvalt en ik dat pas veel later merk en dingen zoals whatsapp en mail er dus niet door komen in die tijd.
Hier heb ik de laatste 8 dagen elke dag last van. 2 dossiertjes ondertussen maar nog steeds geen oplossing.

Eventjes data uit en aan is idd de voorlopige oplossing.
Het blijft irritant want ik ontvang geen mailtjes meer tot ik het doorheb dat m'n data niet werkt
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Had hetzelfde probleem hier ook al gemeld. Buiten die ene keer is het echter niet meer voorgevallen (of mijn vrouw had alleszins niets gemerkt).
Tomby schreef:Overigens de reden dat ik een en ander opzocht was omdat mijn vrouw gisteren niet meer kon surfen met haar iPad. Ze kreeg een Redirect naar een Orange denial page die zij dat ze geen data (meer) had, met een link waar je kon reloaden. Maar die reload page was alleszins niet van IOM gezien de aangeboden datavolumes veel lager waren dan met IOM. De app bleef nog wel het juiste volume aangeven.
Uiteindelijk iPad gereboot en ineens was het weer in orde.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Hier ook 2-3 keer al voor gehad dat ik opeens niet kon surfen en telkens die vervelende pagina er op kwam dat ik zogenaamd geen data meer zou hebben terwijl ik nog meer dan 3GB heb.

Eens de phone paar dagen geleden volledig uitgezet en terug aan, mss dat het probleem verholpen ga hebben, afwachten maar.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ondertussen toch op redelijk wat plaatsen geweest; binnen is toch niet goed te noemen, weinig bereik op 4G, onstabiel ook.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind juist dat ik veel betere ontvangst heb binnenshuis dan Proximus (spreek van 2 jaar terug). Zeker daar Orange via de 800 MHz band werkt.

"Van de beschikbare frequenties is het bereik van de 800 MHz het beste. Lagere frequenties dringen beter door bebouwing en reiken verder. Dit bekent dat het gemakkelijker is om met de 800 MHz landelijke dekking te krijgen. Ook ga je binnenshuis duidelijke verschillen merken en is 800 MHz beter. Hogere frequenties zorgen daarentegen voor hogere down- en uploadsnelheden."
http://www.4gdekking.nl/alles-over-4g
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Maar binnen in huis heb ik wifi dusja. Is alleen dan goed mocht de wifi eens plat liggen.

Ik ga op andere plaatsen , wel opt platteland en zeker als ik ergens binnen ga is het echt niet goed te noemen hier.
Gelukkig nog steeds op plaatsen waar het niet echt nodig is maar goed vind ik het niet, nauwelijks tot geen bereik, dan gaat dat soms bv van 4G, paar sec later naar H+, dan soms naar edge en dan opeens weer 4G of H+.

Proximus blijft het beste maar die hebben geen 15 euro voor 4GB dusja.... Mss mobile vikings ook nog eens testen.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Eekhoorn schreef: (...)
Proximus blijft het beste maar die hebben geen 15 euro voor 4GB dusja.... Mss mobile vikings ook nog eens testen.
Dan zal je pas teleurgesteld zijn in het bereik. Ik heb het een maand geleden nog uitgeprobeerd en het netwerk van Base hinkt ver achterop in vergelijking met Orange & Proximus.
Zelfs al heb je 4G dan nog kan de snelheid bedroevend zijn door capaciteitsproblemen, zeker in steden.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik kom vooral in boerengaten :). Ik woon ook in zo boerengat en orange vindk tot nu toe hier niet goed. Zeker als ik ergens binnen ga, onstabiel ook.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eekhoorn schreef:Ik kom vooral in boerengaten :). Ik woon ook in zo boerengat en orange vindk tot nu toe hier niet goed. Zeker als ik ergens binnen ga, onstabiel ook.
Waar ik nu zit in een woongebied met meer dan 350 villa's in t centrum van West-Vlaanderen is de ontvangst van Orange binne, aan de voor-, achterdeur, op de hoek van de 3 straten EDGE. Supet netwerk dus!

Sent from my D6000 using Tapatalk
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Hier waar ik woon ook nog altijd enkel edge op Orange, sinds ik weg ben bij mobi/orange dus nog niet veranderd...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ga nog eens veranderen, orange voldoet niet echt.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Eekhoorn schreef:Ik kom vooral in boerengaten :). Ik woon ook in zo boerengat en orange vindk tot nu toe hier niet goed. Zeker als ik ergens binnen ga, onstabiel ook.
Geen goed 4G-bereik binnen met Orange? Dat is vreemd.
Mobistar/Orange was namelijk de eerste om de 800 MHz-frequentie te gaan gebruiken (voor binnenshuis) en vooral in boerengaten is dit de enige frequentie die ze gebruiken.

Ik denk zelf dat je zeker binnen met Orange het beste 4G-netwerk zal hebben. Proximus heeft nog een boel niet-ge-update 4G-sites op 1800 MHz alleen.

1800 is zalig buiten, als er voldoende bereik is, omdat het lekker snel is.
800 is een must binnen, omdat het beter door opstakels zoals muren kan, en omdat het toch nog 4G is (batterijvriendelijk, lage reactietijd, …)

Orange gebruikte ook heel snel de 900 MHz-frequentie voor 3G, dus ook daar prima bereik binnen (waar je zelf nu nog soms enkel EDGE hebt met BASE en Proximus).

BASE vindt ik echt een ramp qua 4G, en sinds hun investeringen in het 3G-netwerk in 2012/2013/2014, zijn er veel mensen naar hun overgestapt, waardoor het terug zo crowded is. Vaak hoge latency.
Bij Orange heb ik nu vaak minder dan 30 ms op 3G (!), als dat niet geweldig is! :D

Met welk apparaat test je trouwens?
Onder andere de Apple iPhone 5, OnePlus One en de in-België-verkochte Samsung Galaxy S3 ondersteunen de frequentie voor 4G binnen gebouwen niet.
Je bent dus gelimiteerd tot 1800 MHz, wat vaak onstabiel kan zijn (van 2 streepjes 4G naar E, omdat het signaal soms onstabiel is door de hoge frequentie i.c.m. obstakels), en binnen amper tot zeer onstabiel werkt.
Zuipt ook veel batterij als je telefoon telkens met deze frequentie probeert te verbinden binnenshuis bijvoorbeeld, wanneer het signaal zwak is.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”