Personal Hotspot iPhone

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

OK, door deze post op iPhoneclub.nl dacht ik ook hier voor Mobistar eens te zien of er een Carrier update was om Personal Hotspot te activeren. Bleek dus idd zo te zijn en ik heb nu de optie "Set Up Personal Hotspot" bij mijn Network instellingen.

Ik dus blij ... tot ik erop klikte om het te testen. Want wat bleek, hij vraagt dan om Mobistar te contacteren: "To enable Personal Hotspot on this account, contact Mobistar" :bang: Ongelooflijk hoe achter ze nog staan bij Mobistar. Waarschijnlijk ga je nu de komende dagen hen horen zeggen dat Personal Hotspot mogelijk is op de iPhone, kunnen de mensen niet meer klagen, om daarna te zeggen dat er wel extra voor gaat moeten worden betaald zeker :s
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

da's al eeuwen zo, Mobistar steekt de schuld op Apple, Apple steekt de schuld op Mobistar...

Ben ik blij dat het out of the box werkte op m'n GenerationConnect :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

:bang: ongelooflijk hoe je het als consument kan pikken dat een fabrikant/provider features dichttimmert om er daarna extra abonnementsgeld voor te vragen. :angel:
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

selder schreef:da's al eeuwen zo, Mobistar steekt de schuld op Apple, Apple steekt de schuld op Mobistar...
De optie Personal Hotspot was er tot nu toe gewoonweg niet bij Mobistar, nu is die er dus maar krijg je een popup met het vermelde tekstje. Nu kunnen ze echt wel niet meer zeggen dat het aan Apple ligt. Ik heb een vermoeden dat dit eigenlijk door Apple is gedaan, dat zij een extra optie hebben erin gezet om de Personal Hotspot zichtbaar te maken. Zo kunnen ze namelijk duidelijk aanduiden dat het probleem niet bij hen ligt dat Personal Hotspot niet kan maar dat het aan de provider ligt :) Tactisch spelletje, hopelijk dat Mobistar het daardoor toch gaat toelaten want dat zou (nog maar eens) slechte reclame zijn voor hen. Fingers crossed.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb dit ook net geprobeerd op mijn iPhone, kreeg de update pop up, en daarna ook de melding om Mobistar te contacteren om Personal Hotspot te activeren.
Maar wanneer ik mijn APN van iphone.mobistar naar web.pro.be veranderde, lukt Personal Hotspot nu wel!
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

Aan de ene kant waren providers het eenmaal gewoon dat ze toestellen compleet konden customizen met het breaken van feautures zoals YouTube, adware, en providerlogo's op het scherm en de GSM zelf.)
(en in België viel het dan nog mee wegens geen koppelverkoop.)
Terwijl Apple tethering als enigste customizing aanbiedt (dat Apple hem zelf dichttimmert is een andere discussie), dus klampen sommige providers zich daaraan vast.

Aan de andere kant is het wel grappig, dat de enigste providers die in België de iPhone aanbieden(Telenet & Mobistar) tethering blokkeren. Terwijl Proximus & Base het wel toelaten.

En mocht het nu nog een fair use/onbeperkt abonnement zijn, zou je het misschien nog kunnen verdedigen.
Maar als je betaalt voor X aantal MB, dan maakt het toch niet uit hoe je dat verbruikt.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

svenska schreef:Maar wanneer ik mijn APN van iphone.mobistar naar web.pro.be veranderde, lukt Personal Hotspot nu wel!
Welke APN heb je aangepast? Die van Cellular Data of die van Internet Tethering? Bij mij staat die laatste trouwens standaard op iew.be, voorheen had ik die optie helemaal niet (logisch eigenlijk) maar dat is wel een vreemde APN die ik nog niet was tegen gekomen. Anyway, bij mij lukt het aanpassen naar web.pro.be iig niet, of moet je echt heel je gsm terug herstarten?

Correctie: als ik de APN van zowel Cellular Data als van Internet Tethering op web.pro.be zet dan werkt het bij mij ook :) Cellular data stond bij mij voorheen op iphone.mobistar. Thanks for the tip! :beerchug:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Inderdaad, je moet de Cellular Data naar web.pro.be zetten, alsook het Internet Tethering APN.
Voor beiden zijn geen username of password nodig.

iew.be staat voor Internet Everywhere, en iphone.mobistar is het APN voor de M* iPhone abonnementen.

Aangezien ik een bedrijfscontract heb bij Mobistar, gebruik ik altijd de web.pro.be.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Ik moet dit idd beamen, het werkt dus idd enkel maar bij bedrijfsabo's, bij gewone particuliere abo's werkt het dus niet (heb ik net geverifieerd).

Als iew voor Internet Everywhere staat doet dat wel vermoeden dat dat de richting is waar ze naartoe willen: Internet Everywhere abo nemen om te kunnen tetheren :bang:
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

raar, ik heb ook een business abo, APN stond al op web.pro.be, maar ik zie die optie niet verschijnen hoor.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

@rasman: ga even naar de About pagina (in NL Info dacht ik) in de General/Algemene settings. Dan krijg je normaal een popup voor een Carrier update. Als ik juist ben zou je die bij een reboot van je iPhone ook moeten krijgen maar de About pagina is simpelder :)
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

@bollewolle

die about pagina geeft geen pop-up hoor, ik zit op ios 5.01 met JB
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

En ik vermoed ook dat wifi moet afstaan, zodat je die settings over 3G binnentrekt... Zo was het bij mij toch.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Ik denk wel dat je 5.1.1 moet hebben, de versie die Apple een paar dagen geleden heeft losgelaten.

Zoals ik reeds zei denk ik dat dit eigenlijk Apple's doen is, dat ze het activeren zodat iedereen het ziet maar bij die waar het voorheen niet werkte krijg je nu gewoon een popup bij het activeren dat je Mobistar moet contacteren om Hotspot te activeren.
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

net even gebeld met Mobistar, zou pas vanaf morgen zijn. En je moet Ios 5.1 hebben. Hoe belachlijk is dat nu. Dat werkt bij Proximus al op 4.x, pfff, zal van provider veranderen...
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Maar als je een JB hebt zijn er toch apps/tools genoeg dacht ik om tethering te doen, niet?
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

mja, maar die zijn betalend, tenzij jij er ééntje weet dat gratis is
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Aha, did not know that :) Wel rot dat ze die dan net betalend maken, je zou toch denken dat er ergens een paar developpers zouden zijn die dat gratis zouden maken. Bummer indeed :s Nu kijk, misschien eerst wachten tot morgen en zien wat ze ermee bedoelen, voor het zelfde geld maken ze dan bekend dat het enkel is voor Internet Everywhere en dan zijn we nog niet verder. En met wat geluk komt er binnenkort toch een JB voor 5.1(.1) uit: http://www.iphoneclub.nl/182790/pod2g-v ... jailbreak/

Fingers crossed ...
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

inderdaad, afwachten is de boodschap, die JB zal niet lang meer duren. :angel:
Bedankt voor de info.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

selder schreef:da's al eeuwen zo, Mobistar steekt de schuld op Apple, Apple steekt de schuld op Mobistar...

Ben ik blij dat het out of the box werkte op m'n GenerationConnect :)
't Is eigenlijk "de schuld" van allebei. Dat zijn afspraken die ze met elkaar gemaakt hebben.
iceke schreef::bang: ongelooflijk hoe je het als consument kan pikken dat een fabrikant/provider features dichttimmert om er daarna extra abonnementsgeld voor te vragen. :angel:
Mobistar heeft nooit geld gevraagd voor die optie, die is er gewoon nooit geweest.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Fout van mobistar ja, procimus en bij base nooit een probleem dus tis mobistar die vervelend moet gedaan hebben.
Mobistar had trouwens zelf gezegd ze geen tethering wilden toelaten al die tijd omdat ze minder abo's ofzo zoude verkopen maar mensen zoals mij zijn wel weggegaan bij hen doordat ze geen tethering toelieten en ze ook niet 1 deftige formule voor te surfen hebben.
Lang leve generation connect, alleen als je op gprs/edge zit heb je pech maar ik kan er voor de moment wel mee leven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Patti Verdoodt heeft ons op het hart benadrukt dat de enige reden waarom je op de iPhone nog niet van tethering kon doen is/was omdat ze met hun exclusiviteitscontract met Apple om de iPhone te verdelen zichzelf wat genekt hebben. Door dat contract had Apple net wat meer te zeggen. En die zeggen heel veel, daar zijn ze zeker niet gelukkig mee in Evere.

Dat Mobistar tethering niet wil toelaten is zever. Het lijkt mij vrij onlogisch om het voor iPhone-gebruikers te blokkeren maar dat iedereen met een Android wel gewoon gebruik kan maken van die functionaliteit - ook al "wilden ze dat niet toelaten". :cop:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

Mobistar laat hotspotten met iPhone, niet helemaal gratis

Vanaf deze week kunnen Mobistar-klanten de hotspot-functie op hun iPhone activeren. Altijd gratis is de dienst niet en ook niet alle klanten kunnen gebruik maken van tethering.

Mobistar-klanten kunnen met behulp van een carrier-update de juiste instellingen (iOS 5.1) ontvangen op hun iPhone 3GS, 4, 4S en nieuwe iPad. Helemaal gratis is de dienst niet. Enkel wie een IEM - Internet Everywhere Multi Relax of Max (15 euro voor 750 MB, 30 euro voor 2 GB), of My for iPhone tariefplan heeft, kan gratis tetheren met de iPhone.

Wie een Panter of Panter Unlimited-abonnement heeft en Mobile Hotspot wenst te gebruiken, zonder een IEM optie geactiveerd te hebben, betaalt 3 euro per maand extra. Tetheren met een Dolfijn, Kangoeroe of Eekhoorn is onmogelijk, tenzij je een Internet Everywhere Multi of iPad Multi activeert. Tetheren met elk ander toestel, zoals een Android vanaf versie 2.2 (Froyo), wordt niet geblokkeerd en er wordt niets extra voor gevraagd.

Tegelijk past Mobistar Panter Unlimited aan. Voorheen kon je met dit tariefplan aan volle snelheid tot 2 GB surfen, daarna aan verlaagde snelheid (128 kbps) tot 4 GB, met daarna afsluiting. Dat is veranderd naar 2 GB aan volle snelheid, met daarna onbeperkt aan 64 kbps. De overige aanpassingen, zoals meer volume voor Panter-abonnementen en een nieuw Kangeroe-tariefplan, zijn in dit artikel te vinden.

UB Frontpage
tapperken
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2012, 22:52
Bedankt: 1 keer

Bij mijn weten is de personal hotspot operationeel en GRATIS(vroeger 3 €)..Enkel je apn(toegangspunt) aan passen in je iphone voor de thetering te gebruiken..Niet te snel klachten, en qua nieuwe formules mag je Mobistar vooruitstrevend noemen. Maar in telecomland kan dat natuurlijk allemaal snel veranderen, dus Tetteren maar..
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deze week een contract afgesloten voor een Panter 35 bij Mobistar. Ik kwam van een business abonnement en beschikte altijd over tethering. Bij het afsluiten van het abonnement had ik tethering altijd in mijn hoofd. Ik heb dat niet vaak nodig maar als ik het nodig heb, dan heb ik het waarschijnlijk hard nodig, bvb online demo bij een klant van websites die ik ontwikkel.

Nu ik 3€ per maand extra moet betalen, voel ik me serieus genaaid. Zonet bevestigden ze bij de klantendienst dat het enkel gratis is voor business abonnementen (dus contracten met +5 toestellen). Een Panter valt daar niet onder.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Een oud topic wel, maar is het intussen niet zo dat Hotspot vrijstaat voor iedereen? Ik kan alleszins tegenwoordig met een Internet On Mobile testsim wel personal hotspot via iew.be gebruiken, voorheen had ik zelfs niet de mogelijkheid Personal Hotspot in te stellen laat staan gebruiken.

Edit: Lijkt toch geblokkeerd te zijn, foutje in iOS7? Bij 7.0 ging het, in 7.0.2 niet?
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 11 okt 2013, 14:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Dit lukt mij altijd zonder extra te betalen

Bij instellingen zet ik bij APN iphone.mobistar of mworld.be

mijn toestel heeft geen jailbreak . ik heb een doflijn 25...

op mijn vrouw haar iphone met een internet mobile sim werkt dit ook gewoon.
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad, oud topic maar zelfde onderwerp. Het is me inmiddels gelukt met als personal hotspot APN iew.be (en cellular data APN mworld.be). Bedankt om dit mee te geven!

Bij mijn tariefplan online staat 'Mobile Hotspot' voor 3,00€ per maand nochtans bij de opties vermeld.

Mijn brief om af te zien van de aankoop lag dus al klaar. Niet hoeven te veranderen van operator is wel een stuk gemakkelijker.
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op iOS 7, versie 7.0.3, is het weer dichtgetimmerd. Als iemand het toch werkend krijgt op de laatste versie van iOS, bezorg je me dan de instellingen (cellular data APN & personal hotspot APN, kwestie van verwarring tussen de twee te vermijden)?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier bleef het, onlangs toch nog, werken door bij APN voor hotspot "mworld.be" in te geven...
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Probeer eens internet.be, zou moeten werken :-D
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een paar keer rebooten heeft het probleem weer opgelost. Dus al mijn gezaag ten spijt, werkt het gewoon soms wel soms niet.
Vinz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:31

Hier (eindelijk!!!!) ook werkend:

- Mobiele Data APN: mworld.be
- persoonlijke hotspot APN: internet.be
- reboot


Nu visual voicemail opnieuw werkend krijgen op een 5s... :bang:
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na een kleine update van iOS was het bij mij ook terug dichtgetimmerd.

Ik heb de instellingen van Vinz overgenomen en het werkt weer (dus: Cellular Data: mworld.be en Personal Hotspot internet.be).
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”